Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Industria cimentului este pregătită să livreze materiale de construcții locale pentru o infrastructură rutieră durabilă și rezilientă la schimbările climatice
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Construcții

Industria cimentului este pregătită să livreze materiale de construcții locale pentru o infrastructură rutieră durabilă și rezilientă la schimbările climatice

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 7 august 2024
Distribuie
Marinela Dracea .

Autor: Marinela Drăcea, Președinte CIROM

Verile tot mai lungi, cu temperaturi din ce în ce mai mari, afectează și infrastructura de transport, impunând pe termen scurt o creștere a ritmului lucrărilor de întreținere și reparații, cu tot ce înseamnă asta pentru trafic, transport, economie. Pe termen lung, probabil trebuie regândit modul în care construim infrastructura rutieră, de la materiale, la modul de punere în operă.

Îmbrăcămințile din beton fac parte din structurile rutiere rigide, reprezentând o soluție cu avantaje tehnico‑economice și de mediu. Îmbrăcămintea de beton de ciment suportă acțiuni externe de uzură precum traficul greu și rezistă la acțiunea mediului înconjurător și a agenților de dezghețare.

Utilizarea structurilor rutiere cu beton de ciment rutier prezintă o serie de beneficii:

  • materiale de construcții fabricate în România
  • reziliență în fața schimbărilor climatice (rezistența la temperaturi ridicate și fenomene extreme)
  • durata de viață crescută
  • soluții mai accesibile din punct de vedere al costurilor inițiale
  • costuri de întreținere reduse
  • siguranță și economie de combusitibil în trafic, implicit reducerea emisiilor de CO2 din transport

Din punct de vedere al costurilor, având în vedere că aproximativ 90% din bitum este importat, utilizarea betonului de ciment rutier ar însemna mai mulți kilometri de infrastructură rutieră, mai multe autostrăzi, care s-ar traduce într-o viteză mai mare de transport pe drumurile din România, mai puține frânări, și astfel un consum mai mic de carburant la suta de kilometri.

Pe termen lung, și costurile de întreținere sunt mai reduse, cu condiția ca tehnologia și punerea în operă să fie făcute corect.

Vestul Europei și SUA, lideri în construcția de infrastructură din beton rutier

Astfel de soluții se folosesc de mai mulți ani în construcția de drumuri în țări din Centrul și Vestul Europei, precum Germania, Austria, Ungaria, Cehia etc. În 2023, Polonia avea un total de 1.100 de km de autostrăzi și drumuri expres construite din beton, reprezentând 22% din totalul drumurilor de acest tip la nivel național, iar pentru infrastructura locală se construiesc aproximativ 150 de km anual. Belgia avea, anul trecut, cel mai mare număr de km de drumuri locale construite din beton (peste 20.000 de km), urmată de Turcia și Germania cu peste 9.000 de km, respectiv 4.000 de km.

Betonul de ciment rutier, 100% reciclabil, este soluția potrivită pentru drumuri durabile, oferind o rezistență mai mare la schimbările climatice, dar și contribuind la reducerea emisiilor de CO2 din transportul rutier.*

Viitorul construcției infrastructurii rutiere în România

România are în plan un program masiv de îmbunătățire a infrastructurii de transport, inclusiv construirea a 1.700 km de autostradă. Pentru 2021-2027 a fost stabilit un buget de 17 mld. de euro, inclusiv din fonduri de la Uniunea Europeană**.

Drumurile sunt un factor cheie pentru dezvoltarea economică și îmbunătățirea calității vieții atât în orașe, cât și în zonele rurale. Construcția acestora implică provocarea de a asigura performanțe optime în materie de siguranță rutieră, intensitatea traficului și durabilitate, eficientizând consumul de resurse, costurile construcției și interacțiunea cu vehiculul. Drumurile din beton oferă soluții la aceste provocări, contribuind la o rețea de transport mai durabilă și mai rezistentă la schimbările climatice.

Ambele soluții – asfalt și beton de ciment – își găsesc aplicabilitatea pentru noile trasee de autostrăzi, drumuri expres, șosele de centură etc. Alegerea soluției potrivite trebuie să țină cont de o multitudine de factori, de la durabilitate, la costuri etc, având mereu în centru benficiarul final. Și nu în ultimul rând, un factor important ar putea fi și disponibilitatea materialelor locale, cu avantaj net pentru economia României. Important este să utlizăm cele două soluții în mod echilibrat, mai ales că „betonul de ciment” a trecut testul durabilității în condițiile de mediu și trafic din România.

*https://www.eupave.eu/

- Publicitate -

**https://www.eib.org/en/stories/romanian-transport-infrastructure-roller-coaster-ride

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Domeniul Bogdan și Festivalul de Film Anonimul: O întâlnire a autenticității și naturii
Articolul următor Ministrul de externe israelian: Noul lider al Hamas, Yahya Sinwar, trebuie „eliminat rapid”
2 comentarii
  • Didos spune:
    7 august 2024 la 14:43

    Frumos, doar ca nu mai stiu , daca in Romania mai exista , macar, o fabrica de ciment care sa apartina statului roman ? Nuuu , l-e-am vandut ! Pai de ce ? Deoarece erau comuniste si noua nu ne trebuie asa ceva ! Dar, asta nu-i jaf ? Nuuu, este economie de piata ! Si acum ce facem ? Cumparam ciment produs in Romania , dar.. care nu este romanesc !

    Răspunde
  • Florin spune:
    8 august 2024 la 8:11

    TOATE fabricile de ciment din colonie sunt proprietatea stapanilor de afara. Materia prima, forta de munca si energia ieftina sunt de la noi, populimea din Romania. Cumparatorul, la ce pret umflat vrea vanzatorul, suntem tot noi, populimea. CE BUCURIEEEE😝😝😝. Bucuria noastra e cand stapanul de afara se ingrasa pe cârca noastra😝

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Franța refuză a doua oară extrădarea lui Paul al României
Extern
Compania Blue Air a intrat în faliment
Companii
Valuri de cultură la malul mării: Destinația Turistică Mamaia Constanța devine partener oficial al SEAS 2025
Turism

RSS Știri Fotbal

  • Victorie la scor pentru Steaua în primul meci din Bulgaria. Transfer în defensivă!
  • Steaua peste FC FCSB! Cum s-au clasat cele două cluburi în topul academiilor de fotbal
  • Spectacol total în primul amical al Stelei din această vară! S-au marcat șapte goluri!
  • Cinci dintr-o lovitură! Steaua a transferat doi spanioli și trei români
  • Homawoo pleacă liber de contract de la Dinamo la noul club al lui Rednic

Citește și

Climatico Daikin Smile
Construcții

Cum poți recicla aparatul de aer condiționat vechi

3 minute
Construcții

O nouă perspectivă a viitorului birourilor

10 minute
Construcții

Construcţiile domină în topul investiţiilor

1 minute
tni560
Construcții

Începe Târgul Național Imobiliar! Ofertă record de locuințe și case de vacanță

20 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?