În condițiile în care campaniile de marketing online au devenit adevărate generatoare de vânzări, marile magazine online, care înțeleg avantajele acestuia, pun la dispoziție resurse considerabile pentru a-și atinge obiectivele. Piața serviciilor de marketing online va crește puternic în acest an, influențată de evoluția spectaculoasă a numărului de magazine online, potrivit agenției de marketing online Sinaps.
Cele mai active domenii, conform specialiștilor în marketing, sunt Electro-IT&C, Fashion&Beauty, Travel, Home&Deco, Cărţi, Cadouri&Flori, Auto&Moto.
Conform cercetărilor, la nivel de piaţă, retailul este sectorul din care vin cei mai mulţi clienţi pentru serviciile de marketing online, fapt ce influenţează puternic evoluţia pieţei locale. Numai anul trecut, numărul de magazine online a crescut spectaculos, de la 7.000 de magazine în 2017, la aproximativ 15.000.
Potrivit specialiștilor agenției de marketing online, Sinaps din Iași, în România bugetele variază destul de mult. Bugetele cele mai reduse vin, în mod normal, din segmentul firmelor mici, aflate la început, care încă descoperă avantajele marketingului online. De cealaltă parte, sunt companiile mari, care alocă bugete considerabile sau nelimitate pentru a se atinge indicii de performanță stabiliți.
„Multe startup-uri încep prin a investi 1.000 euro/lună în Digital Marketing, iar scalarea se face pe baza rezultatelor obţinute şi a dezvoltării companiei. Companiile de nivel mediu au bugete de marketing online de 5.000 – 10.000 euro/lună. Business-urile mari investesc constant bugete mai mari de 10.000 euro/lună. O abordare des întâlnită în rândul magazinelor online este punerea la dispoziţie a unui „buget nelimitat”, cu condiţia ca acesta să se încadreze în parametrii optimi ai unui KPI stabilit iniţial. Astfel, au fost luni în care s-a depăşit pragul de 100.000 euro investiţi în campanii de online marketing. Companiile ce ţintesc volume mari de vânzări investesc pe măsura aşteptărilor. Fără investiţii în promovare nu poţi menţine nivelul ridicat al vânzărilor”, susţine George Răşchitor, director general si co-fondator al Sinaps, agenţie de marketing online.
În ceea ce privește distribuția eforturilor, magazinele online nou lansate încearcă să atragă atenția asupra lor, întrucât majoritateacumpărătorilor români preferă magazinele cunoscute, ce vin cu avantaje precum: prețuri mici, termeni de livrare scurți și politici de retur bine puse la punct. Astfel, retailerii mici încearcă să-și promoveze ofertele, produsele, avantajele oferite de aceștia.
„Retailerii mari, în schimb, se confruntă fix cu opusul: se promovează de mult timp, cu bugete mari și majoritatea publicului targetat este deja familiarizat cu produsele, ofertele și prețurile practicate. Publicul nou este «combustibilul» viitoarelor campanii, iar pentru jucătorii cu vechime din ecommerce-ul românesc targetarea viitorilor clienți este provocarea principală”, subliniază George Rășchitor.