Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Cult Research: noi perspective despre Ziua Națională la români
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Cult Research: noi perspective despre Ziua Națională la români

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 29 noiembrie 2023
Distribuie
Foto: universulargesean.ro

Cult Research, o companie românească de top în cercetarea pieței, a efectuat recent o cercetare sociologică cu ocazia sărbătoririi Zilei Naționale a României, dezvăluind tendințe și preferințe interesante în rândul românilor de diferite grupe demografice, de gen și de vârstă.

Studiul, realizat de Cult Research, și-a propus să înțeleagă modul în care românii își sărbătoresc Ziua Națională și ce aspecte ale sărbătorii sunt cele mai importante pentru ei. Aceste rezultate pun în lumină activitățile și tradițiile care au semnificație pentru români în această zi specială.

Potrivit cercetării, majoritatea românilor (41%) preferă să urmărească parade și evenimente la televizor, în timp ce 30% aleg să participe la aceste evenimente, cum ar fi parade, demonstrații și concerte în zona lor. Aceste activități au apărut, în cercetare, drept cele mai populare modalități de a comemora Ziua Națională a României.

Paul Acatrini, Managing Partner & Research Director Cult Research,spune despre rezultatele studiului: „Cercetarea noastră oferă o privire realistă asupra modului în care românii sărbătoresc Ziua Națională. Diferențele generaționale sunt relevante în ceea ce privește gradul de activism public al categoriilor demografice. Generațiile mai tinere caută în mod activ implicarea în evenimente comunitare, indicând o dorință puternică de conectare și implicare. Aceste rezultate pot ajuta la conturarea viitoarelor sărbători in unele mai inclusive și mai atractive pentru toate categoriile de public.”

În mod interesant, studiul a relevat diferențe între grupurile de vârstă în abordarea lor de a sărbători ziua națională. Persoanele mai tinere cu vârsta sub 35 de ani au arătat o înclinație mai mare către participarea directă la evenimente culturale locale, indicând o dorință mai mare de a fi implicați și conectați la comunitatea lor. Pe de altă parte, persoanele cu vârste cuprinse între 55 și 64 de ani au fost mai înclinate să urmărească parade și evenimente la televizor, reflectând o preferință pentru confortul caselor lor, menținând totuși o conexiune cu evenimentele naționale.

Aceste constatări demonstrează că pentru persoanele mai tinere, voluntariatul și sprijinirea comunității, precum și participarea la evenimente locale, au o importanță mai mare în comparație cu grupurile de vârstă mai înaintate.

Analiza mai dezvăluie că bărbații sunt mai predispuși să participe la evenimentele locale oficiale decât femeile. Părinții vor participa, de asemenea, mai mult la aceste evenimente în comparație cu cei fără copii, în timp ce persoanele fără copii sunt mai susceptibile să urmărească parade și demonstrații la televizor.
Studiul a evidențiat, de asemenea, aspectele simbolice asociate de români cu Ziua Națională. Petrecerea timpului cu familia a apărut ca aspectul cel mai important pentru 35% dintre români, urmat îndeaproape de oportunitatea de a reflecta asupra istoriei națiunii și a semnificației acesteia (32%), precum și de cinstire a eroilor și personalităților istorice (32%).

În plus, 25% dintre respondenți au subliniat importanța participării la evenimentele locale organizate cu această ocazie, în timp ce 14% au considerat că sărbătorirea zilei prin mâncăruri tradiționale românești este mai importantă.

„Sărbătorile de 1 decembrie marchează încă o oportunitate a românilor de a stă alături de cei dragi dar și de a urmări evenimentele televizate cu defilarea militară, armata fiind una dintre cele mai credibile și apreciate insituții din România”, adaugă Alexandru Zodieru, Managing Partner & General Director Cult Research

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Ce fac românii de sărbători în anul acesta?
Articolul următor Protest la Hidroelectrica
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Câteva ore la Florenţa
Cultură și Educație
 „Spiderman”, noul kit de phishing care vizează clienții băncilor europene
IT
Google lansează un patch de urgență pentru o vulnerabilitate zero-day din Chrome exploatată activ
IT

RSS Știri Financiare

  • Luca, Petru și Matei domină piața patiseriilor și simigeriilor
  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta

Citește și

servicii_funerare_sector_5
Actualitate

Cum organizeaza o firma de servicii funerare din sectorul 5 inhumarea celui trecut in nefiinta?

4 minute
Actualitate

2.000 de români își caută săptămânal avocatul online, fiind interesați de consultanță video

3 minute
Actualitate

88% dintre români consideră că schimbările climatice au impact asupra vieții lor zilnice

6 minute
Actualitate

Tarifele de roaming și de apeluri internaționale între Republica Moldova și România vor scădea

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?