Odată cu închiderea magazinelor și cu obligativitatea distanțării sociale s-au schimbat în mare măsură și obiceiurile consumatorilor, care s-au orientat în mare parte către mediul online și au devenit interesați de produse noi. Astfel, în aceste vremuri incerte, au devenit din ce în ce mai căutate serviciile de creare magazin online și a crescut importanţa optimizării SEO.
Căutările online s-au schimbat
Pentru că necesitățile s-au schimbat, oamenii au devenit interesați de alte nișe de produse și servicii, motiv pentru care firmele au investit în SEO pentru a face față concurenței.
De exemplu, din cauza pandemiei, sălile de fitness au înregistrat o scădere drastică a numărului de clienți. Analizând căutările efectuate de utilizatori în Google, din ianuarie 2020 până în aprilie 2020, se constată o reducere de 87% în căutările pe cuvintele cheie “sala de fitness în apropiere”.
Totodată, consumatorii au început să caute online, servicii și produse de care ar putea beneficia din confortul caselor lor. Astfel, se poate vedea o creștere în căutări pe cuvintele “gantere”, “benzi de exerciții”, “yoga pentru începători”, “trening “, etc.
Pentru că tot mai multe companii au ales să lucreze de la distanță cu angajații lor, a scăzut necesitatea de a te îmbrăca office pentru a merge fizic la birou și s-a înregistrat o scădere pe cuvintele “costume pentru bărbați”. În schimb s-a observat o creștere considerabilă în căutarea pe cuvintele “îmbrăcăminte de relaxare”.
Creștere uriașă a comerțului electronic
În prezent, se constată o creștere a comerțului electronic pe toate categoriile de produse și este de așteptat ca acest trend să continue și în viitor, deoarece consumatorii sunt încă reticenți de a ieși din casă. Totodată, se estimează că noile obiceiuri ale consumatorilor vor deveni permanente, iar modul în care se efectuează cumpărăturile nu va mai fi la fel nici după ce va trece pandemia.
Comerțul cu produsele alimentare este o nișă care a înregistrat un salt uriaș în vânzările online, acesta înregistrând o creștere cu până la 41%. De asemenea, încrederea consumatorilor în comerțul online a crescut surprinzător, astfel încât 91% din populația Europei face în prezent cumpărături online.
Este interesant de observat că obiceiurile cumpărătorilor din magazinele tradiționale au început să se reflecte online, astfel încât oamenii au început să compare prețurile online și să se orienteze spre magazinele care oferă prețuri mai mici.
Necesitatea optimizării SEO
Din cauza acestor schimbări, toate business-urile de comerț electronic au început să-și optimizeze site-urile astfel încât să le ofere clienților o experiență mai bună. Pentru a satisface nevoile consumatorilor, promovarea și optimizarea care în mod normal ar fi necesitat câțiva ani au fost accelerate și, în prezent, durează câteva luni.
Altfel spus, o consecință a pandemiei COVID-19 a constat în faptul că toate companiile, atât cele mari cât și cele mici, au fost nevoite a se adapta rapid și au început să investească în creare magazine online și SEO.
Ce este SEO și cum te poate ajuta
Optimizarea SEO este procesul de îmbunătățire a vizibilității unui site web sau a unei pagini web, astfel încât paginile sunt găsite cu ușurință de către motoarele de căutare. Datorită faptului că tot mai mulți comercianți devin conștienți de necesitatea optimizării site-urilor, SEO a înregistrat o creștere cu 53%.
O companie bună de marketing și SEO va analiza obiectivul de afaceri al firmei și va recomanda soluții pentru ca aceasta să își atingă obiectivele și să facă față concurenței care devine din ce în ce mai strânsă.
Concluzie
Pe măsură ce concurența online crește, crește și numărul de căutări pe cuvinte-cheie și, în consecință, costul pe clic. Ca urmare, strategia de optimizare în căutarea organică este mult mai rentabilă.
Dacă doreșți să-ti crești vânzările online, acum este momentul ideal de a valorifica eficacitatea marketingului digital, investind în crearea unui magazin online și în conținut SEO pentru site-ul tău.