Servicii SEO sau campanii PPC – care sunt mai „sustenabile”?

Orice site, mai cu seama cele cu miza comerciala, precum magazinele online sau paginile de prezentare a serviciilor oferite de o anume companie, urmareste sa atraga cat mai multi vizitatori si, prin urmare, sa inregistreze un trafic cat mai ridicat.

Numarul vizitatorilor este un factor extrem de important, intrucat acestia reprezinta potentialii clienti. Dupa o „regula” logica, cu cat mai multe persoane interesate de ceea ce vinzi vor accesa site-ul respectiv, cu atat vor spori si sansele de a avea mai multe conversii. Conversiile desemneaza utilizatorii care, convinsi fiind de oferta ta, vor deveni clienti in toata regula, achizitionand in cele din urma produsele sau serviciile tale.

Asadar, traficul se traduce atat prin notorietate, cat si prin incasari (tranzactii). Iar pentru a atrage de partea ta un public cat mai numeros si a genera trafic considerabil, prin tehnici de marketing online, ai la dispozitie doua variante remarcabile: servicii SEO sau campanii PPC.

Prima varianta te va ajuta sa generezi trafic organic, cunoscut si ca „trafic de calitate”, iar cea de-a doua optiune va genera traficul site-ului tau prin plasarea unor anunturi in paginile cu rezultate ale motoarelor de cautare, acesta fiind cunoscut si drept „trafic platit”.

Eficienta ambelor variante este dovedita de catre diversii specialisti in e-marketing, insa exista cateva diferente de nuanta si perspectiva.

  • Serviciile SEO si traficul organic

Un pachet de servicii SEO, care va presupune implementarea unui proces de optimizare a site-ului tau pentru motoarele de cautare, in special pentru Google, va genera rezultate pe termen lung, care vin in timp. Dupa cum precizam, vorbim aici de un PROCES, nu de o CAMPANIE, iar acest lucru implica o complexitate de activitati si actiuni (atat on-page, cat si off-page, atat legate de continut, cat si de aspecte tehnice) care te vor propulsa, pas cu pas, pe primul loc in Google.

Acest detaliu va conduce la imbunatatirea vizibilitatii afacerii tale si, implicit, a castigului financiar pe termen lung. In plus, deoarece continutul organic afisat de motoarele de cautare prezinta mai multa incredere si este mai eficient din perspectiva cautarilor locale, acesta are mai multe sanse de a fi accesat de catre utilizatori.

Cu alte cuvinte, putem deja aprecia serviciile SEO ca fiind o tehnica de marketing online mult mai „sustenabila” decat campaniile PPC.

  • Campaniile PPC si traficul platit

Vorbind despre o CAMPANIE, in acest caz, rezultatele oferite de PPC sunt mai rapide, chiar instantanee (cu plata per click), dar rentabile pe termen scurt. Traficul platit este reprezentat de utilizatorii care ajung pe pagina afacerii tale in urma afisarii unui anunt ce duce catre site, accesand practic niste reclame platite. Taxarea se face numai in urma interactiunii utilizatorilor cu anuntul afisat.

In general, astfel de campanii sunt eficiente si indicate pentru atingerea unor obiective restranse, pe termen scurt, cum ar fi promovarea unei oferte punctuale.

PPC nu contribuie in mod autentic la consolidarea notorietatii brandului in timp! Mai mult decat atat, reclamele de acest tip, fiind pozitionate in mod „fortat” pe primele pozitii ale paginii cu rezultate Google si indicate vizibil cu marcajul Ad / Anunt, atrag tot mai des antipatia si neincrederea publicului suprasaturat de publicitate.

Concluzia? O abordare buna ar putea fi si imbinarea celor doua tehnici, insa segmentul de servicii SEO va ramane baza promovarii unui site in mod natural si eficient in timp.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW