2.1 C
București
duminică, 29 noiembrie

Raiffeisen Bank – creditarea a crescut în ritm susținut în al treilea trimestru din 2020

  • Portofoliul de credite nete al băncii a ajuns la 28,39 miliarde de lei, cu 3% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut și cu 4% față de decembrie 2019;
  • Rata creditelor neperformante a rămas la aproape același nivel de acum un an, 3,9% la finalul trimestrului al treilea 2020 (3,7% T3 2019);
  • Banca a ajuns la active totale de 49,61 miliarde lei la 30 septembrie 2020, o creștere de 17%, an la an;
  • Depozitele clienților au atins valoarea de 40,84 miliarde de lei în T3, în creștere cu 17% față de 30 septembrie 2019;
  • Profitul net a crescut cu 9%, în primele nouă luni ale anului 2020, față de aceeași perioada a anului trecut

Raiffeisen Bank a încheiat trimestrul al treilea din 2020 cu o performanță financiară bună, obținând un profit net de 583 milioane de lei, cu 9% peste perioada similară din 2019, în pofida deteriorării mediului macroeconomic și a impactului pandemiei în activitatea băncii. Este important totuși de menționat că profitul net pe care banca l-a anunțat anul trecut la T3 a fost afectat de câteva evenimente nerecurente (provizioane pentru litigii, pentru Banca pentru Locuințe Aedificium), pe când profitul net de anul acesta nu a mai fost marcat de astfel de influențe, potrivit unui comunicat de presă.

În acest an cu totul atipic, am schimbat enorm de multe lucruri în bancă într-un timp foarte scurt, încercând să fim cât mai aproape de clienți, parteneri, mediul de afaceri, autorități. Credem că împreună putem traversa cu bine această criză sanitară și economică. Am tratat activitatea noastră cu grijă și prudență pentru a putea asigura continuitatea afacerii, preocupați în primul rând de sănătatea și siguranța angajaților și clienților noștri. Am implementat moratorii private și publice în timp record pentru a ne ajuta clienții să facă față dificultăților actuale, am redus temporar unele comisioane tranzacționale pentru a încuraja plățile electronice, am expediat cardurile acasă la clienți, prin curier. În paralel însă, am continuat să finanțăm susținut economia reală și populația și am crescut portofoliul împrumuturilor cu 4% în acest an, față de finalul anului trecut. Date fiind condițiile –carantina din trimestrul al doilea, scăderea veniturilor operaționale șicreșterea provizioanelor băncii – faptul că raportăm o creștere a creditării mă face să fiu foarte mulțumit de ce am reușit ca echipă”, a explicat Steven van Groningen, președinte&CEO Raiffeisen Bank.

În cele trei trimestre ale acestui an, Raiffeisen Bank a atras sume considerabile în conturile curente și în depozitele clienților – persoane fizice, IMM-uri sau companii mari și medii – dovadă că este un partener de încredere, indiferent de vremurile pe care le traversăm. Depozitele clienților au ajuns la 40,84 miliarde de lei în T3 2020, în creștere cu 17% față de 30 septembrie 2019.

Comisioanele încasate de bancă au fost mai mici cu 13% la finalul trimestrului al treilea 2020, an pe an, în principal din cauza perioadei de carantină, în care economia a încetinit semnificativ, dar și a eforturilor băncii de a oferi clienților servicii tranzacționale convenabile și eficiente din punct de vedere al costurilor, cum sunt pachetele de cont curent, cu beneficii și tranzacții gratuite, migrarea operațiunilor de numerar de la sucursale către mașini multifuncționale și canale electronice etc.

Noul context generat de pandemie a făcut atenția la costuri să fie primordială în activitatea băncii din acest an, iar cheltuielile operaționale (de aproximativ 1 miliard de lei) s-au păstrat la același nivel, față de aceeași perioada a anului 2019. Investițiile Raiffeisen Bank vor fi direcționate în continuare, cu precădere, spre doi vectori importanți pentru succesul în viitor – îmbunătățirea continuă a capacităților și capabilităților digitale și dezvoltarea profesională a echipei, pentru a răspunde cât mai bine și mai rapid nevoilor clienților.

