Caută pe site
Publică anunț în ziar
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Prin tehnica legislativă, CFR-Călători riscă trecerea pe “linie moartă”
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Transporturi

Prin tehnica legislativă, CFR-Călători riscă trecerea pe “linie moartă”

Ștefan Rădeanu
Autor Ștefan Rădeanu Publicat 1 decembrie 2022
Distribuie
foto: cfrcalatori.ro
Distribuie

Prinși în febra pregătirilor pentru Ziua Națională a României, un document extrem de important pentru Căile Ferate Române nu a putut fi discutat în ultima ședință a Plenului Consiliului Economic și Social (CES). Este vorba despre aprobarea Hotărârii de Guvern privitoare la contractele de servicii publice cu atribuire directă pe 10 ani. Titlul nu spune prea multe, dar lipsa avizului se traduce simplu prin… eliminarea CFR -Călători și trecerea acesteia pe “linia moartă” . Mai exact, eliminarea companiei de pe piața transportului feroviar din România. De vină nu este Consiliul Economic și Social, ci “tehnica legislativă”. Întâmplător sau nu, au lipsit tocmai avizele interministeriale, așa cum legea o cere. De ce s-a întâmplat acest lucru? Aici doar partea guvernamentală poate răspunde și mai ales explica. Lucrurile sunt grave. Un semnal de alarmă l-a tras Maxim Rodrigo Gabriel, Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România. Nu doar transportul de călători este în pericol, ci și cel de marfă, cele două companii naționale fiind acum puse la zid. Redăm în continuare comunicatul sindicatului feroviar: “Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Româniaatrage atenția românilor azi, de Ziua Națională a României, despre faptul că următoarea ședință de Guvern este în 7 decembrie 2022 și că nejustificat se tergiversează aprobarea prin Hotărâre de Guvern a contractelor de servicii publice cu atribuire directă pe 10 ani(pentru a se da posibilitatea și românilor de a avea trenuri noi românești și pentru a putea intra în competiție reală cu operatorii străini), respectiv pentru perioada 11 decembrie 2022- 11 decembrie 2032 pentru operatorii români de transport feroviar de călători în transportul feroviar de călători din România.Efectul este dispariția nejustificată după data de 10 decembrie 2022 a operatorilor români de transport feroviar de călători din România. Precizăm că situația este ,,nejustificată”, deoarece operatorii străini de transport feroviar de călători ce vor înlocui operatorii români vor primi de la Guvernul României compensație mai mare decât primesc operatorii români și vor primi și toate trenurile noi achiziționate pe fonduri europene ce erau destinate pentru operatorii români. Este inacceptabilă ,,tergiversarea” aprobării prin Hotărâre de Guvern deoarece astăzi, de ziua națională a României, nu există încă toate avizele interministeriale și avizul CES ce nu poate fi dat atâta timp cât nu sunt toate avizele interministeriale date pentru aprobarea prin Hotărâre de Guvern a contractelor de servicii publice pe 10 ani pentru operatorii români de transport feroviar de călători din România și dacă se trece fără a se da avizul CES pe 7 decembrie 2022 și fără a se da HOTĂRÂRE de GUVERN până în data de 10 decembrie 2022. Din data de 11 decembrie 2022 se va trece la Regulamentul European care în lipsă de Contracte de servicii publice cu atribuire directă în derulare, obligă la noi contracte de servicii publice numai prin atribuire competitivă/prin licitație a fiecărei trase de tren de călători, licitații la care nu vor participa operatorii de transport feroviar de călători români din cauza stării tehnice a locomotivelor pe care le au în prezent etc și astfel România va scăpa și de CFR Călători și de CFR Marfă în viitorul apropiat și va avea pe calea ferată română numai operatori străini de transport feroviar de călători ce vor înlocui operatorii români de transport feroviar de călători și care vor primi de la Guvernul României compensație mai multă decât primesc operatorii români și vor primi și toate trenurile noi achiziționate pe fonduri europene ce erau destinate operatorilor români de transport feroviar de călători.”.

Rămâne de văzut dacă mai sunt șanse de salvare a Căilor Ferate Române.

Ștefan Rădeanu 1 decembrie 2022
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Articolul anterior Antony Blinken, mesaj pentru România de 1 Decembrie
Articolul următor Declarația miniștrilor Afacerilor Externe ai țărilor NATO
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Volodimir Zelenski: Situația pe front ”se complică” în fața trupelor ruse din ce în ce mai numeroase trimise de Moscova
Extern
Statele Unite au doborât în cele din urmă balonul chinez în largul coastelor de est. Beijingul ridică tonul
Extern
Din deciziile la summitul UE-Ucraina: Nu s-au făcut progrese mari în grăbirea aderării Ucrainei la UE, dar s-a căzut de acord asupra unor dosare
Extern Featured
Paco Rabanne a murit: Mesajul companiei care deține marca
Actualitate
National League: Echipa de hochei Servette Geneva, de neoprit
Sport

RSS Money Buzz!

  • Giganții tech au făcut primele raportări pentru T4 2022. Cum arată cifrele? 4 februarie 2023
  • Aproape jumătate dintre angajați lucrează exclusiv de la birou 4 februarie 2023
  • Piața industrială din România a stabilit un nou record istoric în 2022 4 februarie 2023

Trebuie să citești

Transporturi

Primele precizări ale companiei Bozankaya privind situația semnalată la tramvaiele din Iași

Producătorul turc Bozankaya vine cu o serie de precizări după ce mass-media a relatat o serie de defecțiuni tehnice la…

4 minute
Transporturi

Mihăiță Ursu, demis de la șefia Tarom după un an

Mirela Ionela Achim (www.b1tv.ro) Tarom are un nou șef. Directorul general Mihăiță Ursu a fost demis după un an petrecut…

3 minute
Transporturi

Șeful Consiliului Concurenței, despre Carpatica Feroviar: Trebuie să apară o companie nouă care să preia partea sănătoasă a CFR Marfă

Vladimir Ionescu (www.b1tv.ro) Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a vorbit despre decizia Guvernului de a înființa Carpatica Feroviar, vineri, pe…

3 minute
Transporturi

PE aprobă acordurile de transport rutier ale UE cu Ucraina și Moldova

Comunicat de la Biroul de presă al Parlamentului European Parlamentul a dat undă verde acordurilor UE cu Ucraina și Moldova…

3 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Ștergeți din lista de lectură

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?