Bine ai venit in lumea afacerilor! Inainte de toate, felicitari pentru curajul de a fi antreprenor. Fiind la inceput de activitate, acum trebuie sa ai cea mai grija: cu cine colaborezi, cu cine semnezi contracte, cum iti alegi furnizorii, dar si cum te prezinti in piata.
Analistii financiari ti-au pregatit o serie de pasi pe care sa-i urmezi si tratezi cu seriozitate in tot acest drum antreprenorial. Nu te ingrijora, nimeni nu s-a nascut invatat, dar noi suntem aici pentru a te ghida.
- Informeaza-te doar din date si surse oficiale
Utilizeaza platforme certificate pentru a evita riscurile financiare si juridice. Daca esti la inceput, firmele cu experienta vor incerca sa-ti propuna diverse colaborari. Retine: vorbele frumoase nu-ti vor plati datoriile restante si nu-ti vor convinge clientii sa-ti realeaga serviciile daca nu au o prima experienta placuta.
Verifica firmele de interes si fii tu cel care stabileste conditiile contractuale. Alegerea companiilor care au trecut printr-un filtru riguros prezinta mult mai multa stabilitate financiara. Asigura-te ca utilizezi doar date furnizate din surse oficiale.
Analizeaza companiile din domeniul tau de activitate si afla tipul serviciilor pe care il ofera, care este pozitia acestora in piata si intreaba-te: “Cum pot ajunge lider de piata?”, “Cum imi fac cunoscute produsele si serviciile?, si mai ales, ”La ce trebuie sa fiu atent cand semnez un contract?”.
- Alege servicii financiare de calitate
Desigur, prezenta contabilului, juristului si a avocatului sunt importante. Totusi, expertii economici recomanda utilizarea serviciilor financiare si integrarea acestora in rutina ta zilnica. De ce? Doar gandeste-te: firma ta reprezinta principala optiune a marilor furnizori, iar pentru a te determina sa colaborati, iti vor propune diverse oferte.
Fiind la inceput, vei fi tentat sa accepti fara a mai citi cu atentie toate elementele si subpunctele contractului. Da, echipa contabil-jurist-avocat este o alegere adecvata, insa prin evaluarea firmelor de interes obtii o perspectiva de ansamblu asupra pietei si implicit, sectorului de activitate.
- Cum iti gasesti clientii si furnizorii? Cum stii care este compania de incredere?
Consulta rapoartele financiare, juridice si de piata. Afla evolutia firmei de interes din ultimii 10 ani si eventualele provocari pe care le-a intalnit de-a lungul timpului: au existat sau nu termene de plata depasite, are firma datorii restante la bugetul de stat?
Pe langa datele financiare, informatiile juridice te pot scapa de situatiile neplacute precum colaborarea cu o companie ce are deschis un proces in instanta sau insolventa. Nu-ti neglija concurenta! Aduna date care te vor ajuta in realizarea strategiei de vanzari si iti ofera o pozitie si o reputatie buna in piata, chiar si la inceputul parcursului tau in afaceri.
- Nu stii unde sunt clientii tai? SellNet – creat de expertii financiari pentru tine
Asa cum am precizat si initial, te vom ghida pe tot parcursul drumului tau in afaceri. Inclusiv in identificarea si alegerea clientilor. Prin utilizarea instrumentelor de vanzari ai acces rapid la informatiile care fac diferenta in piata si in randul clientilor. Analizeaza tendintele si preferintele clientilor pentru a sti ce abordare sa folosesti in timpul discutiei.
Construieste-ti propria baza de date de clienti cu SellNet, partenerul tau de incredere in vanzari. Un portofoliu bine pus la punct care contine informatii actualizate, date de contact reale si preferintele consumatorilor, te fa face recunoscut in piata. Cum? Administrarea datelor dintr-o singura platforma, concentrarea pe nevoile si cerintele clientului prin editarea detaliilor si personalizarea listei in functie de criteriile selectate (zona sau tip entitate), vor reflecta in randul clientilor profesionalismul pe care l-au cautat atata timp, iar acum l-au gasit la firma ta.
Asadar, aplica pasii pe care ti i-am enumerat mai sus si bucura-te de experienta antreprenoriala. Lucreaza eficient, obtine rezultatele dorite si atinge obiectivele stabilite. Evita riscurile si ia decizii responsabile. Surprinde-ti adversarii din piata prin informare, implicare si preventie.
Tu vei fi urmatorul furnizor de top din domeniul tau. Tu vei fi modelul de urmat al noilor firme, aflate la inceput de drum.