Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Perioada fără amenzi la e-Factură a fost extinsă. Care este termenul limită
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Fiscalitate

Perioada fără amenzi la e-Factură a fost extinsă. Care este termenul limită

Contributor
Autor
Contributor
Publicat 20 martie 2024
Distribuie
Marcel Boloș, ministrul de Finanțe. Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

B1.ro

Perioada în care nu se vor da amenzi pentru transmiterea facturilor emise și în sistemul e-Factură va fi extinsă până la data de 31 mai, a transmis ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.

Extinderea perioadei fără amenzi

Asta înseamnă că primele sacțiuni ar putea fi aplicate începând de la data de 1 iunie dacă firmele nu vor raporta și în e-Factură în termen de 5 zile lucrătoare, conform Profit.ro.

„Am decis. (Extindem, n.r.) până în 31 mai, ca urmare a faptului că încă sunt 74.000 de plătitori de TVA care nu folosesc e-Factura. Vor primi notificări. Contribuabilii trebuie, însă, să fie atenți – cu data de 1 iulie amenda este de 15% din valoarea facturii”, a spus Marcel Boloș.

Până la data de 1 iulie sunt valabile în continuare facturile utilizate și în anii trecuți, care trebuie raportate în sistemul e-Factură, dar de la 1 iulie nu se vor mai putea emite facturi decât prin acest sistem. În perioada 1 ianuarie-30 iunie este obligatorie raportarea facturilor în sistem.

Decizia privind extinderea termenului fără sacțiuni trebuie adoptată și publicată în Monitorul Oficial pentru a avea rezultate.

- Publicitate -

Ce sancțiuni pot primi cei care nu respectă prevederea

Nerespectarea termenului pentru transmiterea facturilor se sancționează cu amendă între 5.000-10.000 lei pentru persoanele juridice care fac parte din contribualilii mari și între 2.500-5.000 lei pentru persoanele juridice din categoria contribuabilor mijlocii. Celelalte persoane juridice și persoanele fizice primesc amendă de la 1.000- 2.500 de lei.

Cei care au sume în decont TVA și nu folosesc e-Factură, cei care au TVA colectat în decont mai mic decât în sistem și cei care au TVA deducitibil în decont mai mare decât în e-Factură vor primi notificări.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Eficiența rețelei naționale de susținere a exportului face diferența între a fi sau a nu fi competitiv în comerțul internațional
Articolul următor OFA UGIR: PNRR-ul lasă IMM-urile în urmă. ”Riscăm prăbușirea economică a României”
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

- Publicitate -

Ultimele articole

Ministerul Sănătății a finalizat auditul privind monitorizarea și disponibilitatea medicamentelor: 16 măsuri identificate pentru un sistem mai rapid și mai eficient
Sănătate
Ministerul Dezvoltării va organiza o nouă sesiune de atestare a auditorilor energetici pentru clădiri
Imobiliare
Plăți de peste 116 milioane de lei pentru lucrări finanțate prin PNRR
Finanțe și Bănci

Flux RSS: Știri Financiare Știri Financiare

  • IKEA pune 130 de milioane de euro pe masă în România: 10 puncte noi, magazinul din Băneasa modernizat
  • NOZOMI Travel pregătește o rețea națională de agenții partenere 
  • Kaufland deschide două magazine noi la Galați și Satu Mare
  • Altex deschide la Vaslui primul magazin BRICO construit de la zero
Fiscalitate

ANAF Antifraudă a confiscat 4,51 mil. de lei proveniți din comerț neautorizat cu aur

2 minute
Actualitate

ANAF preia jumătate din imobilul din Sibiu deținut anterior de Klaus Iohannis

2 minute
Fiscalitate

ANAF Antifraudă intensifică activitățile de monitorizare a conformării fiscale

3 minute
Fiscalitate

ANAF corectează procedura de răspundere solidară: criterii clare și decizii mai bine fundamentate pentru stabilirea celor care pot răspunde pentru datoriile fiscale ale unui debitor

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?