Facebook va lua la puricat reclamele electorale din Europa, pentru a evita scandaluri precum cele legate de manipularea electoratului în alegerile din SUA sau în referendumul privind Brexitul.
Gigantul a anunţat că va schimba regulile pentru publicitatea electorală înaintea unor alegeri importante din UE şi din alte state.
Un oficial al companiei a declarat că reţeaua de socializare va lansa noi instrumente de verificare a reclamelor politice din campanii electorale, pe care le testează deja în SUA şi urmează a fi testate curând şi în India. Iar până la mijlocul acestui an va introduce astfel de mărsuri şi în Uniunea Europeana, înainte de alegerile europarlamentare, potrivit startupcafe.ro.
Spre exemplu, în India, unde vor avea loc alegeri parlamentare în această primăvară, Facebook va crea o librărie pentru reclamele electorale, unde vor fi stocate, timp de mai mulţi ani, toate postările plătite de partide şi de candidaţi, în campania electorală.
Aceste librării vor conţine date ale companiilor care cumpără spaţiu publicitar, iar în cazul candidaţilor care se ocupă singuri de promovare campaniilor lor electorale, Facebook se va asigura că datele lor se regaăsesc pe în documentele oficiale ale autorităţilor electorale.
Astfel de librării au fost create deja în SUA, Brazilia şi Marea Britanie.
Facebook a mai anunţat că în Nigeria, care are alegeri în această săptămână, pot face campanie electorală pe reţeaua de socializare doar advertiserii din ţara respectivă.
Aceeaşi măsură urmând a fi luată şi în Ucraina, care va avea alegeri peste două luni.
Măsuri similare urmează să fie luate de compania lui Mark Zucker