Un recent sondaj realizat de Kaspersky, privind provocările cu care s-au confruntat business-urile mici și mijlocii la începutul pandemiei, arată că păstrarea locurilor de muncă a fost prioritatea principală pentru aproape jumătate din organizațiile din întreaga lume (43%). Cu toate acestea, provocarea prioritară a fost introducerea de noi tehnologii pentru a asigura buna desfășurare a activității în aceste noi circumstanțe (53%).
Studiile arată că performanța business-ului este direct legată de satisfacția angajaților. În timpul pandemiei, satisfacția la locul de muncă și angajamentul în rândul angajaților au devenit mai importante decât oricând, în special pentru companiile mici, care au fost afectate puternic. O echipă puternică poate mai degrabă să reziste la criză și face față mai bine la lockdown, riscuri de infecție și incertitudine cu privire la viitor.
Drept urmare, păstrarea echipei a devenit o prioritate pentru companii, chiar dacă multe s-au confruntat cu reduceri bugetare (38%), salarii sau ore de lucru reduse (35%), birouri sau sucursale închise temporar (34%). Același lucru este valabil și astăzi, 42% dintre organizații intenționând să mărească costurile de personal, cum ar fi salariile și beneficiile, în anul următor. Aducerea salariilor la nivelul pre-COVID-19 sau chiar creșterea acestora ar trebui să ajute business-urile să păstreze oamenii talentați, anulând nevoia de recrutare.
Păstrarea locurilor de muncă și satisfacția angajaților, printre alți factori, au fost dependente de modul în care angajatorii s-au adaptat la condițiile de muncă noi și extreme. Ca atare, principala prioritate pentru majoritatea companiilor (53%) a fost de a oferi personalului tehnologii noi, echipamente, servicii de comunicare și colaborare pentru a muta afacerea din offline în online și pentru a permite angajaților să lucreze de la distanță sau în sistem hibrid.
„Remodelarea proceselor de lucru a devenit sarcina crucială pentru proprietarii și directorii de companii pentru a salva locuri de muncă și a le menține în viață. Din fericire, există multe servicii ușor de gestionat disponibile, inclusiv cele gratuite, astfel încât să poată face acest lucru chiar dacă nu au un administrator IT dedicat sau un buget suplimentar. Cu toate acestea, este important să vă asigurați că instrumentele digitale sunt utilizate în siguranță și să vă educați angajații cu privire la conștientizarea securității – nu numai pentru confortul lor, ci și pentru a-și proteja business-ul împotriva amenințărilor cibernetice”, a declarat Andrey Dankevich, Senior Product Marketing Manager la Kaspersky.
Kaspersky propune următoarele măsuri pentru a ajuta liderii companiilor să asigure condiții sigure de muncă pentru angajați:
- Verificați indicațiile gratuite privind reducerea cheltuielilor pentru IT, comunicarea cu clienții în siguranță, interacțiunea cu freelancerii și multe altele în platforma Kaspersky Cybersecurity On a Budget. Totul este ușor de implementat.
- Odată implementate procesele, educați angajații să utilizeze practicile de securitate de bază pentru munca la distanță, cum ar fi evitarea situațiilor în care pot deveni victime ale e-mail-urilor sau a phishing-ului web sau cum să gestioneze conturile și parolele. Kaspersky și Area9 Lyceum au creat un curs gratuit pentru a ajuta personalul să lucreze în siguranță de acasă.
- Există diverse produse de securitate care asigură utilizarea în siguranță a serviciilor cloud – mesagerie, social media și instrumente de colaborare. Kaspersky Endpoint Security Cloud este unul dintre ele.
Pentru a afla mai multe rezultate despre business-urile mici, citiți raportul complet aici.