Atunci când te gândești și te hotărăști să externalizezi un serviciu, vrei ca respectiva firmă să îți aducă beneficii multiple. Dar nu fiecare firmă poate să realizeze acest lucru. De aceea este foarte important să știi cum să alegi.
Pentru promovarea online pe Google sau canalele de Social Media (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Tik Tok etc.), o agenție de marketing digital poate să îți aducă acel plus de beneficii de care ai nevoie.
În România sunt peste 100 de agenții PPC, adică care se ocupă de reclamele care apar pe Google, pe diverse site-uri și pe Social Media. La numărul acesta de agenții se adaugă și numărul de freelancer. Deci, cum să alegi cea mai potrivită agenție pentru tine?
În primul rând, informează-te despre agenție. Citește cât mai mult, vezi cum se promovează, ce informații dețin pe site, ce spun alți clienți, ce tip de clienți au, ce spun alte site-uri despre ei, ce scriu pe alte site-uri etc.
Care sunt principalele sursele de informare?
- Site-ul agenției
Așa cum am spus mai sus, primul și cel mai important este site-ul agenției. Aici ar trebui să ai cele mai multe informații, cele mai concrete și cele care să te facă să îi contactezi.
Poți găsi informații generale, de tipul despre agenție, care sunt angajații și ce experiență au, ce poate realiza și cum, dar și informații practice, concrete din studiile de caz, din testimoniale, din articolele scrise pe blog. Cu cât este mai transparentă agenția cu atât mai bine, deoarece cu siguranță aceasta comunică deschis și cu clienții lor.
Pont: citește studiile de caz, acolo poți să vezi cum a administrat, optimizat și realizat conversiile stabilite. Poți să înțelegi dacă are multiple conversii, dacă aplică diverse tactici, dacă se adaptează pe client, pe tipul de afacere.
Vezi dacă aceasta se promovează, dacă are campanii pe principalele tipuri de platforme, adică pe Google Ads sau Facebook Ads.
De asemenea, vezi ce tipuri de campanii folosesc și ce conținut.
Pont: Dacă ți se pare atrăgătoare are încă un plus pentru tine.
- Contactarea agenției
După ce ți-ai făcut o idee, contactează agențiile selectate și vezi care îți răspund, când și cum îți răspund la solicitări. Iar în cadrul acestui pas poți să selectezi care ți s-a părut ție cea mai potrivită și crezi că poate să îți aducă beneficiile de care ai nevoie.
Nu uita: nu schimba agenția într-o săptămână dacă nu ți-a adus conversii. Părerea concretă despre o agenție PPC poți să ți-o faci abia după 3 luni.
Observație: Dacă vezi că agenția nu lucrează la contul tău, nu vezi nimic schimbat atunci, da este normal să faci o schimbare mult mai repede.