EDU Digital – Propunere alternativă de politică publică pentru simplificarea cadrului legislativ în educație, ID 109770

Conferința de închidere a proiectului „Propunere alternativă de politică publică pentru simplificarea cadrului legislativ în educație”

Joi, 16 ianuarie 2020, la Hotel Ramada Bucharest Majestic a avut loc conferința de închidere a proiectului „Propunere alternativă de politică publică pentru simplificarea cadrului legislativ în educație”. La eveniment au participat reprezentanți ai partenerilor în proiect, ai autorităților publice, precum și ai altor organizații și instituții care implementează inițiative similare. Experții din proiect care au luat parte la acest eveniment au fost: doamna Cornelia Popa-Stavri – Expert promovare Politică Publică Alternativă și domnul Polixeniu Anghel – manager de proiect din partea Uniunii Editorilor din România, doamna Ruxandra Lăcătuș – Expert Dialog Civic și Politici Publice și domnul Ovidiu Cioclov – Coordonator PPA din partea Arte 21.

Scopul evenimentului l-a reprezentat promovarea rezultatelor obţinute ȋn cadrul proiectului, prezentarea obiectivelor ȋndeplinite, a soluțiilor și a beneficiilor implementării inițiativei.

Domnul Polixeniu Anghel – manager de proiect – a menționat importanța obiectivului proiectului și a realizării acestuia, a prezentat varianta de soluționare recomandată în cadrul Politicii Publice Alternative și anume Scenariul numărul 3 și a pus accent pe rezultatele proiectului:

Rezultatul 1 – Personal din ONG-uri și parteneri sociali informat privind aportul fondurilor europene nerambursabile din exercițiul financiar 2014-2020 la dezvoltarea României. R1 constă în elaborarea și aplicarea unui plan de informare și publicitate, construirea unei pagini dedicate proiectului pe site-ul liderului, realizarea unui afiș A3 expus vizibil la sediul fiecărui partener și în locațiile unde se vor desfășura evenimentele proiectului, lansarea a două anunțuri în presă, organizarea și desfășurarea a două conferințe de presă, 5 roll-up-uri și 500 pliante pentru promovarea proiectului, realizarea și utilizarea unei identități vizuale a proiectului cu respectarea Manualului de identitate Vizuală POCA 2014-2020.

Rezulatul 2 – Personal din ONG-uri și parteneri sociali instruit în integrarea principiilor orizontale în activitatea lor curentă. R2 constă în dezvoltarea unor proceduri și instrumente de implementare a principiilor orizontale și implementarea lor atât în cadrul proiectului, cât și prin instruirea GT în însușirea și integrarea lor în activitatea curentă a ONG-urilor și partenerilor sociali pe care îi reprezintă, precum și în PPA elaborate.

Rezultatul 3 – Propunere alternativă de politică publică (PPA) în domeniul educației promovată și acceptată. R3 constă într-o PPA în domeniul educației fundamentată pe o cercetare națională a nevoilor de utilizare și introducere a noilor tehnologii în educație, comparată cu situația din alte 5 țări europene, supusă dezbaterii publice, promovată în forma sa finală și acceptată de instituțiile abilitate în urma desfășurării unei campanii de advocacy.

Rezultatul 4 – Personal din ONG-uri și parteneri sociali instruit în domeniile: „Consolidarea capacității operaționale a ONG-urilor și partenerilor sociali” și „Instrumente de dialog civic și social și utilizarea lor”. R4 constă în elaborarea și livrarea a două cursuri de instruire către 160 de persoane din 40 ONG-uri și parteneri sociali din domeniul educației și tineretului.

În a doua parte a conferinței, intitulată „Educația digitală – portal către viitor”, a avut loc o sesiune de prezentări. Cosmin Mălureanu – CEO ASCENDIA – a vorbit despre platforma „LIVRESQ – Authoring tool” – editor pentru resurse educaționale digitale, unic în România, un produs inovativ ce permite dezvoltarea și publicarea de cărți, manuale sau alte materiale în format digital interactiv, într-un mod facil, fără a fi nevoie de cunoștințe IT avansate.  Cu un cont de acces platforma poate fi folosită de pe orice terminal informatic cu acces la Internet, fără condiţionarea utilizării unui anumit sistem de operare.

Apoi, Ștefan Apăteanu – CEO Edu Apps – a povestit despre „Clasa Viitorului – profilul virtual și manualele digitale”, cel mai ambițios proiect pe care îl are pentru școlile din România. Programul Clasa Viitorului are trei componente de bază: crearea unei identități virtuale, recunoscută internațional, identitate cu ajutorul căreia fiecare profesor și fiecare elev are acces la aplicațiile educaționale gratuite; formarea profesorilor astfel încât aceștia să înțeleagă utilitatea folosirii aplicațiilor, dar mai ales să poată adapta conținutul letric la formatul digital care oferă interactivitate și introducerea dispozitivelor de lucru la clasă. Aplicațiile educaționale sunt doar o parte din Clasa Viitorului și peste 300 de instituții educaționale au început implementarea programului.

Conferința de închidere a proiectului s-a finalizat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW