Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Politicienii elimină concurenții din piață ai clientelei lor politice
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
ActualitateTransporturi

Politicienii elimină concurenții din piață ai clientelei lor politice

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 18 octombrie 2021
Distribuie
foto profit.ro

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) cere autorităților competente să oprească seria de ilegalități comise de politicienii care au ajuns la putere și au modificat legi, apoi au falsificat documente pentru a-i elimina de pe piață pe concurenții unor firme „de casă” ale partidelor. Cazul CJ Constanța este de actualitate și a stârnit un imens scandal, dar nicio autoritate a statului nu s-a autosesizat, deși există dovezi concludente ale intruziunii politicului în economie, cu scopul favorizării unor companii în detrimentul altora.

Transportatorii de persoane din județul Constanța au tras semnale de alarmă încă din luna iulie, arătând că urmează să fie pur și simplu eliminați de pe piață. Legislația s-a modificat recent, iar procedurile administrative pot fi manipulate oricum dorește „șeful” județului. Membrii Consiliului Județean au observat, recent, că au votat un proiect care era afișat pe site-ul CJ, dar Hotărârea de Consiliu Județean a ieșit pentru alt proiect. Documentul a fost pur și simplu înlocuit, ca să nu mai existe nicio șansă a operatorilor actuali ai rutelor din județ de a mai rămâne pe piață. Transportatorii care vor fi astfel eliminați nu pot cere nici măcar o contraexpertiză la proiectul plătit de CJ, chiar dacă e făcut parcă pentru a scoate de pe piață actualii transportatori, în timp ce câștigătorul despre care toată lumea vorbește este fratele consilierului personal al președintelui CJ Constanța, dar nimeni nu sesizează niciun conflict de interese. Singura posibilitate de a cere intervenția statului este notificarea Prefectului, dar să nu uităm că este reprezentantului guvernului PNL în teritoriu!

Modificarea legislativă pe care a făcut-o guvernul îi ajută să elimine competitorii în mod legal. Se adaugă și câteva proceduri administrative. Transportatorii rutieri de persoane au avut foarte mult de suferit, din martie 2020 până acum, din cauza restricțiilor impuse de guvernele PNL. Au fost obligați să-și restrângă activitatea și au înregistrat pierderi uriașe, dar nu li s-a dat niciun fel de ajutor financiar, iar acum sunt eliminați, printr-un truc legislativ. Deși au câștigat atribuirile de trasee, având licențe valabile până în 2023, sunt eliminați după ce parlamentarii au votat, în timpul pandemiei, o modificare a legii în baza căreia le-au fost date licențele. Iar modificarea făcută anul trecut se pretinde a fi o aliniere la legislația europeană, prin transpunerea unei directive, deși textul legii din România este opusul celui european.

Autocarele, microbuzele și autobuzele care fac transportul între localități, în fiecare județ din România, sunt ale unor operatori privați care au câștigat respectivele trasee la licitație, conform legii (OUG 51/2019). Pentru a putea participa la o astfel de licitație, firmele de transport trebuie să respecte toate cerințele din caietul de sarcini, inclusiv prin investiții de milioane de euro într-un anumit tip de mașini – ceea ce au făcut toți cei care acum au licențe pentru a opera pe traseele județene, până în 2023. Cu toate acestea, OUG 51 a fost modificată anul trecut, astfel încât să se introducă o directivă europeană, fără a se ține cont de conținutul acelei directive. Directivă europeană transpusă, de fapt, exact pe dos. Regulamentul CE 1370 din 2007 nu se referă la traseele comerciale, din care se scot bani, ci la cele necomerciale, adică acele trasee pe care nu vrea să le opereze nimeni, pentru că nu pot aduce profit, iar statul este obligat să acorde subvenții, astfel încât să nu rămână zone din țară neacoperite de transportul rutier.

