Care este diferența dintre un manager obișnuit și unul de top? La prima vedere ai putea fi tentat să crezi că managerul care își atinge sau depășește întotdeauna obiectivele este cel mai bun. Până la urmă doar profitul contează, nu-i așa? Ei bine, lucrurile sunt puțin mai complicate. La fel de important ca rezultatele obținute este și felul în care acestea au fost atinse. Astfel, la finalul unui trimestru ai putea să ai rezultate excepționale și jumătate din echipă gata să-și dea demisia. Sau resursele pe un an folosite într-un singur trimestru.
Aici intervine managementul resurselor. Un manager de top va înțelege principiile de mai jos și le va aplica în orice situație pentru o dezvoltare durabilă, nu una de fațadă.
Printre resurse se numără în primul rând oamenii
Chiar dacă la întâlnirile de strategii cel mai des sunt discutate grafice și tabele și se caută soluții care mai de care mai fascinante despre eficientizare, resursa care va duce totul în spate este tot angajatul. Pentru a crește productivitatea este nevoie ca managerii să ia în calcul mai ales factorul uman. În plus, rezultatele optime presupun ca orice manager să știe cum să comunice cu angajații săi și să dea dovadă de empatie. Dar așa se poate crea un mediu transparent, productiv și colaborativ.
Nu sări peste etapa de planificare
Orice manager de top știe că nu se pot obține rezultate fără un plan solid. O strategie de afaceri trebuie să ia în calcul toate aspectele business-ului, de la cheltuieli până la răspunsuri pentru situațiile de urgență. De asemenea, ai nevoie de o estimare realistă a fiecărui proces și de o prioritizare clară a sarcinilor. Pentru a te asigura că ai control asupra fiecărui aspect al afacerii, ai nevoie de softuri specializate. De exemplu, dacă vrei să începi un proiect de dezvoltare a unui imobil, poți folosi Charisma pentru construcții, ce asigură control asupra costurilor implicate și veniturilor realizate. Astfel poți avea control asupra întregului proces.
Unifică procesele
Poate deveni complicat să manageriezi echipe cu scopuri de activitate extrem de diferite. De aceea, de fiecare dată când ai ocazia, ar fi bine să încerci să ai o metodologie unică pentru toate ariile de interes ale companiei. Pentru a crea eficiență ai nevoie ca toate procesele și toate aplicațiile pe care le folosești să se alinieze unele cu celelalte. Folosește-te de automatizări oricând ai ocazia.
Nu grăbi lucrurile
Ceea ce mulți manageri nu înțeleg este că nu poți avea rezultate din prima lună. O strategie durabilă cere timp pentru a fi desfășurată cu succes. În plus, mediul de afaceri nu este unul constant. Mai ales în organizațiile cu anvergură, pot apărea modificări de la o zi la alta. Lucrează împreună cu echipa ta în funcție de priorități și ai răbdare ca procesele implementate să aibă succes.
Mizează pe colaborări
În majoritatea cazurilor oamenii nu vor să lucreze singuri. Ia în calcul faptul că angajații tăi pot beneficia de pe urma colaborărilor pentru a le crește productivitatea și a scădea numărul de erori. Astfel, merită să investești în aplicații care să încurajeze comunicarea, feedback-ul reciproc și creativitatea.
Păstrează un mediu de lucru transparent
Încă de la început trebuie să te asiguri că există o viziune comună în slujba căreia folosești toate resursele care îți stau la dispoziție. Pentru asta ai nevoie de o prioritizare clară a sarcinilor, estimări realiste și implicare în discuția strategiilor de la bun început. Oamenii care știu ce au de făcut și de ce vor fi mult mai productivi.
Desigur, poți învăța toate aceste principii pe măsură ce avansezi, dar cunoașterea lor de la bun început te va scuti de multe bătăi de cap.