IoT (Internet Of Things) este una dintre cele mai proeminente tendințe tehnologice care au apărut în ultimii ani. În termeni simpli, se referă la faptul că dispozitivele de orice dimensiune și formă, de la mașini la aparate de bucătărie și până la mașini industriale, sunt conectate între ele și partajează informații în mod digital, la scară globală.
Așa cum știm, pandemia de coronavirus a afectat fără îndoială modul în care această tendință se dezvoltă în viața noastră. Într-o lume în care contactul fizic dintre oameni este deocamdată cât mai limitat, contactul dintre dispozitive, instrumente sau jucării ne poate ajuta să rămânem conectați unii cu ceilalți.
Ce va apărea până în anul 2021? De la telemedicină la asistență automată la domiciliu pentru persoanele în vârstă și cu dizabilități, dispozitivele portabile inteligente și cele pentru case inteligente, senzorii și dispozitivele conectate vor continua să schimbe modul în care este oferită asistența medicală. De asemenea, tehnologia va fi utilizată pentru a minimiza contactul inutil în situațiile în care riscul de contaminare virală este deosebit de ridicat, de exemplu, în casele de îngrijire bătrâni sau în secțiile pentru boli infecțioase din spitale.
Ca o demonstrație a modului prin care pandemia a accelerat adoptarea transformării asistenței medicale bazate pe tehnologie, estimările inițiale pentru numărul de consultații online sau programări online cu furnizorii de servicii medicale din SUA au fost de 36 de milioane. În realitate, acest număr este acum pe cale să fie mai aproape de un miliard, iar această tendință va continua să fie în creștere în 2021.
O creștere puternică a fost observată și pe piața dispozitivelor care vor permite persoanelor în vârstă să rămână independente în propriile case mai mult timp. Aceasta va include instrumente care utilizează inteligență artificială pentru a detecta accidentările sau modificările rutinelor zilnice regulate care ar putea alerta rudele sau medicii în cazul în care ar fi necesară o intervenție din partea lor.
Adaptându-se la provocările prezentate de Covid-19, aceeași tehnologie poate fi utilizată pentru a determina dacă există o deteriorare rapidă a stării de sănătate a persoanelor care pot fi izolate acasă, deoarece boala poate pune adesea oamenii într-o stare în care sunt incapabili să caute ajutor singuri, în cel mai scurt timp.
IoT înseamnă muncă de acasă mai productivă
Munca de la domiciliu este noul normal pentru mulți dintre noi în zilele acestea din cauza preocupărilor legate de siguranță. Cu asistenții personali conectați la inteligență artificială, precum Alexa, instalați în locuințele proprii, ne putem aștepta la mai multe aplicații concepute pentru a ne ajuta să ne gestionăm ziua în timp ce lucrăm de la distanță. Acest lucru se poate referi la instrumente de planificare și calendare automatizate mai inteligente, precum și o calitate mai bună a acestora, dar și conferințe video mai interactive și o interacțiune virtuală de excepție. Platforma Microsoft Virtual Stage, de exemplu, își folosește senzorii Azure Kinect pentru a permite prezentări captivante, bazate pe inteligență artificială.
IoT în comerțul cu amănuntul – magazine și supermarketuri mai sigure și mai eficiente
Vânzarea cu amănuntul este un sector care a fost puternic lovit de coronavirus. Cu toate acestea, magazinele care furnizează produse esențiale, cum ar fi alimentele și medicamentele, trebuie să rămână deschise pentru a satisface nevoile de bază ale populațiilor locale.
În anul următor, ne putem aștepta să vedem un nou mod pentru modele inovatoare, cum ar fi supermarketurile complet automatizate ale Amazonului, care reduc nevoia de interacțiune umană nevitală pe măsură ce ne aprovizionăm casele cu alimente și alte elemente esențiale. Automatizarea prin intermediul dispozitivelor compatibile cu IoT va continua să crească și în centrele care trimit inventarul către magazine.
Metodele de plată fără contact vor deveni, de asemenea, din ce în ce mai răspândite pe măsură ce progresăm mai departe către „societatea fără numerar” despre care se anticipează că va sosi în curând.
În cursul anului următor, ne putem aștepta la o creștere a resurselor destinate construirii capacităților digitale în cadrul autorităților municipale, pentru a le permite să utilizeze mai bine noile tehnologii care devin disponibile. Acest lucru va fi esențial atunci când vine vorba de abordarea provocărilor unei societăți în schimbare.
Având în vedere preocupările legate de siguranță în jurul transportului public, birourilor din centrul orașului și facilităților de agrement, cum ar fi centrele de agrement și parcurile, tehnologia IoT va permite autorităților și întreprinderilor să înțeleagă mai bine tiparele de utilizare, precum și să planifice mai eficient măsurile de siguranță și strategiile de intervenție în caz de urgență.