Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Instalarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune – drepturile utilizatorilor
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Instalarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune – drepturile utilizatorilor

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 17 iulie 2025
Distribuie

În urma unor reclamații primite de la utilizatori privind întârzieri sau lipsa de claritate în procesul de instalare a serviciilor de telefonie fixă, internet fix sau televiziune, ANCOM reamintește drepturile de care aceștia beneficiază în relația cu furnizorii. Contractele pentru aceste servicii trebuie să prevadă termenul de instalare, precum și tariful perceput, dacă este cazul.

Obligațiile furnizorilor

Potrivit legislației din domeniul comunicațiilor electronice, furnizorii au obligația de a informa clar și transparent utilizatorii cu privire la termenul maxim pentru instalarea serviciului, precum și tarifele, cu toate taxele incluse, pentru activarea, conectarea și/sau instalarea serviciilor, dacă se aplică astfel de tarife. Termenul de instalare a serviciilor este stabilit de fiecare furnizor în parte, în funcție de politica sa comercială, nefiind reglementat de legislația în vigoare.

Bine de știut

În practică, serviciile pot fi instalate/activate mai rapid decât termenul contractual, însă doar termenul prevăzut în contract este luat în considerare pentru eventuale reclamații sau solicitări de despăgubiri. De asemenea, în cazul ofertelor promoționale, furnizorul poate instala/conecta/activa serviciul gratuit.

Utilizatorii care doresc „transferul/mutarea” serviciilor la o altă adresă trebuie să verifice în cuprinsul contractului dacă această opțiune este oferită de furnizor și, cel mai important, în ce condiții. Totodată, este esențial să se asigure că furnizorul are implementată rețea la noua adresă.

Ce, cum și unde reclami

Dacă termenul de instalare prevăzut în contract nu este respectat, utilizatorii trebuie mai întâi să reclame situația furnizorului, utilizând căile descrise în procedura sa de reclamații.

Dacă sesizarea nu este soluționată de către furnizor, utilizatorii se pot adresa:

  • Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – pentru nerespectarea termenului de instalare agreat prin contract sau acordarea de despăgubiri.
  • ANCOM – în cazul în care furnizorul nu a prevăzut în contract termenul maxim pentru instalarea serviciului sau tariful pentru activarea, conectarea și/sau instalarea acestuia. În acest caz, reclamația către ANCOM trebuie să fie însoțită de o copie a contractului. Sesizările pot fi trimise aici.
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Zeci de morţi şi răniţi, în urma unui incendiu devastator într-un mall din Irak
Articolul următor Statul american Arizona îşi deschide reprezentanță economică în România
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern
Evenimente vizuale recomandate de Uniunea Artiștilor Plastici
Cultură și Educație
A treia seară de proteste, în București. Mii de oameni s-au strâns în Piața Victoriei
Actualitate Politic

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Actualitate

Calendar

1 minute
Actualitate

CEO plătește peste 100.000 de lei ca să repare străzile din Craiova

4 minute
Actualitate

Anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM se poate cere până la data de 19 decembrie 2024

2 minute
Actualitate

Criminala de la metrou a fost condamnata pe viata. Decizia este definitivă

1 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?