Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Mai bine de 6 din 10 clienți spun că sunt îngrijorați de evenimentele din ultimul an
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

Mai bine de 6 din 10 clienți spun că sunt îngrijorați de evenimentele din ultimul an

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 27 iulie 2022
Distribuie
Foto: www.freepik.com

Sondaj Provident

– 77% dintre clienții Provident au simțit o creștere a cheltuielilor în ultimele 12 luni

– 6 din 10 clienți împrumută sume mai mici decât cele pentru care sunt eligibili

63% dintre clienții Provident Financial România se declară îngrijorați de situația din ultimul an și mai bine de 7 din 10 clienți spun că pandemia, creșterea prețurilor sau conflictul din Ucraina au avut un impact direct asupra vieților lor. Pentru al treilea an consecutiv, Provident a derulat studiul „Customer Pulse Survey”*, cu scopul de a înțelege nevoile clienților săi, dar și principalele surse de îngrijorare ale acestora, având în vedere contextul macroeconomic și social actual.

Astfel, 48% dintre clienți au declarat că sunt preocupați de creșterea prețurilor, de sănătatea membrilor familiei (40%) sau de posibilitatea unei crizei economice (39%). Tot printre principalele preocupări se numără și teama în ce privește supraaglomerarea spitalelor sau lipsa de medicamente (39%) ori probabilitatea scăderii veniturilor (37%).

Dacă în 2020 38% dintre respondenți erau îngrijorați că și-ar putea pierde locul de muncă, acum, procentul a scăzut și a ajuns la sub 20%. Tot în scădere față de 2020 și 2021 este și procentul celor care sunt preocupați de propria sănătate, de la 46% în 2020 la 35% în 2022.

În ce privește cheltuielile, dacă în 2021 57% dintre clienți declarau că acestea au crescut, anul acesta numărul celor care au simțit o creștere a cheltuielilor în ultimele 12 luni a crescut la 77%. Pe de altă parte, procentul clienților care au declarat că situația financiară s-a înrăutățit în ultimul an a scăzut cu 5pp, de la 64% în 2021 la 59% în 2022. Așteptarea clienților pentru perioada următoare este ca și pe viitor să vadă o creștere a prețurilor la alimente și medicamente. 66% dintre ei declară, de altfel, că aceasta este principala îngrijorare. Tocmai de aceea, mai bine de o treime dintre clienți spun că intenționează să înceapă să economisească, să achite împrumuturile active sau să reducă sumele pe care le cheltuiesc în gospodărie.

,,Am observat, de la an la an, un apetit din ce în ce mai mare al clienților noștri pentru economisire și ne bucură să vedem o abordare responsabilă a bugetelor de venituri și cheltuieli. Desigur că ne dorim să putem fi alături de clienții noștri în planurile lor de viitor și suntem mereu atenți, înainte de a acorda împrumuturi, astfel încât să ne asigurăm că rata nu le va crea dezechilibre financiare. Iar acest lucru se vede și în comportamentul de împrumut –  aproape 6 din 10 clienți împrumută sume mai mici decât cele disponibile după scorare. De altfel, modelul nostru de business ne permite să vedem lucruri dincolo de cele care încap într-un proces de scorare și să fim alături de clienții noștri și cu sfaturi, astfel încât să ia decizia de împrumut potrivită pentru bugetul lor. Mai ales că anul trecut, de exemplu, aproximativ 30% dintre clienții noștri au luat de la noi primul împrumut din viața lor”, a declarat Florin Bâlcan, directorul general al Provident Financial România.

Când vorba despre planurile pentru următoarea perioadă, cea mai mare parte dintre clienți (78%) spun că vor să petreacă timp cu familia, 57% își propun să meargă la medic, fie că vorbim despre investigații de rutină sau intervenții chirurgicale, iar 43% vor să facă reparații sau îmbunătățiri în locuință, procent în scădere față de anul trecut (48%).

*Studiul a fost realizat pe un eșantion de 698 de respondenți, clienți ai Provident Financial România, iar datele au fost culese în perioada mai-iunie 2022.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Sectorul imobiliar românesc și-a continuat redresarea accelerată în prima jumătate a anului
Articolul următor 2.610 neconformități depistate de inspectorii de muncă în urma celor 1.824 de controale efectuate la benzinării din toată țara
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Sursa – arta din lumină sparge ziduri. Un nou festival de light art în București, în toamna lui 2025
Cultură și Educație
GMP&U colaborează cu ASE în dezvoltarea unui program de masterat conectat la nevoile reale ale industriei
Economie
stefan-radeanu
Secretarul General UGIR, Ștefan RĂDEANU, la FERM 2025: „Fără vocea antreprenorilor, nicio strategie de dezvoltare nu are fundament”
Actualitate

RSS Știri Fotbal

  • PENIBIL! FC FCSB se face de râs și este prima echipă românească învinsă vreodată de Andorra
  • Thriller la Miercurea Ciuc: Csíkszereda – Dinamo 2‑2 în prima etapă a Superligii
  • CFR Cluj începe cu emoții: victorie chinuită în prelungiri cu Unirea Slobozia
  • Start în trombă pentru „Șepcile Roșii”: 4-1 în deplasare cu Metaloglobus
  • Victorie la scor pentru Steaua în primul meci din Bulgaria. Transfer în defensivă!

Citește și

Finanțe și Bănci

ING Bank România a acordat un credit de 13 milioane euro companiei Alconor, cu capital 100% românesc

3 minute
Finanțe și Bănci

Peste 1 miliard euro plăți pe proiectele cu fonduri UE, gestionate de MIPE, în primele 6 luni ale anului

3 minute
Finanțe și Bănci

CEC Bank lansează plățile prin Google Pay

3 minute
Finanțe și Bănci

Românii încă vor să se împrumute cât mai mult sau întreabă de ce nu pot împrumuta valută la nivelul veniturilor în lei

11 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?