Grupul Legrand raportează rezultatele financiare oficiale pentru 2019, printre cele mai importante realizări numărându-se creșterea cu 10,4% a vânzărilor aferente anului 2019, care au însumat 6,622 miliarde de euro.
Astfel, anul trecut vânzările au avut o creștere organică de +2,6%, o creștere generată de achiziții de 5,3%, iar efectul cursului valutar a fost de 2,2%.
Profitul net al Grupului a crescut cu 8,2% în 2019, ajungând astfel la 834,8 milioane de euro. Creșterea față de 2018 este de 63,1 milioane de euro, fiind favorizată de mărirea profitului operational cu 98 milioane de euro, dar și temperată deapariția unor cheltuieli financiare suplimentare în valoare de 16 milioane de euro, cauzate în special implementării standardului IFRS 16 care a impactat cu 10 milioane de euro situația financiară a Grupului.
„În 2019, într-un mediu economic plin de provocări, Grupul Legrand a înregistrat performanțe solide care au fost corelate în totalitate cu obiectivele anuale propuse și cu modelul de business centrat pe livrarea de valoare adăugată pentru clienții finali. Grupul și-a continuat eforturile pentru a rămâne un jucător strategic pe piața clădirilor conectate, prin intermediul programului Eliot și al inovațiilor constante, iar strategia companiei s-a dovedit a fi câștigătoare, ceea ce nu poate decât să ne motiveze să continuăm să aducem tehnologii utile în viețile consumatorilor”,a declarat Benoît Coquart, CEO Grup Legrand, despre rezultatele financiare 2019.
Anul trecut, vânzările produselor conectate au crescut cu 29% în comparație cu 2018. Mai mult, acestea reprezintă peste 12% din veniturile anuale ale Grupului, mai exact 819 milioane de euro.
La această dinamică a contribuit atât succesul soluțiilor IoT, odată cu introducerea interfețelor conectate în 28 de țări noi în 2019, cât și multiplele lansări de produse, inclusiv noi game de interfețe pentru utilizatori cum ar fi Valena Next cu Netatmo și Plexo cu Netatmo, sistemul de videointerfon Classe 100x și sistemele de iluminare de urgență.
De asemenea, multe alte inovații Legrand au fost prezentate la CES 2020 (Târgul Internațional de Tehnologie Consumer Electronic Show), precum “Drivia cu Netatmo” sau primul sistem smart lock al Grupului. În ceea ce privește experiența de utilizare, aceasta a fost îmbunătățită mulțumită noilor funcționalități ce integrează inteligența artificială sau analiza predicitivă a comportamentului uman, precum și a folosirii aplicației Home+Control pentru case conectate.
În 2020, Legrand va continua strategia de creștere sustenabilă și profitabilă. Bazându-se pe estimările macroeconomice actuale, care nu sunt aplicabile întregului an și care exclud orice schimbare majoră în mediul economic, Legrand și-a setat printre obiective o creștere organică a vânzărilor cuprinsă între -1% și +3%.
Grupul francez își va menține strategia de a face achiziții care aduc valoare adăugată consumatorilor, precum și continuarea politicilor de responsabilitate socială. Legrand urmărește reducerea amprentei de dioxid de carbon cu 30% până în 2030, iar anul trecut au fost evitate emisii însumând 2,4 milioane de dioxid de carbon, cu aproape 10% mai mult, în comparație cu obiectivul inițial de 2,2 miloane de tone.
Pe plan local, Legrand România a înregistrat o dinamică pozitivă, inclusiv în ceea ce privește creșterea segmentului de produse conectate. Astfel, compania s-a adresat atât sectorului rezidențial, cât și celui terțiar, lansând pe plan local mai multe soluții inovatoare pentru controlul inteligent al clădirilor. Mai mult, în 2020, compania plănuiește să le ofere consumatorilor români noi produse și soluții inovatoare și, totodată, să își reconfirme poziția de jucător de top pe piața de infrastructuri electrice și digitale.