Sondaj Tailent
Sistemul de lucru hibrid a evidențiat importanța roboților software inteligenți dezvoltați pe baza tehnologiei Robotic Process Automation (RPA), în condițiile în care a crescut nevoia de soluții și activități creative, iar munca de la distanță a devenit esențială pentru succesul oricărui business. În prezent, 23,7% dintre companiile mici și mijlocii din România confirmă că au nevoie de roboți software pentru a accelera digitalizarea activității și a crește eficiența operațională prin automatizarea operațiunilor, arată un sondaj inițiat de Tailent, compania locală cunoscută pentru dezvoltarea de roboți software inteligenți care permit firmelor să automatizeze o plajă largă de procese operaționale și democratizează accesul la soluțiile de tip Robotic Process Automation.
Aproape jumătate (47,4%) dintre companiile care au participat la sondajul Tailent consideră că roboții software inteligenți sunt utili pentru a elimina acțiuni repetitive și pentru a crește eficiența operațională dintr-o organizație. Totodată, aproape 30% dintre companii consideră că utilizarea de roboți software poate duce la o creștere a eficienței muncii de la distanță, la o dezvoltare mai rapidă a companiei și la accelerarea digitalizării, cu efecte pozitive asupra evoluției business-ului.
Pentru aproape 53% dintre respondenți, principalul avantaj al roboților software pentru companie ar fi creșterea eficienței operaționale, urmat de reducerea costurilor (31,6%) și de creșterea vânzărilor (18,4%), oferind companiei oportunități de dezvoltare în direcții noi. În plus, 39% consideră că echipa ar beneficia de sprijinul tehnologiei RPA pentru a lăsa sarcinile plictisitoare și repetitive în seama roboților software inteligenți, iar aproape 24% spun că angajații se vor putea ocupa astfel de activități mai creative. Doar 8% consideră că echipa ar putea fi reticentă la integrarea tehnologiei în procesele operaționale ale companiei și 29% sunt de părere că ar putea exista și unele temeri că roboții software ar putea înlocui anumite poziții din companie.
„Deși există uneori percepția că roboții software inteligenți ar putea suplini în totalitate anumite joburi, realitatea este că aceștia nu fac decât să vină în ajutorul echipelor existente și să susțină oamenii să evolueze profesional, ocupându-se de activități mai relevante pentru ei și pentru compania în care lucrează. Aproape două treimi dintre companiile mici și mijlocii care au participat la sondaj confirmă că adopția tehnologiei Robotic Process Automation le-ar da angajaților posibilitatea să învețe lucruri noi”, spune Mario Popescu, CEO-ul Tailent.
Un sfert dintre companiile mici și mijlocii din România au „angajat” deja roboți software
RPA este o industrie care a accelerat puternic în ultimii ani, iar România a devenit deja un furnizor global important de soluții bazate pe această tehnologie. 24% dintre companiile mici și mijlocii participante la sondajul Tailent folosesc deja tehnologii de automatizare, iar jumătate spun că iau în calcul integrarea tehnologiei RPA în activitate anul acesta sau în viitor. Cu toate acestea, jumătate dintre companii consideră că principala barieră în implementarea roboților software inteligenți este costul ridicat – deși peste 47% spun că îl consideră o investiție fezabilă și avantajoasă în raport cu beneficiile -, iar peste 36% consideră că se vor confrunta cu o lipsă de pregătire a angajaților privind adopția și utilizarea tehnologiei RPA.
„Misiunea Tailent este să democratizeze accesul la roboți software inteligenți mai ales pentru IMM-uri și să schimbe paradigma că tehnologia RPA e rezervată doar corporațiilor. Roboții dezvoltați pe baza soluțiilor Tailent sunt foarte accesibili din perspectiva investiției. Companiile pot crea un număr nelimitat de roboți folosind Tailent Automation Platform (TAP) și îi pot pune la treabă imediat, iar dacă nu există specialiști în companie care să poată dezvolta roboții software, această activitate poate fi realizată de parteneri Tailent specializați în domeniul IT”, explică Mario Popescu.
Tailent a încheiat, în ultimul an, o serie de parteneriate, parte dintr-un procesul mai amplu de expansiune desfășurat atât în România, cât și pe noi piețe din Europa, America Centrală și de Sud, SUA și Asia. În același timp, Tailent s-a aliat recent cu compania de tehnologii de plată Visa în inițiativa Marile Afaceri Mici, pentru a aduce soluții de digitalizare mai aproape de startup-uri și companii mici și mijlocii din România.
Sondajul Tailent a fost efectuat în luna aprilie în mediul online, în rândul reprezentanților a 136 de companii mici și mijlocii din România.