Exerciții de stretching pentru spate. Ce să faci dacă ai dureri?

Te confrunți frecvent cu durerile de spate, din cauză că ai un job care presupune să stai foarte mult pe scaun, și nu știi ce să faci astfel încât să scapi de ele? Una dintre cele mai bune soluții ca să diminuezi și, eventual, să elimini durerile de spate, este să faci niște exerciții de stretching pentru spate. În cazul în care nu știai, stretchingul reprezintă o metodă de întindere de mușchilor, pentru o mobilitate mai bună. Stretchingul are și alte beneficii, pe lângă dezvoltarea mobilității corpului și tratarea durerilor de spate: contribuie la transportul oxigenului în organism, elimină stresul și îmbunătățește circulația sângelui.

Descoperă, în continuare, trei exerciții de stretching pentru spate, care te vor ajuta să scapi de dureri.

Primul exercițiu de stretching pentru spate

Primul exercițiu de stretching recomandat de noi presupune să-ți răsucești spatele. Află, mai jos, ce etape este nevoie să parcurgi pentru primul exercițiu de stretching pentru spate:

– pune o saltea tip yoga pe podea;

– așază-te pe saltea, cu spatele lipit de aceasta;

– cu spatele lipit de saltea, ridică genunchii în așa fel încât și tălpile să fie lipite de saltea;

– după ce te asiguri că stai într-o poziție comodă, răsucește-ți genunchii spre stânga, până când aproape că atingi salteaua;

– reia etapa anterioară doar că, de această dată, răsucește-ți genunchii spre dreapta;

– execută 10-20 de răsuciri în ambele direcții.

Al doilea exercițiu de stretching pentru spate

Cel de-al doilea exercițiu de stretching pentru spate pe care ți-l propunem presupune să te sprijini pe palme și pe genunchi. Dacă îți este greu să vizualizezi cum să stai, gândește-te la poziția de flotare. Doar că, spre deosebire de poziția de flotare, tu vei avea picioarele îndoite și genunchii pe podea. Asigură-te că între mâinile și picioare tale nu există o distanță prea mică sau prea mare, pentru că scopul exercițiului este să te simți bine, nu inconfortabil.

Cu genunchii și mâinile pe podea, inspiră adânc. În timp ce inspiri, arcuiește-ți spatele. Când ajungi cu spatele cât de sus poți, menține poziția pentru câteva secunde, iar apoi expiră treptat, până simți că burta ta se apropie destul de mult de sol. Ca și în cazul arcuirii spatelui, menține poziția pentru câteva secunde, iar apoi revin-o la așezarea inițială. Repetă exercițiul de 5-10 ori.

Al treilea exercițiu de stretching pentru spate

Al treilea exercițiu pe care ți-l prezentăm necesită să stai pe un scaun confortabil, fără spătar. Este obligatoriu să îți așezi mâinile în șolduri, iar picioarele să fie îndoite, cu tălpile lipite de podea. După, încrucișează-ți piciorul stâng peste piciorul drept, în așa fel încât glezna piciorului de deasupra să stea pe genunchiul aflat dedesubt. Apoi, rotește-ți trunchiul către stânga, până când cotul drept poate să se sprijine pe coapsa stângă. Menține poziția pentru câteva secunde. Ulterior, revin-o ușor de unde ai pornit și fă același exercițiu de mai devreme, dar cu picioarele încrucișate invers.

Aparatul de masaj, alternativa ideală la exercițiile de stretching pentru spate

În cazul în care ți se pare prea complicat să faci exerciții de stretching, cumpără-ți un aparat de masaj pentru picioare, spate, brațe, ceafă, cap și tălpi. Un asemenea dispozitiv nu doar că te scapă de diversele dureri pe care ai putea să le experimentezi, ci te ajută și să te relaxezi și, astfel, funcționează ca o armă eficientă împotriva stresului.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW