Fiecare business își propune să aibă o productivitate sporită, implicit și o eficientizare a activității, datorită căreia profitabilitatea să fie direct proporțională.
Totuși, fără investițiile potrivite și fără o strategie financiară coerentă, acest obiectiv este greu de îndeplinit.
Așadar, companiile au nevoie de măsuri concrete și un plan pe termen lung care să asigure o productivitate mărită, deci și dezvoltarea afacerii. Iată câteva dintre aspectele pe care antreprenorii trebuie să le ia în considerare.
Beneficii pentru personal
O primă măsură la care pot apela businessurile este să le ofere un pachet de beneficii angajaților, ca să îi motiveze să dea randamentul maxim, implicit, și pentru a spori productivitatea. Drept urmare, angajatorul poate să le pună la dispoziție vouchere de vacanță, carduri cadou, abonamente la clinici private de sănătate, zile suplimentare de concediu, măriri salariale sau bonusuri de performanță. De asemenea, personalului i se mai poate deconta transportul.
Un mediu de lucru plăcut și sigur
Cu siguranță, un mediu de lucru plăcut și sigur îi va determina pe angajați să dea randamentul maxim, pentru că se vor relaxa, iar starea lor de spirit va fi corespunzătoare. Așadar, pe lângă măsuri de igienizare și dezinfectare, companiile pot apela la o soluție modernă, bazată pe tehnologie de ultimă generație, pentru a crea o atmosferă care să ofere cel mai bun nivel de concentrare pentru salariați. Mai precis, să instaleze la sediul firmei un sistem de iluminat inteligent, care poate fi controlat cu ajutorul unei aplicații mobile. Datorită culorii și intensității potrivite, personalul va avea parte de lumina corectă, iar acest aspect le va spori energia, deci se vor ocupa de task-uri cu succes.
Investiții în propriii angajați
O altă măsură pe care o pot lua antreprenorii în considerare este investiția în propriii angajați, o decizie care va da roade pe termen lung. Mai precis, companiile își pot trimite salariații la anumite traininguri specifice și pot să îi încurajeze să facă cursuri de perfecționare, la finalul cărora să primească anumite certificări. Odată ce vor dobândi noi noțiuni în domeniul lor de activitate își vor eficientiza activitatea, iar task-urile vor fi duse la bun sfârșit în timp util. În plus, orice angajat care se simte apreciat în cadrul companiei la care lucrează va da un randament îmbunătățit, mai ales că va avea posibilitatea să avanseze în carieră, deci să obțină venituri mai mari. Pe de altă parte, odată ce jobul îl satisface atât din punct de vedere profesional, cât și personal, riscul de a-și căuta alt loc de muncă se reduce considerabil.
Externalizarea anumitor servicii
Externalizarea anumitor servicii poate avea un impact pozitiv asupra productivității, fiindcă anumiți angajați pot scăpa de unele sarcini profesionale repetitive, din cauza cărora pierd timp prețios pe care l-ar putea folosi să se ocupe de proiecte cu adevărat importante. În consecință, oamenii de afaceri pot lua în considerare să apeleze la o echipă de specialiști din afara companiei, care să preia o parte din proiectele personalului. Astfel, antreprenorii nu vor mai fi nevoiți să angajeze alte persoane, cărora să le ofere salariu, să plătească impozitele aferente, ori să îi instruiască profesional. Drept urmare, vor câștiga atât timp, cât și bani. În plus, datorită contractării unor profesioniști, pe baza rapoartelor întocmite de aceștia, companiile vor avea o imagine de ansamblu asupra a ceea ce trebuie să îmbunătățească sau ce strategie de business să aplice.
Până la urmă, orice afacere, indiferent de domeniul de activitate, trebuie să aibă o strategie coerentă în legătură cu investițiile. Așadar, în funcție de bugetul fiecărei companii și de obiectivele pe care le are, fie pe termen scurt, fie pe termen lung, se pot investi diferite sume fie în pregătirea profesională a angajaților, fie în produse și servicii, în promovare, în sediu sau în automatizarea activității.