Programul „Mese calde”, exemplu de bune practici

European Social Network consideră programul „Mese calde”, care are ca scop să ofere mese calde persoanelor vârstnice cu venituri modeste și persoanelor fără adăpost, un exemplu de bune practici în domeniul politicilor sociale.

Programul, realizat la inițiativa Guvernului României și cofinanțat de Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate, gestionat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, oferă persoanelor vulnerabile tichete sociale, pe suport electronic, cu o valoare de 180 lei pe lună.

Până în prezent au fost asigurate peste 12.000.000 de mese calde bătrânilor cu venituri modeste, dar și persoanelor fără adăpost.

Peste 8.000 de restaurante și cantine din toata țara au contribuit la pregătirea mâncării. În localitățile din mediul rural, în care sunt concentrați numeroși beneficiari de tichete sociale pentru mese calde, rata de utilizare a sumelor alocate se apropie de 100%.

Sunt mulțumită de efectele pozitive pe care MIPE, prin DIPOAD, le-a generat în cadrul programului «Mese Calde», nevoile persoanelor vulnerabile fiind în permanenta noastră atenție. Lucrăm pentru oameni, ne dorim o țară în care dimensiunile sărăciei și ale educației deficitare să fie puternic diminuate, astfel ca intervențiile prin politica de coeziune să aibă impact puternic în rândul comunităților marginalizate. Continuăm, nu ne oprim aici”, a declarat Cătălina Bădoiu, secretar de stat în cadrul MIPE.

Programul a stimulat totodată incluziunea socială și financiară a acestora, având un efect surprinzător: bătrânii, cu o vârstă medie de 82 de ani, au învățat foarte repede să utilizeze cardul, ceea ce a fost o premieră pentru mulți dintre ei. Au fost emise și folosite peste 300.000 de carduri și au fost instalate peste 2.000 de POS-uri în mediul rural, punând bazele unui model de digitalizare cu efecte pozitive imediate în comunitatea locală.

În același timp, programul i-a ajutat pe micii proprietari de restaurante să reziste în perioada pandemiei, în condițiile în care Criza COVID-19 a afectat negativ domeniul HoReCa. Pentru unii dintre ei, acest proiect a constituit chiar o oportunitate de creștere a cifrei de afaceri.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW