Pentru soluţionarea disfuncţionalităţilor Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) se lucrează permanent, inclusiv în cursul nopții, anunță Casa de Sănătate.
Până la remedierea totală a platformei informatice, furnizorii aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate vor acorda servicii medicale și farmaceutice în sistem offline, conform prevederilor legale. În situația actuală, pentru utilizarea sistemului offline, furnizorii trebuie să deconecteze conexiunea la Internet a calculatorului utilizat.
Pentru întreaga perioadă în care funcționarea PIAS este întreruptă, președintele CNAS va emite un ordin care va cuprinde procedura de transmitere în platforma informatică a serviciilor acordate off-line şi procedura de validare a acestora.
„Prin această măsură vom asigura decontarea tuturor serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale înregistrate offline care au fost acordate cu respectarea reglementărilor în vigoare. Pacienții vor beneficia de serviciile necesare, care vor fi acordate de furnizori în baza prevederilor legale prevăzute pentru astfel de situații”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.