Proiectul are ca scop stimularea interesului elevilor pentru scris şi citit, dar şi dezvoltarea armonioasă a personalităţii şi, implicit, creşterea încrederii în sine. Proiectul este sprijinit de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti – Sector 6.
Identificarea grupului-ţintă a avut loc încă de la 1 octombrie 2018, iar proiectul se va finaliza pe 31 martie 2019. Vor avea loc cinci ateliere de creaţie literară şi dezvoltare personală, coordonate de membrii Grupului Vouă, ateliere ai căror beneficiari vor fi 150 de elevi, 300 de părinţi şi 5 cadre didactice.
Membrii Grupului Vouă se vor baza pe metode de educaţie non-formală, vor aduce ceva nou în viaţa elevilor şi a tinerilor, cu scopul de a le stimula interesul pentru lectură şi creaţie literară.
Prin intermediul acţiunilor educaţionale, proiectul va contribui la reducerea acţiunilor discriminatorii la adresa copiilor de etnie romă, va creşte interesul comunităţilor rome faţă de educaţie, va încerca diminuarea absenteismului şi a abandonului şcolar şi va creşte şansele de pregătire profesională, pentru o viaţă independentă şi decentă.
Atelier 1 – „Imaginaţie, Creativitate, Atitudine” – Formator Adrian Pătraşcu
Aici, elevii vor descoperi şi îşi vor dezvolta abilităţile personale: încredere în sine, atitudine, gestică, exprimare orală, stăpânirea emoţiilor, aptitudini de mimă-pantomimă, improvizaţie, dicţie, mişcare scenică, prezentare discurs, comunicare verbală şi non-verbală, analiză şi studiu pe baza textului dat, jocuri de rol, tehnici de respiraţie.
Atelier 2 – „Schiţează, Dezvoltă, Publică” – Formator Vasile Mincu
În cadrul acestei etape, elevii selectaţi îşi vor putea descoperi şi dezvolta abilităţile de exprimare prin scris şi prin conceperea unor creaţii literare proprii: poezii, schiţe, povestiri sau nuvele. Fiecare elev participant va scrie o lucrare sub îndrumarea coordonatorului.
Atelier 3 – „Comicul. Arta transmiterii unei stări de bună dispoziţie”- Formator Ioan Batinaş
Atelier 4 – „Căutarea drumului de la eul obişnuit la personaj” – Formator Cristian Creţu
În cadrul acestui atelier, elevii vor învăţa să vadă lumea prin ochii unui personaj.
Atelier 5 – „Multiculturalism. Mişcare scenică. Dezinvoltură” – Formatori – Victor Yila/ Şerban Drăguşanu
În cadrul atelierului, elevii vor învăţa despre mişcarea scenică şi modul de a o dezvolta – jocuri de canalizare a emoţiei, depăşirea timidităţii şi a problemelor de comunicare şi trecerea de la imitaţie la redarea personală, în cadrul activităţilor culturale.
La finalul proiectului, va fi tipărită o carte cu creaţiile elevilor. Volumul se va numi „Povestea Mea” şi va cuprinde creaţiile literare proprii ale elevilor selectaţi, concepute în timpul desfăşurării activităţilor.