Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: CFR Călători: Nu vom intra în faliment, dar traficul feroviar riscă blocajul din lipsă de fonduri
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Transporturi

CFR Călători: Nu vom intra în faliment, dar traficul feroviar riscă blocajul din lipsă de fonduri

Mariana Butnariu
Autor Mariana Butnariu
Publicat 17 iunie 2025
Distribuie

CFR Călători transmite că nu se află în pragul falimentului și nici nu își va sista activitatea, deși recunoaște că se confruntă cu o situație financiară critică. Conducerea companiei afirmă că are programate întâlniri cu autoritățile de resort pentru a identifica soluții de finanțare.

„Situații dificile au mai existat de-a lungul timpului, dar de fiecare dată au fost identificate soluții pentru depășirea acestora. Mențiunea de ‘faliment’ apare doar pentru a clarifica că nu există un astfel de pericol în prezent”, subliniază compania.

Totuși, un document intern transmis autorităților și consultat de Agerpres arată că, în lipsa unui sprijin financiar urgent, compania ar putea fi nevoită să reducă circulația trenurilor și chiar să suspende unele servicii.

Compensație redusă, venituri în scădere

CFR Călători atrage atenția că, pentru 2025, compensația alocată de stat este de doar 1,739 miliarde lei, reprezentând 80% din suma primită anul trecut, în timp ce cheltuielile rămân cel puțin la același nivel.

În prezent, compania încasează lunar doar 132 milioane lei, în condițiile în care cheltuielile lunare se ridică la 365 milioane lei, iar veniturile din bilete sunt în medie de 50 milioane lei.

Potrivit datelor financiare, CFR Călători a înregistrat o pierdere de aproape 135 milioane lei în primele patru luni ale anului, iar datoriile au ajuns la 510 milioane lei, din care 110 milioane către CFR SA și 95 milioane către furnizorii de motorină.

Risc de oprire a trenurilor pe secțiile neelectrificate

Operatorul feroviar avertizează că ar putea fi forțat să anuleze trenuri pe secțiile neelectrificate, deoarece unii furnizori de motorină au notificat compania că vor sista livrările dacă datoriile nu sunt achitate.

În plus, compania anunță că va trebui să suspende vânzarea biletelor cu anticipație, din cauza lipsei de previzibilitate financiară.

Situația este cu atât mai gravă cu cât, în perioada sezonului estival, necesarul de material rulant crește cu peste 15% față de media anuală, dar compania nu are fondurile necesare pentru mentenanță sau achiziții.

Cerere urgentă pentru modificarea contractului de servicii publice

CFR Călători solicită autorităților semnarea de urgență a unui act adițional la Contractul de servicii publice, astfel încât valoarea compensației să respecte reglementările europene și legislația națională.

În lipsa unei intervenții rapide, compania avertizează că se va ajunge la incapacitate de plată, cu efecte în lanț asupra altor companii din sectorul feroviar – precum Electrificare CFR, Informatica Feroviară sau Telecomunicații CFR.

- Publicitate -
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Vladimir Kalinov își încheie mandatul de Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România
Articolul următor Kievul, din nou în focuri! 14 morţi în urma unui atac cu drone şi rachete
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Franța refuză a doua oară extrădarea lui Paul al României
Extern
Compania Blue Air a intrat în faliment
Companii
Valuri de cultură la malul mării: Destinația Turistică Mamaia Constanța devine partener oficial al SEAS 2025
Turism

RSS Știri Fotbal

  • Victorie la scor pentru Steaua în primul meci din Bulgaria. Transfer în defensivă!
  • Steaua peste FC FCSB! Cum s-au clasat cele două cluburi în topul academiilor de fotbal
  • Spectacol total în primul amical al Stelei din această vară! S-au marcat șapte goluri!
  • Cinci dintr-o lovitură! Steaua a transferat doi spanioli și trei români
  • Homawoo pleacă liber de contract de la Dinamo la noul club al lui Rednic

Citește și

autostrada
Transporturi

Firma românească, implicată în construcția lotului 3 din Lugoj-Deva judecată pentru evaziune fiscală și spălare de bani

4 minute
tictrans
Transporturi

Colete transportate rapid și în siguranță către Germania cu TICTrans!

6 minute
Actualitate

Salariații CFR au intrat în grevă. Este haos în Gara de Nord

1 minute
tramvaie
Transporturi

Primăria Iași reia licitația pentru achiziția a 16 tramvaie

1 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?