vineri, 27 martie, 2020
8.6 C
București

Ordonanța privind șomajul tehnic genereaza în fapt mii de disponibilizări

Din cauza modului total lipsit de claritate in care au fost formulate prevederile OUG 30/2020 privind somajul tehnic, sute de companii din domeniul transportului rutier si aerian, se pregatesc pentru disponibilizari ale angajatilor pe fondul intreruperii totale sau reducerii partiale a activitatii, se arată într-un comunicat FORT.

Companiile, membre ale Federatiei Operatorilor Romani de Transport, acuza faptul ca aceasta ordonanta de urgenta nu raspunde in mod explicit la cateva raspunsuri esentiale, indelung asteptate, respectiv:

  • Daca nu exista capacitate financiara iar rulajul este aproape de zero, de unde sa suporte angajatorul costurile cu somajul tehnic in asteptarea banilor de la stat?
  • Firmele ce au avut provizioane pregatite pentru eventuale investitii insa si-au redus activitatea cu mult peste 25% sau chiar au incetat activitatea, sunt considerate firme cu capacitate financiara? Se incadreaza sau nu in randul celor eligibile sa primeasca bani pentru acoperirea indemnizatiilor pentru somaj tehnic si a taxelor aferente?
  • De ce mai este nevoie de un certificat care sa ateste situatia de urgenta in conditiile in care Romania este deja la nivelul de aplicare a Ordonantei Militare 3? Aceasta ordonanta, in mod halucinant, blocheaza iesirea din casa insa nu stabileste oprirea transportului public, lasand operatorii de transport la mana autoritatilor ce isi bat joc de ei profitand de situatie, exemplu cel mai elocvent in acest caz fiind dat de angajatii structurii de transport din subordinea CJ Prahova care au ajuns sa ameninte operatorii de transport pentru ca nu efectueaza cursele cu zero pasageri.

„Daca aceasta ordonanta nu va fi modificata sau nu o sa beneficieze de clarificari pana la sfarsitul acestei luni, efectul generat o sa fie invers de cel scontat, estimarile conducand catre cel putin 200 000 de angajati disponibilizati intr-o prima etapa respectiv in urmatoarele 15 zile”, mai arată comunicatul FORT.

Transportatorii spun că „OUG 30/2020 este atat de prost facuta incat descurajeaza orice forma de mentinere a activitatii economice la nivelul sectoarelor cele mai afectate si in plus nu ofera nici un minim de confort raportat evolutiei viitoare. Nimic nu este clar, concis sau neinterpretabil in aceasta ordonanta ce  demonstreaza, din nou, care este nivelul celor platiti din bani publici sa ia deciziile potrivite, mai ales in astfel de momente.”

Mai mult, „previziunile economice pentru perioada “de dupa Corona-virus” lipsesc cu desavarsire la nivelul multor companii, iar activitatea curenta este dedicata exclusiv gasirii traducerii corecte a textelor promovate de Guvern, ceea ce reprezinta inca odata dovada vie a prapastiei dintre politicieni si economia reala, cea independenta de afaceri pe banii statului”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Sesiunea plenară specială a PE: Deputații europeni solicită un răspuns mai unitar dat de UE pandemiei de Covid-19

687 de deputaţi au participat joi, 26 martie, la Bruxelles, la primul vot din cadrul plenarei speciale a PE...

Guvernul a decis amânarea ratelor la bănci cu până la 9 luni

Guvernul a decis în şedinţa de azi amânarea ratelor la bănci cu până la 9 luni. Premierul Ludovic...

Poșta Română păstrează trimiterile extracomunitare până la 30 de zile

Poşta Română amintește tuturor clienților care, în perioada stării de urgență, au de ridicat trimiteri de la...

O firmă din Brașov sancționată de ANAF deși controalele fiscale sunt oprite

Într-un e-mail primit pe adresa redacției, o companie din Brașov, Haff Campers, acuză că, deși controalele fiscale...

TRENDING