19.7 C
București
marți, 29 septembrie

Firmele de curatenie: ce operatiuni trebuie facute pentru unitatile de invatamant in perioada pandemiei COVID-19

La inceputul lunii septembrie, Ministerul Educatiei a publicat normele privind instituirea de masuri sanitare si de protectie in unitatile de invatamant in perioada pandemiei COVID-19. Scopul acestui document este de a oferi recomandari clare pentru ca unitatile de invatamant sa functioneze in deplina siguranta  si sa ajute la prevenirea raspandirii Covid-19.

Aceste norme cuprind si operatiunile ce trebuie efectuate de catre firmele de curatenie care presteaza servicii in scolile si gradinitele din Romania. Firma de curatenie Conex Clean, care ofera servicii de curatenie pentru o parte dintre cele mai cunoscute  scoli si gradinite private din Bucuresti sustine ca aceste norme sunt necesare si trebuie respectate cu strictete pentru a proteja sanatatea copiilor, profesorilor si a parintilor. In aceasta perioada dificila, Conex Clean ofera consultanta gratuita unitatilor de invatamant, atat cele de stat cat si private, care au nevoie de sfaturi sau recomandari privind operatiunile de curatenie si dezinfectie. Datele lor de contact le gasiti pe conexclean.ro

Extras din documentul: Norme privind instituirea de masuri sanitare si de protectie in unitatile de invatamant in perioada pandemiei COVID-19

Masuri igienico-sanitare in unitatea de invatamant

Curatenia si dezinfectia spatiilor si a echipamentelor reprezinta componente esentiale in lupta impotriva raspandirii virusului. Fiecare unitate de invatamant are obligatia de a adopta si implementa normele din prezentul document, cu sprijinul Autoritatilor publice locale. Acolo unde procesul de invatare se desfasoara in schimburi, este necesara o pauza de minimum 1 ora intre schimburi, pentru realizarea curateniei, dezinfectiei si aerisirii spatiilor.

ELABORAREA PLANULUI DE CURATENIE SI DEZINFECTIE a salilor de clasa, cancelariei, spatiilor comune (holuri, sali de sport etc), precum si de aerisire a salilor de clasa, trebuie sa contina :

• operatiunile si ordinea in care se vor efectua (ex. Colectarea deseurilor, maturarea pardoselii, spalarea pardoselii, dezinfectia pardoselii, stergerea si dezinfectarea suprafetelor de scris ale bancilor, cat si a spatiului interior de depozitare in acestea a obiectelor scolare, a separatoarelor transparente, dezinfectarea dulapurilor personale ale elevilor, acolo unde exista, stergerea si dezinfectia pervazurilor, dezinfectarea clantelor, manerelor ferestrelor, cuierelor pentru haine, intrerupatoarelor etc);

• materialele care se vor utiliza pentru fiecare operatiune (ex: produse de curatenie, produse biocide avizate pentru suprafete etc);

• tehnica ce va fi aplicata pentru fiecare operatiune ;

• frecventa curateniei si dezinfectiei, tinand cont si de timpul necesar de aerisire a spatiului: – in clasa, imediat dupa iesirea din clasa a elevilor la finalul orelor unei clase de elevi din ziua respectiva, sau dupa fiecare utilizare de catre un grup diferit de elevi; – in cancelarie imediat dupa iesirea din cancelarie a profesorilor la finalul orelor din ziua respectiva, sau dupa fiecare utilizare de catre un grup diferit de profesori; – pentru grupurile sanitare dupa fiecare pauza, la finalul zilei, si ori de cate ori este necesar.

• cine va face curatenia si cine va supraveghea efectuarea conforma a curateniei, modalitatea de afisare a monitorizarii (ex. tabel cu cine a efectuat, ora si cine a controlat);

• frecventa si durata de aerisire a salilor de clasa, cancelariei si a altor incaperi (ex. dupa curatenie si dezinfectie, minimum 10 minute), precum si asigurarea aerisirii in timpul orelor de clasa cu geamul rabatat;

• in fiecare dintre zonele care sunt igienizate va fi afisat la loc vizibil graficul de curatenie si dezinfectie, care sa contina operatiunile de curatare si dezinfectie, secventa acestora, orarul si un loc pentru semnatura persoanei care le efectueaza si a celei care verifica. Se determina modul in care trebuie dezinfectate zonele. Se ia in considerare tipul de suprafata si cat de des este atinsa suprafata. Se prioritizeaza dezinfectia suprafetelor atinse frecvent, precum:

● clante, incuietori, butoane si manere ale usilor;

● treptele scarilor;

● bancile, catedrele si scaunele din clasa;

● separatoarele montate pe banci;

● mesele si scaunele din salile de cantina;

● blaturi;

● balustrade;

● intrerupatoare de lumina;

● manerele echipamentelor si aparatelor (precum, cele sportive);

● butoanele ascensoarelor si ale automatelor de vanzare;

● obiecte didactice comune;

● calculator tastatura, mouse, laptop si tablete partajate intre persoane;

Nota: Tastatura computerului poate fi acoperita cu o folie de plastic, care se indeparteaza dupa fiecare utilizator. Nu este necesara aplicarea de rutina a dezinfectantilor pe suprafete care nu sunt atinse frecvent sau cu risc scazut (de ex, rafturile bibliotecilor, blaturile dulapurilor din depozite). Se au vedere in vedere resursele si echipamentele necesare. Se evalueaza periodic necesarul si disponibilitatea produselor de curatare si dezinfectie si a echipamentelor de protectie personala (PPE) adecvate pentru utilizarea acestora. Pe durata activitatilor de curatenie si dezinfectie se poarta masca de protectie, manusi, iar dupa indepartarea manusilor si a mastii, se spala mainile.

APLICAREA PLANULUI DE CURATENIE SI DEZINFECTIE

Se curata suprafetele cu detergent si apa inainte de dezinfectie. Se foloseste un dezinfectant avizat impotriva virusurilor (cu actiune virucida/virulicida). Se respecta intotdeauna indicatiile de pe eticheta. Se achizitioneaza doar produse in ambalaje originale, sigilate, nedeteriorate, inchise etans. Eticheta va include informatii de siguranta si instructiuni de aplicare. Daca produsul concentrat se dilueaza conform indicatiilor producatorului, solutia de lucru poate fi utilizata in cel mult 24 de ore. Pe flacon se noteaza numele produsului, concentratia, data si ora prepararii. Detergentii si dezinfectantii vor fi depozitati in spatii special amenajate in care nu au acces elevii. În timpul utilizarii produsului, este obligatorie purtarea mastii si a manusilor si asigurarea ventilatiei adecvate. Se recomanda protectia ochilor si accesul imediat la o sursa de apa pentru spalarea ochilor, in cazul accidentelor.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW