- Volumul total al primelor brute subscrise a crescut în 2020 cu peste 5%, susținut de o evoluție solidă pe segmentele Asigurări de Sănătate, Property și Casco;
- Profitul brut, conform standardelor de raportare IFRS în scop de consolidare, a ajuns la peste 70 milioane lei;
- Valoarea totală a despăgubirilor plătite de companie a fost de peste 850 milioane lei.
Omniasig Vienna Insurance Group a continuat în 2020 implementarea strategiei sale de dezvoltare echilibrată și sustenabilă, într-un an marcat puternic de provocările cauzate de pandemie, și a înregistrat o creștere de peste 5% a primelor brute subscrise, comparativ cu anul anterior.
Rezultatul anului trecut se datorează adaptării constante la contextul impus de pandemia Covid-19 și a investițiilor susținute, realizate de companie în digitalizare, tehnologie și inovație, pentru îmbunătățirea produselor și serviciilor oferite clienților și partenerilor.
Valoarea totală a primelor brute subscrise de companie în anul 2020 a fost de aprox. 1,5 miliarde lei. Conform standardelor de raportare IFRS în scop de consolidare, profitul brut înregistrat de companie a fost de peste 70 milioane lei. De asemenea, volumul total al despăgubirilor plătite s-a ridicat la peste 850 milioane lei, fluxul de gestionare a daunelor funcționând neîntrerupt pe tot parcursul anului trecut.
Mihai Tecău, preşedinte directorat Omniasig Vienna Insurance Group: ”Rezultatele anului trecut sunt îmbucurătoare și ne arată că strategia noastră de armonizare a portofoliului în concordanță cu transformarea nevoilor de asigurare din piață, în paralel cu investițiile în digitalizare, au avut impactul scontat. Sunt rezultatele unei echipe dinamice de adevărați profesioniști, sunt indicatori sustenabili pe care îi urmărim permanent, creșteri care ne consolidează poziția pe piața locală. Ne așteptăm, desigur, ca efectele pandemiei să continue și pe parcursul anului 2021. În acest sens, și procesul de adaptare și digitalizare a companiei va continua, este necesar să fim prudenți și să inovăm, pentru a putea furniza servicii de calitate și a crește gradul de asigurare al clienților noștri. În linie cu strategia noastră de sustenabilitate, vom continua și în acest an să dovedim responsabilitate față de societate și vom veni în sprijinul celor mai puțin norocoși, așa cum am făcut atât în 2020, cât și în anii anteriori, prin continuarea acțiunilor de CSR ce se pot desfășura în contextul actual.”
2020 a fost un an de creștere a conștientizării riscurilor la nivel individual, iar aspectul sanitar și medical al pandemiei a stimulat clienții să se îndrepte spre produse și servicii de asigurare specifice. Astfel, pe măsură ce conștientizarea nevoii de produse și de servicii medicale a crescut, linia Asigurărilor de Sănătate a consemnat în continuare o creștere puternică, ajungând la o valoare a primelor brute subscrise de peste 30 milioane lei. Totodată, Omniasig a digitalizat din ce în ce mai mult accesul la serviciile medicale acoperite de polița OMNI+, asigurarea de sănătate dedicată companiilor pentru angajații lor.
Tendința de creștere se remarcă și în cazul segmentului Property (asigurările de incendiu și calamități naturale), unde subscrierile anului trecut au crescut cu aproape 10%. Pe această linie, cea mai mare despăgubire plătită a fost în valoare de aproape 35 milioane lei, fiind provocată de o explozie la o fabrică.
O altă linie de asigurări non-auto cu o creștere susținută în cursul anului trecut este cea a asigurărilor de Răspundere Civilă Generală, care a înregistrat o creștere a primelor brute subscrise de peste 20%.
În 2020, asigurările auto, Casco și RCA, au înregistrat un nivel al volumului de prime brute subscrise ușor mai mare decât în anul anterior, cu un total de peste 900 milioane lei, cumulat pe ambele linii. Necesitatea creșterii nevoii de protecție se observă și în cazul liniei asigurărilor auto facultative, având în vedere că subscrierile pe linia Casco au înregistrat o creștere importantă, comparativ cu anul precedent. Totalul despăgubirilor plătite pe cele două linii cumulat a crescut cu peste 5%, în comparație cu anul 2019.
Accesul și utilizarea soluțiilor digitale este în continuă creștere în rândul clienților companiei, pe parcursul anului trecut fiind lansată o serie întreagă de instrumente online. Printre opțiunile digitale pe care le pot accesa clienții Omniasig se numără posibilitatea de a încheia sau reînnoi polițele chiar de acasă, ținând legătura cu reprezentanții companiei; inspecția de risc aferentă încheierii unei polițe Casco și constatarea unei daune pot fi realizate printr-o modalitate video, fără a fi necesară deplasarea, iar daunele pot fi notificate online, direct pe website-ul nostru, www.Omniasig.ro, sau la call center, 021.9669.
În 2020, Omniasig și-a menținut focusul și pe implicarea în societate, în concordanță cu una dintre principalele valori ale companiei, și anume responsabilitatea față de comunitate. A acționat responsabil și solidar în gestionarea crizei generată de noul coronavirus la nivel național și a susținut sistemul medical cu o donație pentru dotarea spitalelor de stat cu echipament medical. De asemenea, a contribuit la a asigura educația generațiilor viitoare, donând tablete elevilor din satul Malu Roșu, județul Ialomița și oferindu-le acestora oportunitatea de a învăța de la distanță.
Unul dintre obiectivele strategice principale ale Omniasig este digitalizarea cât mai multor arii din activitatea companiei. Situația generată de pandemia COVID-19 a condus la accelerarea acestui proces, iar compania s-a preocupat constant de introducerea unor noi tehnologii și soluții digitale, astfel încât experiența clientului să fie una cât mai placută.
Numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz de către Omniasig în 2020 a fost în cuantum de 592, în timp ce numărul reclamațiilor soluționate favorabil a fost de 54, restul fiind neîntemeiate. Raportat la numărul polițelor de asigurare emise de companie în anul 2020, şi care nu au fost anulate, numărul de petiții înregistrate unic per petent și per caz reprezintă doar 0,044% dintre acestea. Totodată, raportat la numărul de dosare de daună avizate în această perioadă, numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz reprezintă 0,37% dintre acestea. În comparație cu anul 2019, în 2020 compania a primit cu peste 18% mai puține reclamații înregistrate unic per petent și per caz.
Omniasig evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internațional. Astfel, clienții care au avut un dosar de daună la Omniasig sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat în 2020 a fost de 88,89%.