Chiar așa. Până unde merge cinismul guvernanților în a rezolva grava situație socială în care am intrat? Nu este vorba despre un “Nowcasting“ meteorologic, o avertizare de ultim moment pentru “ riscul unei viituri”. După schimbările climatice, lumea, în general, s-a obișnuit să îi intre apă în casă. Nu același lucru l-a înțeles clasa politică, care dă vina pe “viitura socială”, pe un fenomen “nowcasting”. Protestul profesorilor reprezintă dovada certă că politicienii nu știu să gestioneze o criză. Ba știu, din păcate, prin manipulare și jigniri. Cunoașteți foarte bine tentativa de mită, sub formă de vouchere, pentru “repararea onoarei“ dascălilor.
Acel mesaj, în direct, al Guvernului: “Negocierile s-au încheiat”. Marius Cărbunaru nu are nicio vină, și-a îndeplinit misiunea de purtător de cuvânt al Palatului Victoria, așadar “solului nu trebuie să-i fie retezat capul”. Se uită încercarea de învrăjbire a “reprezentanților“ părinților și elevilor împotriva profesorilor protestatari? O încercare demnă de amatori pentru a “sparge“ greva? S-a mers până la emiterea unei Ordonanțe de Urgență, fie ea cu numărul 53 și publicată în Monitorul Oficial, în condițiile în care liderii de sindicat nu și-au dat acceptul fără aprobarea membrilor. Este o premieră post-decembristă în care cei care sunt reprezentanți legali ai dialogului social, consfințit prin legi, au spus “așteptăm verdictul membrilor“. Legea aceasta, a Dialogului Social, fie ea cea cu numărul 62 și modificată prin nr. 367, “cunoscătorii“ știu cum a fost făcută, la ce presiuni din partea corporațiilor reunite sub sigla unei “reuniuni” a Coaliției pentru Dezvoltarea României (căutați pe Google componența) sau a unei confederații patronale, Concordia, toate la un loc au dat “excelenta” ocazie de a “înăbuși “ un protest, fie el al dascălilor cu extensie directă asupra celorlalte anunțate proteste.
Este un semn de alarmă. Modul de “dialog” a ajuns la nivelul de amenințări directe. Protestatarii nu reprezintă nimic. Să vă dăm exemplul enunțurilor pe “sticlă”, material apreciat de Președintele țării, cum ar fi “Cum vă permiteți să nu va întoarceți la catedră?”, “Negocierile s-au încheiat!” (anunțul guvernului), “au primit tot ce au vrut”. Să continui?
Îmi permit acest lucru, fie ca un jurnalist. Cu toate posibilele consecințe, în cazul acestei situații vorbim despre șantaj și “spargerea“ grevei prin intermediul unor “sindicate galbene”. Dovezi? Citiți cu atenție comunicatele oficiale ale Ministerului Educației. Primul, dascălii părăsesc protestul în mod voluntar, procentul fiind undeva la 52 de procente. Protestatarii au răspuns: “suntem peste 86%”. În loc să tacă și să recunoască adevărul, Ministerul Educației vine cu un răspuns halucinant de genul “în urma centralizărilor primite de la inspectoratele teritoriale se observă o diminuare a numărului de protestari raportat la numărul total de salariați, și nu numărul de sindicaliști”.
Doamnă ministru, cum ați acceptat această precizare? Din umilă experiență, știu că un contract colectiv de muncă este asumat de către partenerii sociali, definiți tocmai prin Legea Dialogului Social, anume sindicatele reprezentative, la nivel național sau sectorial, și cu patronatul care respectă, în oglindă, acest atribut. Odată încheiat acest contract colectiv de muncă la nivel de sector, cum este cel al Educației, sau poate fi și din cel al Salubrității, devine aplicabil tuturor, fie că sunt membri de sindicat sau sunt neafiliați. Chiar nu înțelege doamna Deca faptul că “pervertește” Legea dialogului social? Se pare că nu. Iată ultimul comunicat al ministerului pe care, vremelnic, îl păstorește: ”Astăzi, 8 iunie 2023, a fost trimis, spre publicare în Monitorul Oficial, Ordinul ministrului educației nr. 4.430/2023 pentru modificarea și completarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (aprobat prin Ordinul ministrului educației nr. 4.183/2022).
