Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 20,3% în trimestrul III 2020 faţă de trimestrul III 2019.
În aceeaşi perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 2,9% comparativ cu trimestrul III din anul anterior.
În trimestrul III 2020, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 72,9%.
În trimestrul III 2020 comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2019, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creştere la categoria mopede şi motociclete cu 14,9% şi scăderi la categoriile autoturisme cu 21,2% şi autobuze şi microbuze cu 3,9%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creşteri la categoriile autobuze şi microbuze cu 60,0% şi mopede şi motociclete cu 37,4% şi scădere la categoria autoturisme cu 33,3%, potrivit INS.
În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creşteri la categoriile remorci şi semiremorci cu 15,3% şi la autotractoare cu 11,3% şi scădere la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 14,3%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creştere la categoria remorci şi semiremorci cu 10,1% şi scăderi la categoriile autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 38,4% şi autotractoare cu 21,8%.
Faţă de trimestrul II 2020, în trimestrul III 2020, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creştere cu 36,6% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și cu 27,8% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului III 2020, în proporție de 54,3%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 12,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,9% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 32,2% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporţie de 31,1%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporţie de 33,3%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 27,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.