●Peste 50 de vorbitori internaționali și locali care au abordat teme despre digital, blockchain, Java, JavaScript, .net, mobile, DeepData inclusiv despre growth hacking împărtășite în conferințe și sesiuni de discuții
● Premii totale de 10.000 de euro la Megahack câștigate de programatori cu vârste începând de la 17 ani
● Expoziție cu roboți ai Vodafone, dar și Pepper care recunoaște principalele emoții umane, o casă modulară care folosește forța robotică, calculatoare vintage, experiențe de realitate augmentată
Prima ediție a TechFest connected by Vodafone care a avut loc în perioada 20-24 septembrie în trei locuri emblematice din București (Palatul Universul, Teatrul Național București și Promenada Mall)s-a încheiat după ce pe cele 4 scene ale sale de la Palatul Universul și Teatrul Național București au urcat peste 50 de vorbitori internaționali și locali.
În total, festivalul de tehnologie a oferit publicului peste 15 evenimente: șase sesiuni de discuții specializate sub umbrela TechJAM, două conferințe – Digital Transformers și Growth Hacking, un eveniment satelit – Science Summit, Future Talents organizat de Vodafone pentru tinerii care doresc să lucreze în corporații, două întâlniri pentru start-up-uri: Venture Labși Investors Meetup, un Atelier Digital Google. În plus, în spațiul din zona Promenada Mall au fost organizate alte cinci tipuri de evenimente: XPO Tech, Megahack, gaming, Junior Coding Club și momente speciale susținute de colectivul Vinyl, Rum, Tapas & Wine și de Mr. Jurjak.
În cadrul sesiunilor de discuții de tip TechJAM, care au vizat blockchain, Java, JavaScript, .net, mobile și DeepData, au urcat peste 30 de vorbitori pe cele trei scene dedicate.
Unul dintre cele mai așteptate evenimente a fost Megahack, cu premii totale de 10.000 de euro la care au participat programatori cu vârste începând de la 17 ani și care au avut de rezolvat, la alegere, una dintre cele șase teme propuse de Vodafone România, respectiv Innoenergy. Premiul cel mare, în valoare de 5.000 de euro, a fost câștigat de doi tineri care au propus o soluție pentru semnarea unor contracte fără a fi necesare documente în format tipărit. Locul al doilea, de 3.000 de euro, a fost obținut de o echipă de elevi de liceu pentru o aplicație care scanează cartea de identitate a utilizatorului și compară datele biometrice cu cele din baza de date oficială. Locul al treilea recompensat cu 2.000 de euro a fost obținut de o echipă care a dezvoltat o soluție pentru identificarea facială și scanarea OCR a buletinului.
Promenada Mall a găzduit XPO Tech în cadrul căruia doi roboți Vodafone au stat de vorbă cu participanții. Acestora li s-a alăturat și robotul Pepper care știe să recunoască principalele emoții umane, o casă modulară care folosește forța robotică, calculatoare vintage, dar participanții au putut testa și experiențe de realitate augmentată.
În cadrul Future Talentstinerii care vizează cariere în zona tehnică au putut sta de vorbă, într-o atmosferă informală, cu câțiva dintre managerii de top din cadrul Vodafone. Aceștia le-au oferit detalii relevante despre modul de lucru în companie, despre tehnologiile de ultimă generație utilizate de echipele Vodafone și despre procesul de recrutare.
Următoarele trei ediții ale TechFest connected by Vodafone vor avea loc la Iași (11-14 octombrie), Timișoara (25-28 octombrie) și Cluj (8-11 noiembrie).
TechFest connected by Vodafone este dezvoltat în colaborare cu comunitatea IT, devenind locul de întâlnire al experților în programare din mai inovatoare companii și al start-up-urilor, într-o atmosferă informală, generând o experiență unică, cu o componentă specială de infotainment pentru publicul larg. TechFest connected by Vodafone, prin manifestările dedicate publicului larg, este, în egală măsură, o invitație deschisă pentru orice pasionat de tehnologie, fie acestea jocuri, gadgeturi sau soluții tehnologice inovatoare.
Viziunea TechFest este de a crea o piață globală pentru companii, start-up-urile inovatoare și fanii tehnologiei. Festivalul de tehnologie urmărește să pună laolaltă, pentru a crea soluții viabile, nevoile comunității de business și energia, respectiv puterea de a genera inovație a start-up-urilor, oferind acces la viziunea comună a profesioniștilor și educând publicul larg în privința tehnologiei.