Fabrica Mini a BMW din Marea Britanie a oprit, luni, activitatea pentru o perioadă de o lună, în timp ce Vauxhall a Peugeot a încetat producția pentru două săptămâni, cu toate că Brexitul a fost amânat. Măsurile sunt programate de mai multe luni și vin să ajute companiile să facă față oricăror probleme provocare de ieșirea țării din UE, transmite Reuters preluat de profit.ro.
BMW, care fabrică puțin peste 15% din cele 1,5 milioane de automobile produse în Marea Britanie, a devansat vacanța de vară anuală în aprilie, pentru a ”reduce la minimum riscul oricărei perturbări a aprovizionării cu componente, în eventualitatea unui Brexit fără acord”, scrie News.ro.
PSA, compania mamă a Peugeot, care construiește modelele Astra sub marca Vauxhall pentru Marea Britanie și Opel pentru continent, la fabrica Ellesmere Port, a devansat pauza printr-o decizie luată la sfârșitul anului trecut, a explicat un purtător de cuvânt.
Marea Britanie trebuia să părăsească UE la 29 martie, dar termenul s-a amânat pentru cel puțin 12 aprilie, dar în funcție de scenariul ales pentru retragerea arhipelagului din blocul comunitar data poate fi decalată și mai mult timp.
În orice caz, oprirea activității este organizată din timp, astfel încât angajații să-și poată planifica vacanțele, iar furnizorii să-și ajusteze producția și planurile de afaceri, spune un purtător de cuvânt al BMW.
Totodată, notează publicația, fabrica Rolls-Royce a BMW din Goodwood va fi închisă pentru două săptămâni, iar cele trei fabrici și uzina de motoare ale Jaguar Land Rover’s (JLR) și fabrica Swindon a Honda vor opri la rândul lor activitatea în această lună, pentru câteva zile, în cadrul planurilor pentru Brexit.
Tot din cauza Brexitului, Nissan și-a anulat planurile de a construi un nou model de SUV la uzina Sunderland, iar Honda își va închide fabrica din Marea Britanie în 2021.
În acest context, BMW a avertizat că ar putea transfera o parte din producția de motoare și cea de automobile Mini în afara Regatului Unit, în cazul în care se va opta pentru Brexit fără acord.
Publicația a explicat că un Brexit dezordonat implică mai multe riscuri pentru producătorii de vehicule, cum ar fi întârzierea componentelor și vehiculelor în porturi, birocrație la vamă, necesitatea de a recertifica modelele și o majorare de până la 10% a tarifelor pentru vehicule.