Prinși în febra pregătirilor pentru Ziua Națională a României, un document extrem de important pentru Căile Ferate Române nu a putut fi discutat în ultima ședință a Plenului Consiliului Economic și Social (CES). Este vorba despre aprobarea Hotărârii de Guvern privitoare la contractele de servicii publice cu atribuire directă pe 10 ani. Titlul nu spune prea multe, dar lipsa avizului se traduce simplu prin… eliminarea CFR -Călători și trecerea acesteia pe “linia moartă” . Mai exact, eliminarea companiei de pe piața transportului feroviar din România. De vină nu este Consiliul Economic și Social, ci “tehnica legislativă”. Întâmplător sau nu, au lipsit tocmai avizele interministeriale, așa cum legea o cere. De ce s-a întâmplat acest lucru? Aici doar partea guvernamentală poate răspunde și mai ales explica. Lucrurile sunt grave. Un semnal de alarmă l-a tras Maxim Rodrigo Gabriel, Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România. Nu doar transportul de călători este în pericol, ci și cel de marfă, cele două companii naționale fiind acum puse la zid. Redăm în continuare comunicatul sindicatului feroviar: “Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Româniaatrage atenția românilor azi, de Ziua Națională a României, despre faptul că următoarea ședință de Guvern este în 7 decembrie 2022 și că nejustificat se tergiversează aprobarea prin Hotărâre de Guvern a contractelor de servicii publice cu atribuire directă pe 10 ani(pentru a se da posibilitatea și românilor de a avea trenuri noi românești și pentru a putea intra în competiție reală cu operatorii străini), respectiv pentru perioada 11 decembrie 2022- 11 decembrie 2032 pentru operatorii români de transport feroviar de călători în transportul feroviar de călători din România.Efectul este dispariția nejustificată după data de 10 decembrie 2022 a operatorilor români de transport feroviar de călători din România. Precizăm că situația este ,,nejustificată”, deoarece operatorii străini de transport feroviar de călători ce vor înlocui operatorii români vor primi de la Guvernul României compensație mai mare decât primesc operatorii români și vor primi și toate trenurile noi achiziționate pe fonduri europene ce erau destinate pentru operatorii români. Este inacceptabilă ,,tergiversarea” aprobării prin Hotărâre de Guvern deoarece astăzi, de ziua națională a României, nu există încă toate avizele interministeriale și avizul CES ce nu poate fi dat atâta timp cât nu sunt toate avizele interministeriale date pentru aprobarea prin Hotărâre de Guvern a contractelor de servicii publice pe 10 ani pentru operatorii români de transport feroviar de călători din România și dacă se trece fără a se da avizul CES pe 7 decembrie 2022 și fără a se da HOTĂRÂRE de GUVERN până în data de 10 decembrie 2022. Din data de 11 decembrie 2022 se va trece la Regulamentul European care în lipsă de Contracte de servicii publice cu atribuire directă în derulare, obligă la noi contracte de servicii publice numai prin atribuire competitivă/prin licitație a fiecărei trase de tren de călători, licitații la care nu vor participa operatorii de transport feroviar de călători români din cauza stării tehnice a locomotivelor pe care le au în prezent etc și astfel România va scăpa și de CFR Călători și de CFR Marfă în viitorul apropiat și va avea pe calea ferată română numai operatori străini de transport feroviar de călători ce vor înlocui operatorii români de transport feroviar de călători și care vor primi de la Guvernul României compensație mai multă decât primesc operatorii români și vor primi și toate trenurile noi achiziționate pe fonduri europene ce erau destinate operatorilor români de transport feroviar de călători.”.
Rămâne de văzut dacă mai sunt șanse de salvare a Căilor Ferate Române.
Așa Arată Trenurile În America , Nu Ca Rablele De Trenuri Din Europa [Germania Și România], Asia, Și Rusia La Un Loc, Nu Credeți Oare:
https://youtu.be/nm5hl2xl-ho?si=QViwB4ANAVfXhl5c
Oricum Europa [Germania ], Asia, Și Rusia Sunt În Urmă În Comparație Cu America, Nu Credeți Oare .
Rablele Se Aruncă, Nu Se Mai Folosește!
Trebuie Trenuri Noi, Nu Rable Bune De Aruncat Pe Foc La Gratar, Nu Credeți Oare .
Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.