În 2019, numărul autoturismelor second-hand înmatriculate a depășit 444.601 unități reprezentând o scădere a importurilor cu peste 6% comparativ cu anul 2018 când s-au importat 473.616 de mașini SH.
„În urma discuțiilor cu mai mulți dealeri de mașini rulate, scăderea tranzacțiilor a fost resimițită în piață și au profilat cumpărătorul de mașini rulate din 2019 ca fiind mai atent la cumpărareși că apreciază din ce în ce mai mult servicii de siguranță cum ar fi garanția și istoricul mașinii la cumpărare,” precizează Mihai Cune, fondatorul InspectorAuto.ro.
Un indiciu că românii au fost mai atenți decât în alți ani a fost și faptul că verificările online pe platforma InspectorAuto.ro s-au dublat față de 2018, în special pe zona de daune.
O mașină cu kilometri dați înapoi dar în stare tehnică bună și fără daune majore poate fi considerată OK. În schimb, o mașină cu daune majore, care au afectat serios mașina, nu poate fi numită o mașină bună, chiar dacă are kilometri reali.
În 2019, 60% din mașinile verificate pe platforma InspectorAuto.ro au avut cel puțin o daună, 425 dintre acestea fiind daună totală.
Din sondajele realizate anul trecut de InspectorAuto.ro, 90% dintre respondenți au declarat că este mai important să cunoască istoricul de daune înainte de achiziție și nu istoricul de kilometri așa cum s-ar fi așteptat toată lumea.
„Un alt motiv pentru care a crescut conștientizarea necesității unei verificări a mașinii înainte de achiziție este și faptul că aceștia sau prieteni apropiați au fost înșelați în trecut cu o mașină”, consideră Mihai Cune.
Conform unui alt studiu realizat anul trecut pe un eșantion de 1.000 de anunțuri cu mașini second-hand publicate pe internet a rezultat că cele mai multe mașini cu daune au fost sub 10.000 euro, urmate apoi de cele între 10.000 și 15.000 euro și de cele între 15.000 și 30.000 euro.
Și totuși, în România, încă se pot vinde lejer mașini care au avut daune majore pentru că deși procentul celor care verifică mașina înainte de cumpărare a crescut simțitor, majoritatea cumpărătorilor merg în continuare pe noroc.
Mașina frumoasă, povestea vânzătorului, prețul mic, dotările multe și kilometri puțini fac din mașina second-hand ispita perfectă, care ia efectiv mințile cumpărătorului și trece peste tot planul pe care și l-a făcut inițial cu privire la riscuri și pașii de urmat.