In data de 10.09.2018, Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR) a participat la dezbaterea publica referitoare la strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pe 2018-2022 si a aratat urmatoarele:
- Ministrul Transporturilor si Directorul General al CNCF „CFR” SA nu au participat la dezbaterea publica solicitata de Federatia Mecanicilor de Locomotiva (FML).
- Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pe 2018-2022 aflata in dezbatere publica este defapt pe 2019-2022 si este pentru cele trei coridoare feroviare : Arad-Bucuresti-Constanta, Calafat-Craiova-Timisoara, Bucuresti-Suceava-Focsani, in timp ce pentru liniile secundare (peste jumatate din calea ferata romana), strategia este de inchiriere si/sau de micsorarea vitezei comerciale pana la disparitia ei.
- Se doreste sa avem o cale ferata romana de care sa ramana doar numele de romana si care sa fie cat mai putin posibil, a declarat Presedintele FSTFR, Maxim Rodrigo Gabriel.