Caută pe site
Publică anunț în ziar
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Importanta prezentei unor camere de supraveghere in statiile de metrou
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Transporturi

Importanta prezentei unor camere de supraveghere in statiile de metrou

Curierul Național
Autor Curierul Național Publicat 25 ianuarie 2018
Distribuie
sisteme_de_supraveghere_seku
Distribuie

Statiile de metrou sunt unele dintre cele mai aglomerate locuri din Bucuresti, in special in diminetile din timpul saptamanii, cand zeci, poate chiar sute de mii de oameni aleg acest mijloc de transport in comun pentru a ajunge la serviciu. Ca orice alt loc in care se strang foarte multe persoane, in statiile de metrou exista riscul producerii unor accidente sau chiar tragedii, mai ales daca tinem cont de viteza cu care circula trenurile, dar si de tendinta oamenilor de a nu respecta banda rosie care impune o distanta de siguranta fata de capatul peronului.

Prezenta unor camere de supraveghere in statiile de metrou are numeroase avantaje. Acestea:

1. Asigura linistea si siguranta calatorilor. Stiind ca intreg perimetrul unei statii de metrou este monitorizat cu ajutorul unor camere de supraveghere, calatorii vor fi mai linistiti si mai in siguranta, putandu-se concentra pe activitatile lor, fie ca vorbim despre citit, navigat pe internet sau vorbit la telefon.

2. Previn producerea unor accidente sau tragedii. In orele de varf, in statiile cu un aflux mare de calatori, difuzoarele emit aproape continuu mesaje de avertizare privind sosirea trenului in statie, dar si urcarea si coborarea din vagoane. In acest mod, calatorii sunt educati sa pastreze o distanta corespunzatoare fata de marginea peronului si sa permita mai intai coborarea pasagerilor din metrou, dupa care sa urce ei in vagoane. Din pacate, aceste reguli nu pot fi intru totul respectate in cazul in care peroanele sunt pline pana la refuz de oameni. Aici intervin camerele de supraveghere, care ofera imagini detaliate in timp real, din orice colt al statiei. In cazul in care situatia o impune, fortele de ordine sau autoritatile vor interveni.

3. Asigura identificarea si prinderea autorilor unor infractiuni. La fel ca in orice alta multime, in statiile de la metrou isi fac uneori aparitia hoti de buzunare, talhari sau, chiar mai rau, criminali. Acestia considera ca isi pot duce la indeplinire faptele reprobabile si ca apoi se vor pierde cu usurinta in multime, scapand de rigorile legii. Din pacate, probabil ca situatia ar sta conform descrierii de mai sus, daca statiile de metrou nu ar fi monitorizate de camere de supraveghere. Cu ajutorul imaginilor de pe camerele de supraveghere, infractorii vor fi rapid identificati si prinsi cu usurinta, urmand a suporta consecintele, in functie de gravitatea faptelor lor.

Chiar daca reactia autoritatilor nu a fost una foarte rapida, camerele de supraveghere si-au dovedit eficienta si intr-unul dintre cele mai mediatizate cazuri din ultimii ani, cel al crimei de la Dristor. Daca respectiva statie de metrou nu ar fi fost dotata cu camere de supraveghere, cel mai probabil autoarea tragediei nu ar fi fost identificata si prinsa nici pana astazi, iar o tragedie precum aceea s-ar fi putut repeta oricand. La metrou, la fel ca intr-o locuinta, un spatiu public, comercial sau de birouri, camerele de supraveghere au acelasi rol: de a asigura linistea si siguranta persoanelor din respectivul perimetru, de a preveni incidentele si de a facilita identificarea si prinderea autorilor unor infractiuni.

Curierul Național 25 ianuarie 2018
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Lenjerie intima Valentine`s Day - Just4Girls Lenjerie intima de Valentine’s Day, cel mai frumos cadou la care te puteai gandi
Articolul următor seo Ce servicii recomanda o agentie SEO in anul 2018?
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Primăria Feldioara are o nouă clădire
Actualitate
Guvernul a aprobat Strategia pe Termen Lung a României pentru Reducerea Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră
Actualitate
Târgul de Crăciun Online Învie Tradiția 1 – 22 Decembrie 2023
Actualitate

RSS Stiri Fotbal

  • Suporterii FC FCSB se laudă că sunt milioane, dar nu s-au strâns nici o mie la meciul cu Oțelul
  • Revoluție la Minerul Ocna Dej! Clujenii au pus pe liber 16 jucători!

Trebuie să citești

Transporturi

Primul tren electric nou în România după 20 de ani a ajuns în Gara de Nord

Șeful ARF: Vara viitoare începem să primim toată seria de 37 de trenuri. Ele vor circula pe toate magistralele electrificate…

3 minute
Transporturi

Bozankaya, compania prezentă şi pe piaţa din România, a produs primul metrou fără şofer

Bozankaya, producătorul de tramvaie din Timişoara şi Iaşi, a livrat în Istanbul primul metrou fără șofer din Turcia. Proiectul reprezintă…

4 minute
Transporturi

CFR Călători a anulat 21 de trenuri

Mariana Butnariu (gds.ro) CFR Călători a luat decizia de a anula 21 de trenuri din cauza avertizărilor meteorologice și a…

1 minute
Transporturi

ARSC: 2023 este cel mai bun an pentru transportul public în România, cu noi tramvaie și extinderea liniei de metrou

Transportul public local este printre cele mai smart din Europa de Est. Anul 2023 este cel mai bun an pentru…

13 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Fonduri Europene
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?