Telekom România a introdus recent o nouă măsură de protecţie a clienţilor în mediul digital, destinată să împiedice fraudele prin furtul de identitate, o premieră absolută pe piaţa telecom din România, dar şi în grupul Deutsche Telekom.
Prin această măsură, Telekom România previne şi împiedică una dintre cele mai răspândite fraude din mediul online, şi anume încheierea de abonamente pe nume reale, dar folosind fotografii şi identităţi furate. Practic, prin noua aplicaţie utilizată de Telekom, este imposibil să încarci din telefon vreo imagine în formularul de abonare, pentru că fotografia este obţinută în direct, online. Utilizatorul nu trebuie să descarce niciun fel de aplicaţie pentru a folosi această facilitate.
Iată procedura implementată recent de Telekom România pentru achiziţiile online de pe telekom.ro: dacă un client vrea să achiziţioneze un abonament cu sau fără telefon, accesând telekom.ro de pe un telefon mobil, atunci îi este solicitat să își facă un selfie şi o poză a cărţii de identitate. Aplicaţia nu acceptă încărcarea niciunui fel de documente.
De asemenea, dacă achiziţia este efectuată de pe un computer, utilizatorul primeşte un link prin sms, pentru a accesa aplicaţia online, unde va urma procedura descrisă anterior.
„Am implementat această facilitate digitală în interesul clienţilor noştri, pentru a-i feri de furtul de identitate şi, de asemenea, pentru a uşura achiziţia de produse și servicii online. Practic, oricine poate încheia acum un abonament 100% digital, folosindu-și datele biometrice pentru identificare, în deplină siguranţă. Această nouă funcționalitate este mai mult folosită în domeniul fintech și este o premieră pe piaţa de telecomunicaţii din România, la fel ca şi în întreg grupul Deutsche Telekom”, a explicat Gabriel Trăistaru, Director Digitalizare în cadrul Telekom Romania.
Contractul de abonament este apoi trimis pe e-mail, iar dacă a fost comandat şi un telefon mobil, o copie pe hârtie este livrată clientului odată cu pachetul.