Pandemia provocată de noul coronavirus a avut efecte pe toate planurile în societate, iar cel profesional nu a scăpat nealterat. Perspectiva nouă pe care a dezvăluit-o acest fenomen i-a făcut pe mulți dintre angajați să-și reorganizeze prioritățile și să-și dorească mai mult de la locul de muncă, fiind oricând pregătiți să renunțe la un job care nu le oferă cadrul de lucru dorit. Mulți dintre ei pun sănătatea mentală pe primul plan, iar acest lucru se poate obține printr-un mediu profesional sigur și flexibil. Pentru succesul afacerii tale, nu ignora schimbările care au loc pe piața de muncă în această perioadă.
Descoperă cum poți câștiga fidelitatea angajaților tăi în urma modificărilor cauzate de pandemie
Asigurare
Cerințele pe care le au angajații nu sunt unele noi, însă în această perioadă tot mai mulți dintre ei își fac curaj să acționeze în consecință, fie prin a verbaliza aceste pretenții, fie prin a părăsi locul de muncă ce nu le îndeplinește condițiile solicitate. De aceea, prima măsură pe care o poți lua este să le oferi un mediu în care să se simtă în siguranță. Cu o poliță de asigurare de răspundere civilă, îi vei pune la adăpost de consecințele unui eventual accident care are loc în timpul muncii. De exemplu, firma de asigurări Gothaer te despăgubește pentru sumele compensatorii pe care le-ai putea datora, dar și pentru cheltuielile respective de judecată.
Program flexibil
Această nevoie nu este una nouă, ci este adesea negociată de angajat chiar din timpul interviurilor. În măsura posibilităților și în funcție de natura business-ului, trebuie să iei serios în calcul această opțiune pentru persoanele din compania ta. Un astfel de avantaj va fi apreciat atât de cei care au copii, cât și de cei mai tineri, care trebuie să meargă la cursuri sau jonglează cu mai multe joburi.
Extra beneficii
Nu uita de acele detalii care pot schimba în bine zilele angajaților tăi, precum masajul la birou, Happy Hour, cafea și fructe la discreție, casual Friday, decontarea transportului, posibilitatea de a-și aduce animalul de companie la birou o dată pe lună sau altele. De cele mai multe ori, raportul cost-beneficiu este foarte avantajos, atunci când investești în angajații tăi, iar ei se simt importanți și apreciați.
Lucru la distanță
Odată cu declanșarea pandemiei, mare parte dintre lucrători și-au îndeplinit sarcinile de acasă. Deși mulți dintre ei cereau această opțiune de ani buni, odată cu starea de urgență s-a dovedit că ei pot fi la fel de eficienți dacă lucrează din confortul propriului cămin. Prin urmare, mulți dintre ei nu vor mai fi dispuși să se întoarcă la birou in toate cele cinci zile lucrătoare ale unei săptămâni. Ia în considerare acest aspect, deoarece clădirile de birouri vor rămâne goale, așa că nu investi în noi spații de lucru, dar eficientizează ce ai la condițiile din prezent.
Transparență
Ultimul lucru de care trebuie să ții cont este unul mai puțin pragmatic, însă foarte important pentru oricare dintre colaboratorii și angajații tăi. Oamenii nu doresc să muncească alături de cineva în care nu pot avea încredere, mai ales în perioade de crize, cum este cea pe care afacerile o traversează la momentul actual. Învață să fii onest cu ei și astfel, vei avea parte de loialitatea lor pe termen lung.
Nu ignora niciunul dintre aceste aspecte atunci când îți croiești strategia de recrutare și fidelizare a angajatilor, iar compania ta va avea de câștigat!