Persoanele care isi doresc sa se dezvolte pe plan profesional si sa detina propria afacere trebuie sa isi faca un plan foarte bine conturat cu toate elementele de care trebuie sa se ocupe inca de la inceput. De exemplu, unul dintre primele lucruri de care trebuie sa se preocupe antreprenorii este gasirea unor spatii de birouri potrivite pentru business-urile lor, astfel incat sa isi poata desfasura activitatea de zi cu zi in cele mai bune conditii. In acest articol sunt prezentante principalele elemente care trebuie luate in considerare atunci cand oamenii de afaceri cauta locurile ideale!
Zona
Pentru inceput, antreprenorii trebuie sa se gandeasca la zona in care si-ar dori sa se desfasoare afacerea lor. Ei trebuie sa aiba in vedere ca preturile de inchiriere sunt mai mici la periferie, spre deosebire de cele practicate in centrul orasului, insa alegerea le apartine in functie de viziunea pe care o au.
Intindere
Un alt element foarte important care trebuie sa se numere printre prioritatile oamenilor de afacere se numara si intinderea suprafetei spatiilor de birouri. De exemplu, ei trebuie sa puna in balanta atat numarul de angajati pe care il au, dar si posibilitatile de dezvoltare care ar putea sa se iveasca in viitor. Este important ca toata lumea sa aiba suficient loc la dispozitie pentru a se desfasura si pentru a-si duce la bun sfarsit sarcinile de zi cu zi.
Spatii de birouri in functie de compartimentare
Majoritatea corporatiilor nou deschise in Romania functioneaza pe conceptul de ,,open space”, ceea ce inseamna ca angajatii lucreaza la comun, pe un spatiu intins, acolo unde fiecare are un cubical. Antreprenorii trebuie sa verifice daca tipurile de spatii de birouri de care sunt interesati pot fi impartite si cum anume, astfel incat sa le poata ,,modela” dupa propriile idei. De exemplu, ei trebuie sa tina cont si de faptul ca pe termen lung vor avea nevoie si de sali de conferinta, dar si de birouri inchise, acolo unde sa poata fi tinute intalnirile 1 on 1 sau unde sa lucreze managerii si liderii de echipe.
Mijloace de transport
Pe lista elementelor pe care oamenii de afaceri trebuie sa le mai ia in considerare se numara si proximitatea fata de mijloacele de transport in comun. In general, tinerii cauta sa se angajeze la firme care sunt foarte aproape de metrou, de autobuz sau de tramvai, astfel incat sa poata ajunge la serviciu cat mai usor.
Preturi
Nu in ultimul rand, preturile joaca si ele un rol esential in alegerea celor mai bune spatii. Antreprenorii trebuie sa se asigure ca tarifele pe care le vor achita sunt direct proportionale cu toate facilitatile care le sunt puse la dispozitie. Avand in vedere ca oamenii de afaceri au nevoie de stabilitate, ei trebuie sa isi negocieze contractele in functie de viziunea pe care o au asupra business-urilor pe care le conduc.
Inchirierea spatiilor de birouri este un proces care necesita atentie la detalii – recomandat este ca antreprenorii sa aiba suficient timp la dispozitie pentru a cauta foarte bine, astfel incat sa fie siguri de alegerea pe care o fac. Toate cele mentionate anterior sunt importante, incepand de la zona si pana la posibilitatea de compartimentare a spatiilor, proximitatea fata de mijloacele de transport, dar si proximitatea fata de supermarketuri si restaurante!