În perioada 1.I-30.IV 2021, exporturile FOB au însumat 23966,4 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 31026,2 milioane euro, potrivit INS.
▪ În perioada 1.I-30.IV 2021, exporturile au crescut cu 19,9%, iar importurile au crescut cu 18,9%, comparativ cu perioada 1.I-30.IV 2020.
▪ Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I-30.IV 2021 a fost de 7059,8 milioane euro, mai mare cu 957,5 milioane euro decât cel înregistrat în perioada 1.I-30.IV 2020.
▪ În luna aprilie 2021, exporturile FOB au însumat 6248,9 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 7977,0 milioane euro, rezultând un deficit de 1728,1 milioane euro.
▪ Faţă de luna aprilie 2020, exporturile din luna aprilie 2021 au crescut cu 113,2%, iar importurile au crescut cu 74,6%.
În perioada 1.I-30.IV 2021, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (49,1% la export şi 36,8% la import) şi alte produse manufacturate 1) (29,9% la export şi 29,8% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.IV 2021 a fost de 17807,3 milioane euro la expedieri şi de 22832,4 milioane euro la introduceri, reprezentând 74,3% din total exporturi şi 73,6% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.IV 2021 a fost de 6159,1 milioane euro la exporturi şi de 8193,8 milioane euro la importuri, reprezentând 25,7% din total exporturi şi 26,4% din total importuri.
Informaţii suplimentare:
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord. Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
” Deficitul comercial este cu 1 miliard de euro mai mare decât anul trecut „. Ete, d reak ; zaluzii di la governari zic fix pe invers ! Io-i cred pe primii, pe cei cu creierele-n cap ; nicidecum pe cei cu creierele-n coor !