S-a lansat și o campanie de denigrare a firmelor care urmează a fi eliminate, pentru a convinge opinia publică de faptul că vina pentru problemele care apar este a lor. Mai întâi s-a comentat în spațiul public problema numărului insuficient de mașini și că este nevoie de suplimentarea rutelor. „Primarii din județul Constanța s-au plâns că numărul microbuzelor și autobuzelor și, implicit, al curselor este unul redus, operatorii nu fac față. Dar asta nu este din vina transportatorilor, pentru că ei nu decid câte mașini să introducă pe un traseu și nici nu pot modifica orarul stabilit. Trebuia ca statul să scoată la licitație noi rute și noi intervale orare, dându-le dreptul mai ales actualilor opertaori să participe. Dar s-a apelat la firme care fac o evaluare și o strategie. Nimeni nu poate contesta nici evaluarea, nici strategia, deși, în instanța de judecată, în situații similare se poate cere contraexpertiză”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Scandalul de la Constanța a-nceput pe 28 iulie 2021, la ședința ordinară a Consiliului Județean Constanța, unde s-a discutat proiectul de hotărâre privind delegarea gestiunii serviciului public de transport județean prin curse regulate la nivelul județului Constanța. A fost retras de pe ordinea de zi, constatându-se mai multe nereguli. Luni, 2 august, s-a anunțat o întâlnire pentru marți, 3 august, pentru a se vota exact acest proiect. S-a văzut clar că președintele CJ, Mihai Lupu, face totul pentru a-i face cadou consilierului său personal, Gelil Eserghep, toate rutele de transport județean, eliminând concurența, prin cerințe imposibil de îndeplinit de către operatorii care au înregistrat deja pierderi foarte mari în ultimul an și jumătate.

Piesa de rezistență a caracatiței de la Constanța a venit la urmă: proiectul votat de consilierii județeni are peste 300 de pagini, iar consilierii l-au citit pe cei publicat pe site-ul CJ. Ulterior au constatat că proiectul aprobat are alt conținut față de cel care era pe site. 150 de pagini au fost modificate, după ce proiectul a fost votat. Firmele de transport din județul Constanța au trimis o notificare către Prefect, pentru a-i cere să constate diferențele majore între cele două documente. Urmează să depună acțiune în instanța de judecată, săptămâna aceasta, împotriva Consiliului Județean. (Biroul de Presă COTAR)

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Încă un episod al tensionării relațiilor Franței cu Belarus: Ambasadorul francez la Minsk a fost expulzat
Articolul următor Elcen a scos la vânzare energie la 1.100 de lei/MWh pe piața de contracte bilaterale, preț record
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

PE: propunerea de buget „nu este suficientă” pentru a face față provocărilor cu care se confruntă Europa
Extern
Consiliul Concurenței a câștigat procesul cu CLAAS Regional Center Europe și CLAAS Global Sales
Actualitate Companii
Downton Abbey BRCC Garden Party 2025: un eveniment dedicat mediului de business și culturii
Actualitate

RSS Știri Fotbal

  • PENIBIL! FC FCSB se face de râs și este prima echipă românească învinsă vreodată de Andorra
  • Thriller la Miercurea Ciuc: Csíkszereda – Dinamo 2‑2 în prima etapă a Superligii
  • CFR Cluj începe cu emoții: victorie chinuită în prelungiri cu Unirea Slobozia
  • Start în trombă pentru „Șepcile Roșii”: 4-1 în deplasare cu Metaloglobus
  • Victorie la scor pentru Steaua în primul meci din Bulgaria. Transfer în defensivă!

Citește și

Actualitate

Curtea de Conturi a României a găzduit cea de-a 16-a întâlnire anuală a Subcomitetului Auditului Performanței al INTOSAI

4 minute
Actualitate

19 noiembrie – Ziua Internațională a Bărbatului. Care sunt cei mai de succes bărbați din România în 2023?

5 minute
Actualitate

Tinerii fermieri din diaspora pot solicita fonduri nerambursabile până în data de 5 iulie

2 minute
Multime de oameni
Actualitate

Românii se concentrează pe familie și pe cei care au nevoie de ajutor

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?