- 35,8% dintre copiii din România, adică 1,2 milioane, se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, iar în mediul rural acest risc atinge procentul de 44,3% în cazul copiilor;
- În ianuarie 2020, peste 275.000 de copii aflaţi la vârsta învăţământului obligatoriu (7-17 ani) nu mergeau la şcoală, conform datelor INS, iar abandonul şcolar anual a atins cifra de 45.000 de copii din ciclurile primar, gimnazial şi liceal.
Accesul și participarea la educație a copiilor din rural sunt inegal distribuite în funcție de resursele disponibile ale familiei, de implicarea părinților, dar și de relația cu școala și cu cadrele didactice, conform raportului ”Bunăstarea Copilului din mediul rural 2020” al World Vision România. Astfel, 35.8% dintre copii sunt expuși riscului de sărăcie și excluziune socială, procentul fiind și mai mare (44,3%) în mediul rural, nivelul de sărăcie fiind principalul obstacol în calea participării copiilor la actul educațional.
Pentru a veni în sprijinul acestor copii, Fundația World Vision România și compania Herlitz România desfășoară o campanie pentru dotarea a zeci de școli din mediile defavorizate. La 30 de ani de prezență în România, brandul Herlitz va dona 2% din vânzările de ghiozdane și rucsacuri din întregul an 2021, către unitățile de învățământ selectate împreună cu World Vision România. Selecția are la bază criterii de vulnerabilitate precum rata de absenteism și de abandon școlar, lipsa de oportunități de lucru, școli cu învățământ simultan, comunități cu bugete mici și capacitate redusă de investiție în educație.
În prima săptămână de școală, reprezentanții companiei vor vizita 100 de copii din satele Cășeiu (jud. Cluj) și Roșiori (jud. Ialomița) și le vor oferi un ghiozdan complet echipat pentru începutul de nou an școlar. În total, ne propunem să ajungem la cât mai mulți din cei 1.650 de copii din proiectul ”Pâine și Mâine” al Fundației World Vision din județele Cluj, Vaslui, Ialomița, Dolj și Vâlcea. Pe lângă bucuria de a primi rechizite noi, copiii vor putea să interacționeze direct cu angajații Herlitz și să afle orice doresc despre rechizitele lor preferate.
Cum poți ajuta? În cadrul campaniei “30 de ani de Herlitz în România – Alături de fiecare generație”, oricine poate propune o școală din medii defavorizate din România care să fie integrată în actuala sau viitoarele campanii CSR ale companiei, direct pe site-ul www.herlitz.ro. Sau, poți cumpăra un ghiozdan sau rucsac Herlitz și astfel ajuți și alți copii să beneficieze de rechizite gratuit.
„Suntem fericiți să vedem că, într-un an în care educația pare pusă pe plan secund, avem alături de noi companii de bine precum Herlitz România. Ne dorim să vedem că diferențele dintre urban și rural sunt diminuate, că toți copiii au acces la educație și că abandonul școlar este în scădere. Avem credința că acest parteneriat îi va ajuta pe cei 1650 de copii din cele 5 județe unde proiectul Pâine și Mâine este prezent. E un început, însă este unul promițător.”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
“Acest an este important pentru brandul Herlitz și ne dorim să marcăm faptul că împlinim 30 de ani pe piața din România oferind sprijin generațiilor care vin din urmă și care, indiferent de condițiile școlilor în care învață în prezent, reprezintă viitorul României. Credem cu tărie că toți copiii merită șanse egale la educație, de aceea ne dorim ca acest parteneriat cu World Vision România să continue și anii următori. Avem convingerea că împreună vom reuși să construim un viitor mai bun și să schimbăm în bine viețile copiilor și familiilor lor.“ declară Horațiu Nicolau, director general Herlitz România.