Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Sondaj: cum călătoresc românii, comparativ cu ceilalți europeni
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Turism

Sondaj: cum călătoresc românii, comparativ cu ceilalți europeni

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 1 noiembrie 2024
Distribuie
Foto: Freepik

Studiu kiwi.com

Nu mai este un secret faptul că românii iubesc să călătorească, iar destinațiile lor preferate includ mereu o combinație de locuri cunoscute și comori ascunse. Dar cum se compară obiceiurile lor de călătorie cu cele ale altor europeni? Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, a realizat un sondaj în rândul călătorilor din România, Ungaria, Polonia, Slovacia, Cehia și Spania, cu ajutorul Stem/Mark, pentru a descoperi motivele și modurile în care aceștia își petrec vacanțele. 

Românii vor să se relaxeze în vacanță, 76% dintre aceștia declarând că acesta este principalul lor motiv de călătorie – o dorință mai accentuată decât la spanioli (53%), însă ungurii conduc în top cu 81%. Următorul motiv pentru care românii călătoresc, cu 50%, este dorința de a descoperi locuri și culturi noi, însă este și mai important pentru cehi (65%) și spanioli (62%). Spaniolii și românii sunt naționalitățile care călătoresc cel mai mult pentru a-și vizita prietenii și familia, această opțiune fiind aleasă de aproape un respondent din cinci.

„Românii sunt cunoscuți pentru echilibrul între practicalitate și stil atunci când călătoresc. De obicei sunt primii care ajung la poartă și sunt ușor de recunoscut – pregătiți pentru confort, dar având grijă să arate prezentabil,” au remarcat Alexandra și Andreea Stroia, surorile din România care au călătorit în această vară ca „World Travel Hackers” pentru Kiwi.com.

Atunci când își aleg destinația, mai mult de jumătate dintre români evaluează prețurile și calitatea cazării (52%) pentru a lua o decizie, la fel ca slovacii, comparativ cu 43% dintre polonezi. Cultura joacă un rol important în alegerea destinației pentru 33% dintre români, însă este mult mai semnificativă pentru spanioli, la 45%. Asigurarea activităților pentru copii la destinație este esențială pentru unguri (20%), însă cel mai puțin importantă pentru spanioli (8%), în timp ce restul țărilor participante la sondaj consideră acest aspect relativ important, cu aproximativ 17-18% dintre participanți alegând această opțiune. 

„Pentru noi, natura are adesea prioritate – peisaje frumoase sunt primul nostru obiectiv. Totuși, nu ratăm niciodată șansa de a descoperi cultura locală, descoperirea tradițiilor unei țări adaugă o profunzime reală experiențelor noastre. Această combinație de frumusețe naturală și explorare culturală, credem noi, este cheia unei călătorii cu sens,” au împărtășit surorile. Ele au observat, de asemenea, că pentru mulți români, în special cei din orașele mari și aglomerate, călătoriile sunt din ce în ce mai centrate pe relaxare.

Când vine vorba de spontaneitate, românii aleg ce e mai bun din ambele lumi – 53% dintre ei spun că preferă să se bucure spontan de tot ceea ce viața locală are de oferit în vacanța lor. Însă, cei mai spontani sunt slovacii (68%) și cehii (65%), în timp ce doar 35% dintre spanioli preferă acest stil. Mai mult, 33% dintre români declară că prioritizează sănătatea mentală în vacanță, comparativ cu 19% dintre cehi și 43% dintre spanioli.

Românii au o strategie foarte clară pentru economisirea la biletele de avion – rezervarea din timp, preferată de 60% dintre respondenți. Cehii sunt cei care se bazează cel mai puțin pe această strategie – doar 32% rezervă biletele din timp. O altă strategie a românilor este utilizarea site-urilor care compară prețurile, precum Kiwi.com (38%), însă ungurii sunt în frunte cu 44%. Pe de altă parte, românii prioritizează confortul, iar doar 9% dintre aceștia aleg zboruri care pleacă foarte devreme sau foarte târziu în zi, în timp ce 21% dintre spanioli preferă această opțiune, dacă asta înseamnă un preț mai mic.

„Deși mulți români preferă vacanțele all-inclusive în destinații exotice sau mediteraneene, noi am ales mereu un alt drum, alegând aventura. În loc de câteva vacanțe lungi, preferăm să facem mai multe escapade scurte—city break-uri și călătorii de explorare,” au remarcat surorile. „Deși poate că acest lucru e diferit de vacanțele alese de români, este modul nostru de a descoperi cu adevărat lumea.”

Cu toate acestea, chiar dacă vor să se relaxeze, românii au, totuși, un puternic simț al aventurii: dintre toate țările chestionate, atunci când au fost întrebați dacă ar călători în lume fără să știe destinația, dacă ar avea un buget de 10.000 de euro, 67% dintre ei au răspuns „Da”, comparativ cu doar 48% dintre slovaci și cehi. 

Alexandra și Andreea, surorile din România care au avut ocazia să călătorească în jurul lumii timp de o lună ca „World Travel Hackers” pentru Kiwi.com, cu un buget de 10.000 de euro, au acceptat provocarea și au ajuns să descopere cele mai frumoase locuri pe care le oferă America Latină.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Precizări cu privire la proiectul de Ordonanță de urgență pentru modificarea şi completarea Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr.123/2012
Articolul următor CNIPMMR adoptă o nouă identitate vizuală
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

 „Spiderman”, noul kit de phishing care vizează clienții băncilor europene
IT
Google lansează un patch de urgență pentru o vulnerabilitate zero-day din Chrome exploatată activ
IT
Donald Trump admite o posibilă înfrângere pentru republicani la alegerile din 2026
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

CurierulNational.ro - Aventuri in tinuturile albe
Turism

Aventuri printre ghețari. Ce vacanțe poți plănui în ținuturile albe

5 minute
Turism

Topul destinațiilor premium pentru anul 2024

5 minute
Turism

Destinațiile favorite ale toamnei: Malta, Singapore și Suedia conduc topul preferințelor românilor

3 minute
partie borsa
Turism

Cea mai mare investiție în domeniul schiabil din ultimii 7 ani

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?