Au fost integrate propunerile de modificare a proiectului supus consultării publice, astfel încât:
– în anul școlar 2022 – 2023, numărul minim de calificative/note acordate elevului la o disciplină de studiu este de două.
– în anul școlar 2022 – 2023, situația școlară anuală a elevilor, pe clase, poate fi încheiată fără ca aceasta să fie validată de către consiliul profesoral din unitatea de învățământ în ședința de încheiere a cursurilor și fără că acesta să aprobe raportul privind situația școlară anuală.
Referitor la oportunitatea modificărilor aduse Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precizăm că acestea au fost făcute în interesul elevilor, în contextul în care procentul de participare la protestul personalului din învățământ este diferit, de la o unitate de învățământ la alta.
Modificările propuse asigură cadrul legal pentru încheierea situației școlare a elevilor cu minimum două note/calificative de către profesorii care sunt în activitate în această perioadă sau care își reiau activitatea și nu implică încheierea situației școlare de către conducerea unității școlare sau de către un alt cadru didactic decât cel care predă la clasă.
Prevederea referitoare la eliminarea obligativității validării situației în Consiliul profesoral reprezintă o măsură de simplificare a procedurilor la nivelul unităților de învățământ”.
Nu pare o intervenție brutală în aplicarea Legii Dialogului Social? Din punctul meu de vedere este evidentă, cum este și acel Memorandum politic prin care Președintele PSD, Marcel Ciolacu, și Primul Ministru Nicolae Ciucă, fie el și Președinte PNL, își jură reciproc că vor aplica niște promisiuni făcute protestatarilor, în acest caz Educație. Miră faptul că Memorandumul este semnat, parafat și publicat în Monitorul Oficial doar sub semnătura celor doi menționați. Unde există validarea prin semnătură a liderilor sindicali reprezentativi la nivel național?
Ce concluzie putem trage din modul de lucru al politicienilor? Kafka nu a trăit și scris în ficțiune, iar marele Caragiale a fost adus la tăcere de vizita actualului ministru al Muncii, domnul Budăi, la liceul care poartă numele marelui scriitor care poate fi catalogat acum ca un “amator” în caricaturizarea mentalității societății românești. Un rezultat de excepție, dovadă stând declarația directoarei liceului menționat, care era “la datorie” în perioada protestului: “Vă mulțumim că vizita dumneavoastră ne-a «încălzit» Cancelaria”. Prin urmare, și Kafka și Caragiale sunt geloși pe “talentul” guvernanților români. Urmează proteste în stradă. Ferească Dumnezeu ca aceste conflicte să fie rezolvate în “uniforme albastre” . Pe uniforma unor jandami apare identitatea de… “negociator”. Cei din urmă nu au vină. Au depus un jurământ și execută ordinul primit. Fie el de la politicienii aflați la… putere.
Hombre, in „Educatie” … totdeauna a fost „cinism” ! In perioada’nterbelica/si mai ‘nainte , profesorii’i scoteau in suturi din clase pe elevi „ca sa” le ciordeasca din … mancare !
Ce tot inseamna acest „fie ea cu numărul 53” sau „fie ea cea cu numărul 62” sau „fie ca un jurnalist”, etc; un tic verbal suparator si fara sens de unde si aiureala nervoasa din articol plin de acuze intr-o singura directie; guvernele romaniei sunt „emanatia” natiunii, ele nu vin din cer ci chiar de pe bancile scolilor unde profesorii i-au educat; avem ceea ce scoala si educatia produce; constat ca in tara asta, de la legiuitori la comentatori, prostia e la ea acasa.