Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Prin tehnica legislativă, CFR-Călători riscă trecerea pe “linie moartă”
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Transporturi

Prin tehnica legislativă, CFR-Călători riscă trecerea pe “linie moartă”

Ștefan Rădeanu
Autor Ștefan Rădeanu
Publicat 1 decembrie 2022
Distribuie
foto: cfrcalatori.ro

Prinși în febra pregătirilor pentru Ziua Națională a României, un document extrem de important pentru Căile Ferate Române nu a putut fi discutat în ultima ședință a Plenului Consiliului Economic și Social (CES). Este vorba despre aprobarea Hotărârii de Guvern privitoare la contractele de servicii publice cu atribuire directă pe 10 ani. Titlul nu spune prea multe, dar lipsa avizului se traduce simplu prin… eliminarea CFR -Călători și trecerea acesteia pe “linia moartă” . Mai exact, eliminarea companiei de pe piața transportului feroviar din România. De vină nu este Consiliul Economic și Social, ci “tehnica legislativă”. Întâmplător sau nu, au lipsit tocmai avizele interministeriale, așa cum legea o cere. De ce s-a întâmplat acest lucru? Aici doar partea guvernamentală poate răspunde și mai ales explica. Lucrurile sunt grave. Un semnal de alarmă l-a tras Maxim Rodrigo Gabriel, Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România. Nu doar transportul de călători este în pericol, ci și cel de marfă, cele două companii naționale fiind acum puse la zid. Redăm în continuare comunicatul sindicatului feroviar: “Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Româniaatrage atenția românilor azi, de Ziua Națională a României, despre faptul că următoarea ședință de Guvern este în 7 decembrie 2022 și că nejustificat se tergiversează aprobarea prin Hotărâre de Guvern a contractelor de servicii publice cu atribuire directă pe 10 ani(pentru a se da posibilitatea și românilor de a avea trenuri noi românești și pentru a putea intra în competiție reală cu operatorii străini), respectiv pentru perioada 11 decembrie 2022- 11 decembrie 2032 pentru operatorii români de transport feroviar de călători în transportul feroviar de călători din România.Efectul este dispariția nejustificată după data de 10 decembrie 2022 a operatorilor români de transport feroviar de călători din România. Precizăm că situația este ,,nejustificată”, deoarece operatorii străini de transport feroviar de călători ce vor înlocui operatorii români vor primi de la Guvernul României compensație mai mare decât primesc operatorii români și vor primi și toate trenurile noi achiziționate pe fonduri europene ce erau destinate pentru operatorii români. Este inacceptabilă ,,tergiversarea” aprobării prin Hotărâre de Guvern deoarece astăzi, de ziua națională a României, nu există încă toate avizele interministeriale și avizul CES ce nu poate fi dat atâta timp cât nu sunt toate avizele interministeriale date pentru aprobarea prin Hotărâre de Guvern a contractelor de servicii publice pe 10 ani pentru operatorii români de transport feroviar de călători din România și dacă se trece fără a se da avizul CES pe 7 decembrie 2022 și fără a se da HOTĂRÂRE de GUVERN până în data de 10 decembrie 2022. Din data de 11 decembrie 2022 se va trece la Regulamentul European care în lipsă de Contracte de servicii publice cu atribuire directă în derulare, obligă la noi contracte de servicii publice numai prin atribuire competitivă/prin licitație a fiecărei trase de tren de călători, licitații la care nu vor participa operatorii de transport feroviar de călători români din cauza stării tehnice a locomotivelor pe care le au în prezent etc și astfel România va scăpa și de CFR Călători și de CFR Marfă în viitorul apropiat și va avea pe calea ferată română numai operatori străini de transport feroviar de călători ce vor înlocui operatorii români de transport feroviar de călători și care vor primi de la Guvernul României compensație mai multă decât primesc operatorii români și vor primi și toate trenurile noi achiziționate pe fonduri europene ce erau destinate operatorilor români de transport feroviar de călători.”.

Rămâne de văzut dacă mai sunt șanse de salvare a Căilor Ferate Române.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Antony Blinken, mesaj pentru România de 1 Decembrie
Articolul următor Declarația miniștrilor Afacerilor Externe ai țărilor NATO
Un comentariu
  • Eori spune:
    27 iulie 2024 la 16:12

    Așa Arată Trenurile În America , Nu Ca Rablele De Trenuri Din Europa [Germania Și România], Asia, Și Rusia La Un Loc, Nu Credeți Oare:

    https://youtu.be/nm5hl2xl-ho?si=QViwB4ANAVfXhl5c

    Oricum Europa [Germania ], Asia, Și Rusia Sunt În Urmă În Comparație Cu America, Nu Credeți Oare .

    Rablele Se Aruncă, Nu Se Mai Folosește!

    Trebuie Trenuri Noi, Nu Rable Bune De Aruncat Pe Foc La Gratar, Nu Credeți Oare .

    Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Conflictul Iran-Israel escaladează: Atacuri reciproce, zeci de morți și sute de răniți
Extern
Trump: Iranul va aduce puterea americană ”la niveluri nemaivăzute până acum” dacă atacă SUA
Extern
Parada militară a lui Trump marchează cea de-a 250-a aniversare a Armatei la Washington DC
Extern

RSS Știri Fotbal

  • Prea mici pentru Austria! Fără voință, naționala s-a făcut de râs la Viena
  • Steaua București deține tot palmaresul! Fotbal Club FCSB nu are istorie!
  • Metaloglobus face istorie: Promovare dramatică în Superliga după un retur eroic cu Poli Iași!
  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga

Citește și

Transporturi

COTAR: CJ Prahova sprijină pirateria în transporturi și anulează contractele câștigate corect

7 minute
drum expres craiova slatina pitesti
Transporturi

Care sunt granzii asfaltărilor din Oltenia

17 minute
Transporturi

Mihăiță Ursu, demis de la șefia Tarom după un an

3 minute
net foto metrorexoficial.ro
Transporturi

Cum va circula metroul în perioada Sărbătorilor Pascale

1 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?