Caută pe site
Publică anunț în ziar
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: De ce BMW își construiește prima uzină în Europa Centrală
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Extern

De ce BMW își construiește prima uzină în Europa Centrală

Maria Capitaine
Autor Maria Capitaine Publicat 1 august 2018
Distribuie
uzina bmw
sursă foto: bmwblog.ro
Distribuie

Constructorul german de automobile va investi un miliard de euro în Ungaria, la Debreţin, orientându-se, ca și alte mari companii, spre țări din centrul și estul Europei. Nu doar pentru cazul în care ar putea interveni un Brexit «dur», cât mai ales – o spune deschis – pentru a profita de mâna de lucru de înaltă calificare și de costuri mult mai mici de producție decât în Europa occidentală. Din aceleași motive au făcut investiții în această parte a Europei și Mercedes, Audi sau Jaguar Land Rover.

Decizia BMW de a investi în Europa centrală, concret în Ungaria, intervine după ce în ultimii ani investise masiv doar în China, Mexic sau Statele Unite. Uzina plănuită în Ungaria este prima în Europa centrală, după ce de mai bine de 15 ani nu mai investise pe Vechiul Continent. Anunțul, relevă analiști economici de la «Les Echos», survine în contextul «războiului comercial», deși, așa cum reamintește un purtător de cuvânt al BMW, implantarea în Ungaria era negociată înaintea recentelor măsuri protecționiste americane.

O soluție de repliere în cazul unui Brexit «dur»

Noua uzină de la Debreţin, a cărei construcție urmează să înceapă în al doilea trimestru al anului 2019, reprezintă o investiție de un miliard de euro, pentru o capacitate de producție de 150.000 de vehicule. Grupul (BMW, Mini și Rolls Royce) a precizat că va produce, la fel ca toate uzinele grupului, concomitent, vehicule termice și electrice, fără a oferi însă prea multe detalii.

În opinia analistului Denis Schemoul de la IHS Technology, sunt mari șanse de a se produce automobile mici, reamintind totodată că BMW a anunțat recent și o investiție importantă în uzina sa de la Leipzig, pentru a o adapta la creșterea cererilor de vehicule electrice. Demersurile grupului BMW se înscriu în logica creșterii activității sale de producție, a declarat purtătorul de cuvânt al BMW în Franța, reamintind că Europa reprezintă, totuși, 45% din vânzările sale. Noua uzină din Ungaria, mai spune el, ar putea să-i permită înlocuirea producției cu sub-tretanţi din Europa (VDL în Olanda sau Magna în Austria), dar și o soluție de repliere în cazul unui Brexit «dur» (BMW produce actualmente Mini în uzina sa din Oxford).

Costuri mici de producție

BMW se alătură, de fapt, celorlalți mari constructori de automobile orientați spre Europa Centrală. Noile uzine de automobile în Europa pot fi încă numărate pe degetele de la mână: în ultimii ani, doar Mercedes (grupul Daimler), în Ungaria, și Jaguar Lan Rover în Slovacia și-au creat noi situri de producție. Anterior, în 2006, devenea prezent Hyundai în Cehia. Nu este ascuns motivul important al orientării lor spre țări din centrul și estul UE: să se profite de rețelele existente de sub-tretanţi, de o mână de lucru cu înaltă calificare și… mai ales de costurile de producție sensibil mai scăzute decât în Europa occidentală. Expertul Denis Schemoul, citat de «Les Echos», evocă cifre ale Eurostat, potrivit cărora o oră de lucru în industria constructoare de automobile este de patru ori mai mare în Germania decât în Ungaria, în Cehia sau în Slovacia. În Ungaria, informează «Les Echos», BMW se alătură grupului Mercedes, a cărui primă uzină a demarat în 2012, și grupului Audi, implantat istoric în această țară. Cu uzina de la Debreţin vor fi create peste o mie de locuri de muncă.

Maria Capitaine 1 august 2018
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior trump Trump intenţionează să penalizeze importurile din China cu 25% în loc de 10%
Articolul următor china uk Beijingul și Londra încep discuții în vederea unui acord de liber-schimb
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Ungaria: Viktor Orban amenință cu „deraierea” apropiatului summit european
Extern
Avem creștere economică, dar oamenii sărăcesc. Care este explicația?
Economie Opinii
Bitcoin depășește maximul, pentru prima oară în ultimul an și jumătate
Finanțe și Bănci

RSS Stiri Fotbal

  • Suporterii FC FCSB se laudă că sunt milioane, dar nu s-au strâns nici o mie la meciul cu Oțelul
  • Revoluție la Minerul Ocna Dej! Clujenii au pus pe liber 16 jucători!

Trebuie să citești

Extern

Ungaria: Viktor Orban amenință cu „deraierea” apropiatului summit european

Cu câteva zile înaintea ultimului summit european al anului 2023 (14 și 15 decembrie), premierul Ungariei face un anunț cel…

2 minute
Extern

Situația în Fâșia Gaza „se agravează de la o oră la alta”, semnalează Organizația Mondială a Sănătății

Armata israeliană desfășoară o amplă ofensivă atât în sudul cât și în nordul enclavei Un responsabil al Organizației Mondiale a…

4 minute
Extern

Acord Polonia-Ucraina ce permite intrarea camioanelor goale venind din Ucraina

Kievul speră că acest acord, ce intră în vigoare luni la miezul nopții, va ajuta la deblocarea frontierei Poloniei cu…

2 minute
Extern

Apropiat summit China-Europa: Uniunea Europeană va cere Beijingului să sancționeze întreprinderile care ocolesc embargoul contra Rusiei

Săptămâna aceasta, în zilele de 7 și 8 decembrie, va avea loc un summit China-Europa. Înalții oficiali europeni Ursula von…

4 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Fonduri Europene
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?