luni, 10 august, 2020
22.2 C
București

FSLI: Mai puțini elevi la clase și mai mulți consilieri școlari, două modificări importante pentru creșterea calității din educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ face apel la Președintele României, domnul Klaus Iohannis, să promulge modificările aduse Legii Educației Naționale, prin care sunt aduse o serie de îmbunătățiri învățământului preșcolar, primar, gimnazial și liceal. În urma propunerilor FSLI, Senatul României a adoptat mai multe schimbări care erau stringente pentru sistemul de educație din România:

Reducerea numărului de elevi la clasă. S-a stabilit ca grupele din creșe sau alte forme de educație antepreșcolară vor avea maximum 8 copii, în grădinițe maximum 17, în timp ce clasele din învățământul primar vor avea cel mult 22 de elevi, iar în învățământul gimnazial și liceal maximum 26.Doar în cazuri excepționale poate fi suplimentat numărul de elevi la clasă cu cel mult doi. Această modificare era absolut necesară, după ce în ultimii ani ne-am confruntat cu situații absurde în care avem clase cu 36 sau 38 de elevi sau grupe de învățământ preșcolar unde numărul de copii putea să ajungă și la 40. Un act educațional de calitate nu poate fi făcut cu un număr atât de mare de copii, de care trebuie să se ocupe un singur cadru didactic.

Mai mulți consilieri școlari în educație. O altă modificare importantă adusă Legii Educației Naționale se referă la reducerea numărului de elevi/preșcolari de care se poate ocupa un consilier școlar. Se crează premisele angajării consilierilor școlari și în mediul rural. Un consilier școlar, care are acum obligația să lucreze chiar și cu 2.000 de elevi, va lucra cu maximum 500 de elevi sau 300 de preșcolari. Este una dintre măsurile prin care se speră că violența de orice formă va fi redusă în unitățile de învățământ.

Modificări privind norma didactică. Prin aplicarea acestei legi, în norma didactică de predare pot fi incluse și activități de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și cele de învățare remedială.

Copiii de doi ani pot fi înscriși la grădiniță, iar statul acordă bani, prin costul standard, pentru acești copii, unităților de învățământ

La articolul 23, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, cu următorul cuprins: „Prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. a), la solicitarea expresă a părinților, pot fi înscriși în învățământul preșcolar copiii cu vârstă de minimum 2 ani, asigurându-se finanțarea de bază corespunzatoare, de la bugetul de stat, în baza costului standard per preșcolar stabilit prin hotărâre a Guvernului.”

Cadrele didactice care realizează activitatea de mentorat vor avea norma didactică de predare redusă

La articolul 262, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, cu următorul cuprins: „Personalul didactic care desfășoară activitate de mentorat beneficiază de reducerea cu 2 – 4 ore/săptămână a normei didactice de predare-învăţare-evaluare, în funcție de numărul de profesori – stagiari coordonați; pentru personalul didactic încadrat pe post, care desfășoară activitate de mentorat, orele de mentorat se remunerează în sistem de plata cu ora, cu condiția să aibă 1-2 cadre didactice în stagiu pentru definitivat.”

“Aceste modificări aduse Legii Educației Naționale și pe care federația noastră le-a înaintat Comisiei pentru Educație din Senatul României sunt menite să îmbunătățească nu doar activitatea colegilor noștri, ci calitatea actului educațional în întregime. Nu puteam vorbi de calitate în situația în care un singur cadru didactic are la clasă 34-38 de elevi. E clar că nu are cum, omenește vorbind, să le acorde în mod egal tuturor atenția cuvenită. Prin urmare, reducerea numărului de elevi era o obligație pentru educația din România. O altă problemă extrem de importantă pe care reușim să o remediem este cea privind creșterea numărului de consilieri școlari, de care elevii au mare nevoie. Sperăm că Președintele României, domnul Klaus Iohannis, va promulga această lege, înțelegând urgența unor măsuri care ar fi trebuit să fie aplicate de multă vreme în educație”, a declarat Simion Hancescu, președinte FSLI.

- Publicitate -

1 COMENTARIU

  1. @ S. Hancescu ! Pana aici e bine, dar…
    1. Daca se reduce nr elevilor la clasa , se reduce si nr. de locuri per total liceu (la admitere) ??!!!
    2. Daca apar clase in plus si scoala nu are spatiu, unde vor invata acele clase ??!!
    3. Daca in norma didactica apar ore de pregatire suplimentara (after scool) vor disparea ,,meditatiile” ??!!
    4. Daca pregatirea suplimentara (care inseamna ,,timp” ) nu va incarca elevul( si asa supraincarcat cu teme !) ??
    PS. Toate aceste masuri tind spre eficienta ,,0″ (zero ! ) daca nu se schimba programele scolare (supraincarcate si extrem de stufoase – incat elevii nu inteleg (si deci nu invata !) nimic !!! si manualele (care sunt orice – numai ,,manuale” nu !!!
    PPS N-am auzit profesori sa faca greva impotriva acestor 2 mari cauze ale ,,dezastrului” din invatamant !! Poate initiaza FSLI-ul ceva de genul… ??!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Liban: Noi apeluri la manifestații anti-regim, după incidentele violente cu forțele de ordine de sâmbătă

Alegerile parlamentare anticipate sunt singura ieșire din criza profundă ce a lovit Libanul, a afirmat, într-un discurs...

Afganistan: Surprinzătorul acord privind eliberarea a 400 talibani vinovaţi de crime grave deschide calea unor tratative de pace

Negocierile de pace istorice între Kabul și insurgenţii talibani "sunt pe punctul de a începe", a anunțat...

75 de ani de la bombardamentele atomice la Hiroshima și Nagasaki

Acum 75 de ani, "Little Boy"devasta la 6 august Hiroshima. Ucidea 140.000 persoane (80.000 pe loc, restul...