Studiu Kiwi.com
Când vine vorba de vacanțe, românii nu aleg între atracțiile populare și locurile ascunse, ba din contră, vor să le descopere pe amândouǎ. Potrivit unui sondaj realizat de Kiwi.com, lider în domeniul travel-tech, majoritatea respondenților au o abordare echilibrată când vine vorba de planificarea vacanțelor. Totuși, apar și câteva diferențe subtile între modul în care femeile și bărbații explorează lumea.
În general, românii nu sar peste obiectivele turistice „must-see”: 76% spun că nu ar renunța la o atracție importantă, chiar dacă este foarte aglomerată. Bărbații sunt mai dispuși să viziteze obiectivele celebre doar pentru a putea spune că au fost acolo (58% față de 45% dintre femei), în timp ce femeile sunt mai selective. 54.4% spun că evită cozile dacă nu sunt cu adevărat interesate de acel loc, comparativ cu 33.6% dintre bărbați.
Și pentru că este vorba despre atracții celebre, românii știu cum să evite cozile: aproape 80% folosesc bilete cu acces rapid, “skip the line”, sau merg în afara orelor de vârf: dimineața foarte devreme sau seara târziu, ca să evite aglomerația și cozile interminabile.
Deși obiectivele consacrate rămân populare, tot mai mulți români sunt interesați și de comorile locale, mai puțin cunoscute. 86% dintre respondenți spun că le place să combine atracțiile principale cu locuri mai puțin turistice, descoperite pe cont propriu.
Realismul este și el prezent în planificarea vacanțelor: 71% dintre românii care au participat la sondaj sunt de părere că multe „comori ascunse” sunt deja pline de turiști. Cu toate acestea, curiozitatea de a explora nu dispare. Peste 81% spun că apelează la localnici pentru a descoperi experiențe autentice. Bărbații și femeile deopotrivă sunt de acord: adevăratele comori se află dincolo de hărțile turistice, iar localnicii pot deveni cei mai buni ghizi și pot avea cele mai bune recomandǎri.
Când descoperă un loc cu adevărat special, mulți români preferă să păstreze informațiile pentru ei: aproape 59% spun că nu obișnuiesc să împărtășească astfel de descoperiri. Bărbații tind să fie mai discreți, 32% spunând clar că preferă să țină aceste locuri “secrete”, comparativ cu 22% dintre femei.
Fie că este vorba de un selfie în fața Colosseumului sau o cafenea ascunsă, cunoscută doar de localnici, românii călătoresc cu interes și curiozitate, planificând vacanțe care îmbină obiectivele turistice faimoase cu experiențe autentice, locale.