Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: China: Antreprenori renunță sau amână să construiască fabrici în SUA
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitatea din China 

China: Antreprenori renunță sau amână să construiască fabrici în SUA

Radio China Internaţional
Autor Radio China Internaţional
Publicat 26 decembrie 2023
Distribuie
Foto: https://romanian.cri.cn

„După o analiză atentă, planul de a înființa o fabrică de baterii în Oklahoma (SUA) a fost abandonat.” Anunțul a fost făcut de furnizorul de baterii al Tesla, compania japoneză Panasonic, iar acesta nu este un caz izolat.

În luna ianuarie, compania sud-coreeană LG a „amânat pe termen nedefinit” planurile de a construi o fabrică de baterii în SUA, în parteneriat cu GM. În luna iulie, TSMC din Taiwan a anunțat că amână producția din SUA până în 2025, din cauza lipsei muncitorilor calificați. În octombrie, compania japoneză Honda a anunțat că retrage planul de a produce mașini electrice ieftine, în parteneriat cu GM, iar Ford a amânat parteneriatul cu SK On din Coreea de Sud, privind producerea de baterii în Kentucky. În contextul în care guvernul american promovează o serie de stimulente și subvenții, pentru a atrage întreprinderile să investească în construcția de fabrici, de ce primesc un răspuns negativ?

Pentru ca întreprinderile să investească pentru a construi fabrici, trebuie să ia în considerare rentabilitatea, piața locală și macro-mediul, dar și să analizeze sprijinul industrial local, configurația factorilor, după un studiu și o judecată cuprinzătoare.

În primul rând, costul de producție. Potrivit Panasonic, costul uzinei aflate în construcție în Kansas este mai mare decât se aștepta, este foarte dificil să se construiască o alta în Oklahoma. Directorul general al Honda, Toshihiro Mibu, a declarat că costul companiei în construcția din Statele Unite este un factor important în decizia de renunțare.

Apoi, randamentul investițiilor. Companiile doresc o piață de consum puternică. Iar în luna octombrie a acestui an, Panasonic a susținut că cererea nord-americană pentru mașinile electrice de înaltă performanță încetinește și a redus cu 15% prognoza de profit pentru divizia de energie, care produce baterii auto, pentru anul fiscal curent. În plus, infrastructura de susținere din SUA a aruncat și ea apă rece asupra consumatorilor. Potrivit unui raport al agenției de cercetare de piață J.D. Power, o serie de stații de încărcare publice din SUA funcționează defectuos, iar rata de eșec a încărcării pentru proprietarii de mașini electrice din SUA în 2022 a ajuns la cincime. Autonomia redusă, prețurile ridicate ale energiei electrice și o rețea instabilă, sunt toate motive de nemulțumire pentru consumatorii din SUA, nefiind de mirare că mașinile electrice au reprezentat doar 7,9% din piața auto din SUA în trimestrul al treilea.

Mai important, întreprinderi speră să aibă un mediu macroeconomic și de afaceri stabil, favorabil dezvoltării pe termen lung. Recent, Rezerva Federală a redus prognoza de creștere economică a SUA pentru 2024 cu 0,1%, până la 1,4%. Experții au declarat că gradul de îndatorare al SUA este la un nivel record, inflația este încă la un nivel ridicat, grevele frecvente în sectorul de producție, au făcut ca întreprinderile să fie îngrijorate de mediul de afaceri din SUA. O schimbare bruscă a politicilor monetare, evenimentele politice și alte incertitudini descurajează întreprinderile.

Nu doar atât, însă Statele Unite au politizat problemele economice. Legea privind reducerea inflației reglementează că, începând cu 2024, vehiculele electrice produse în SUA nu poate conține baterii sau componentele de baterie fabricate în China. În prezent, bateriile pentru vehicule electrice din China reprezintă mai mult de jumătate din piața mondială, iar în ceea ce privește unele materiale componente ale baterieiilor, China poate satisface 90% din cerere. „Decuplarea” de China nu poate fi un proces ușor. Mii de dealeri auto din SUA au trimis o scrisoare prin care solicită guvernului să oprească programul „radical” de dezvoltare a vehiculelor electrice.

Ceea ce îi îngrijorează pe americanii de rând este faptul că forțarea industriei de a „se retrage” în SUA nu doar că mărește costurile de consum, dar poate alimenta inflația ca urmare a cheltuielilor uriașe. Presa americană relatează că, de Crăciun, prețurile cadourilor au continuat să crească, mai mult de 1/3 dintre americani renunțând la cadouri, iar 42% dintre proprietarii de mici afaceri declarând că nu își mai pot permite să ofere prima de Crăciun. Ce alegere a făcut piața în această avalanșă de reacții? Răspunsul este de la sine înțeles.

Articol realizat de Radio China Internațional și CCTV

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Admiră China!
Articolul următor tv Natura duală a știrilor: informativă sau care provoacă stres?
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Putin despre planurile UE de a renunța la îngrășămintele rusești: „O prostie absolută”
Extern
ANAF a demarat procedura verificării potențialelor exporturi de profituri
Fiscalitate
Oliver Röpke, Președinte CESE: “Extinderea nu este pur și simplu o strategie geopolitică: este o promisiune de a susține democrația”
Extern

RSS Știri Fotbal

  • PENIBIL! FC FCSB se face de râs și este prima echipă românească învinsă vreodată de Andorra
  • Thriller la Miercurea Ciuc: Csíkszereda – Dinamo 2‑2 în prima etapă a Superligii
  • CFR Cluj începe cu emoții: victorie chinuită în prelungiri cu Unirea Slobozia
  • Start în trombă pentru „Șepcile Roșii”: 4-1 în deplasare cu Metaloglobus
  • Victorie la scor pentru Steaua în primul meci din Bulgaria. Transfer în defensivă!

Citește și

Actualitatea din China 

Wang Yi: Taiwan nu a fost și nu va fi niciodată o țară

2 minute
Actualitatea din China 

Henry Kissinger, la Beijing

2 minute
Actualitatea din China 

Li Qiang a vizitat Expoziția Mondială a Roboților 2024

2 minute
Actualitatea din China 

China și Africa înaintează mână în mână pe calea modernizării

5 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?