Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) protestează miercuri împotriva Ordonanței de Urgență pentru menținerea pirateriei. Protestul se va desfășura între orele 6:00-18:00, în Piața Victoriei, si vor participa mai multe asociatii ( FNCOTR, FORT, CNTR,ADTI, SNTI etc), precum si PFA .
,,Cerem Guvernului să renunțe la OUG pentru legalizarea pirateriei în transportul rutier de persoane și nu înțelegem de ce un vicepremier îi asigură pe „pirați” că le va rezolva problema prin OUG și explică necesitatea legiferării prin ordonanțe de urgență ca necesitate, motivând urgența prin faptul că Președintele României trimite legile Parlamentului înapoi, pentru modificare”, au transmis cei de la COTAR.
Daniel Suciu, ministru al Dezvoltarii și vicepremier, a făcut declarații din care reiese că s-a ocupat direct de construirea cadrului legislativ pentru menținerea pe piață a platformelor care fac de mai mulți ani transport ilegal, neautorizat și nefiscalizat, iar protestul nostru este împotriva acestor practici care deja sunt la vedere. Chiar dacă se dorește intrarea în legalitate a unor noi forme de transport rutier de persoane, acest lucru nu se poate face decât cu respectarea legislației în vigoare. Prin OUG, Guvernul trece peste orice lege din această țară. Nu există nicio urgență reală care să justifice o astfel de ordonanță”, a declarat Teodor Pesteleu, președintele COTAR-CNTR- filiala TIMIS .
Oricât de mult își doresc unii să desființeze firmele care funcționează legal, pentru a introduce pe piața românească alte companii, chiar apelând la Guvernul României pentru a schimba cadrul legislativ în favoarea lor, aceștia ar trebui să-și amintească lucruri esențiale legate de companiile care până acum au practicat pirateria: Reprezentanții uneia dintre firmele care încalcă simultan legislația din România – și care au generat exact același tip de scandal, pe exact aceleași principii, în toate țările lumii – se apără spunând că plătesc taxe și impozite statului român. Doar că uită să specifice în ce cuantum și cu respectarea căror legi, dintre toate cele pe care le respectăm noi, transportatorii autorizați. Diferența între 26.000 de euro în ultimii 4 ani – cât a cotizat realmente respectiva firmă la bugetul statului – și 20 de milioane de euro pe an – cât declară aceeași firmă că ar fi plătit, este măcar un punct de pornire pentru o analiză corectă a situației reale a transporturilor rutiere de persoane, pentru politciienii care s-au grăbit să-și adauge acest scandal la campania electorală.
Dacă se dorește un transport alternativ, acceptăm să fie un capitol distinct în legea 38/2003, unde să se prevadă și această activitate, să fie limitată, să respecte aceleași reguli ca și noi, în ceea ce privește autorizarea, controlul, fiscalizarea și controlul autorităților în drept, precum și un număr limitat de mașini, ca și noi. Dar modificarea legislativă să se facă în Parlamentul României, trecând prin toate etapele de legiferare, nu prin OUG, au mai transmis taximetristii.
O delegaţie a COTAR a discutat, miercuri, la Guvern, cu ministrul Răzvan Cuc şi cu vicepremierul Daniel Suciu. Potrivit preşedintelui Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, cei doi miniştri nu au recunoscut că intenţionează sa dea o lege separată de cea a taximetriştilor.
Reactia UBER
„Vrem să colaborăm cu industria de taxi așa cum facem în alte țări. De fapt, mulți șoferi de taxi deja folosesc aplicația noastră. Însă nu vom fi niciodata de acord cu patronatele care se opun tehnologiei și dreptului consumatorilor de a alege. Avem încredere că Guvernul va opta să nu limiteze serviciile de ridesharing ci să le reglementeze corect, în interesul a milioane de români care folosesc și aceste aplicații și vor să aibă în continuare mai multe opțiuni de transport”, au transmis oficialii Uber Romania.