Atmosfera Sărbătorii Primăverii s-a intensificat nu doar în China, ci și în restul lumii. Aproape 20 de țări au declarat Sărbătoarea Primăverii vacanță legală, o cincime din populația mondială petrecând sub diferite forme Anul Nou chinezesc. Un videoclip făcut de o doamnă din Marea Britanie a înregistrat un număr mare de vizualizări pe internet. Ea a recomandat urmăritorilor un tip de motocicletă electrică chinezească, pe care urmează să o dăruie fratelui său mai mare, cadou de Anul Nou Chinezesc. Conform datelor furnizate de o platformă de comerțul electronic de la Grupul Alibaba, „plicurile roșii”cu bani pentru copii, decupajele de hârtie lipite pe geamuri, nodurile chinezești, hârtiile roșii cu perechi de versuri scrise în tuș negru sau auriu, care sunt lipite la intrarea în casă sau pe pereți, „cutiile secrete” care conțin diferite obiecte de artă și alte produse dedicate Sărbătorii Primăverii sunt foarte căutate în magazinele virtuale de clienți din peste 100 de țări.
Mărfurile chinezești sunt vândute bine nu doar de Sărbătoarea Primăverii. Anul trecut, de „Black Friday”, în Coreea de Sud, produsele chinezești au stârnit un adevărat „ciclon” de cumpărături. În ultimii ani, păturile electrice chinezești au devenit produse favorite ale europenilor. Ceaiul chinezesc și cosmeticele chinezești sunt îndrăgite de tineri din afara Chinei.
Pentru consumatori, calitatea este totdeauna prima cerință. De la începutul anului 2024, în magazine online, comenzile americane pentru triciclete electrice chinezești au crescut exponențial, având în vedere faptul că aceste mijloace de transport se potrivesc foarte bine fermelor mari din Europa și SUA, dar și străduțelor europene. Pe de altă parte, produsele au o bună calitate și tehnologii mature. Aceasta este o demonstrație a avantajului de durată a lanțului industrial și de aprovizionare chinezesc.
Acest avantaj a generat un raport ridicat calitate-preț. Mass-media sud-coreene au relatat că, datorită prețurilor tot mai mari la lapte, din ce în ce mai mulți sud-coreeni l-au înlocuit cu lapte de soia. În contextul în care aparate de preparat lapte de soia din Coreea de Sud sunt de 2-3 ori mai scumpe decât cele chinezești, cele din urmă au creat un miracol comercial. Potrivit celei mai mari platforme de comerț electronic din Coreea de Sud, în perioada 1-25 Ianuarie 2024, volumul vânzărilor directe în China a aparatelor de acest tip către cumpărători sud-coreeni a crescut de 1.300 de ori.
Un alt avantaj este dat de buna experiență de cumpărare. Ziarul singaporez „Lianhe Zaobao” a relatat că un locuitor din orașul vietnamez Ho Chi Minh a cumpărat un ceainic electric dintr-un magazin online din China și a plătit chiar mai puțin pentru transport, decât dacă ar fi cumpărat din magazinele de comerț electronic vietnameze. Acesta se datorează nu doar înaltului randament de logistică chinezească, ci și dezvoltării vertiginoase în străinătate a companiilor chineze în comerțul online. Statisticile arată că, în 2023 între primele zece aplicații pentru magazie online la nivel mondial, jumătate sunt reprezintate de cele chinezești.
Bunele experiențe ale clienților străini provin și din facilitățile de folosință bazate pe inteligentizare. Doamna Vanessa din Africa de Sud este foarte mulțumită de noul frigider chinezesc, întrucât poate să atragă atenția cu privire la data de expirare a alimentelor, poate să recomande peste o sută de rețete și să ofere variante privind materiile prime de bază pentru mâncare.
Ernst&Young Global, renumită firmă britanică de contabilitate publică, a lansat un raport în care se arată că China deține peste 22% din valoarea mondială a vânzărilor de electrocasnice și de produse electronice destinate vieții cotidiene, divertismentului și telecomunicațiilor.
Un alt motiv al preferințelor consumatorilor străini față de produsele chinezești este reprezentat de valoarea culturală aparte. Această valoare este dată de obiectele de artă prelucrate manual, incluse în lista patrimoniului intangibil, qipao (rochiile chinezești pe talie), ceaiul chinezesc, țuică chinezească veche, produsele inovative culturale din Palatul Imperial din Beijing și vestigiile culturii Sanxingdui din Sichuan. De asemenea, obiectele de artă pe tema femeilor frumoase antice și ale soldaților din armata de teracotă din Dinastia Qin.
Mai mult, producătorii chinezi au adăugat elemente de cultură tradițională chinezească în produsele lor. Ei au aplicat tehnica microreliefului oriental în rujuri, au introdus tehnica milenară de porțelan alb în ambalaje și au pus ornamente de argint pe cutiile de machiaj. În Top 500 mondial, au intrat 48 de mărci chinezești, plasând astfel China pe locul trei în lume.
Articol realizat de Radio China Internațional și CCTV