Raiffeisen Bank susține cu finanțări companiile românești, de la corporații la startup-uri

Creșterea cu 4% a portofoliului de credite, față de finalul anului trecut, confirmă faptul că Raiffeisen Bank a continuat să finanțeze economia într-un ritm susținut. Banca participă la programul IMM Invest și a aprobat până acum credite în valoare de peste 1,2 miliarde de lei. Raiffeisen Bank susține creșterea microîntreprinderilor românești prin programul european pentru ocuparea forței de muncă și inovare socială “EaSI” (EU Programme for Employment and Social Innovation), facilitând accesul acestora la împrumuturi de până la 120.000 lei, fără garanții. Lansat în luna septembrie 2020, noul program de microcreditare vizează companiile de dimensiuni reduse, care întâmpină dificultăți în accesarea serviciilor de finanțare tradiționale. De asemenea, micii fermieri IMM au beneficiat de sprjin prin finanțarea în avans a subvențiilor APIA, la sfârșitul T3 sunt peste 840 clienți beneficiari, cu un total de peste 210 milioane lei. Printr-un alt program european, “COSME” (Competitive Small Medium Enterprise) aproximativ 200 de IMM-uri au accesat finanțări de peste 50 milioane de lei în 2020. În plus, banca participă și la implementarea programului de granturi guvernamentale pentru IMM-uri, în valoare de aproape 1 miliard de euro.

Raiffeisen Bank a lansat, imediat după perioada de carantină, oferte foarte avantajoase pentru populație, atât pentru creditele de consum, cât și pentru creditele ipotecare. Astfel, banca a atins în lunile din T3 2020 volume record de credite noi pentru persoanele fizice, ceea ce a contribuit substanțial la creșterea de 3% a stocului total de credite acordate clienților, față de trimestrul similar din 2019. Raiffeisen Bank administrează cel mai mare portofoliu de carduri de credit active din România, 530.000, iar numărul de carduri de debit active a trecut de 2 milioane.

Procesul de digitalizare – schimbări rapide și profunde în bancă

Numărul clienților digitali ai băncii (cei care folosesc aplicațiile de online și mobile banking) a ajuns în trimestrul al treilea din 2020 la 800.000. În septembrie 2020 s-a împlinit un an de când a fost lansată opțiunea “Smart Hour”, în aplicațiile Smart Mobile și Raiffeisen Online, prin care clienții Raiffeisen Bank pot face schimburi valutare lei-euro sau euro-lei de maximum 1500 euro, la cursul BNR pentru o ora, de la 10:00 la 11:00. În medie, 300.000 de clienți accesează serviciile digitale în fiecare zi, iar numărul utilizatorilor de mobile banking a crescut cu 30% în ultimul an (septembrie 2020 față de septembrie 2019).

Serviciile de internet banking și mobile banking sunt folosite activ de mai mult de 80% din portofoliul de clienți persoane juridice ai băncii. În septembrie 2020 banca a lansat și opțiunea de plata în rate pentru posesorii de carduri de credit Visa Business (carduri destinate persoanelor juridice). Raiffeisen Bank are și nouă platforma de factoring “FlexiBill Factoring” care va permite interacțiuni online mai eficiente cu clienții săi, iar semnătură electronică oferită de banca pentru contractele de servicii tranzacționale este o nouă caracteristică care simplifică mult procesul pentru companii și elimina hârtia.

În trimestrul al treilea din 2020, departamentul de Investment Banking al Raiffeisen Bank a fost consultant financiar exclusiv în vânzarea Wirecard România S.A. (“Wirecard România”), procesator de plăti cu poziție de lider în România, către SIBS, furnizor de servicii de plata cu poziție de lider în Europa.

Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piață bancară din România și peste 2,1 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.900 de angajați, 340 de agenții în toată țară, 750 de ATM-uri, 370 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 23.500 de POS-uri.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW