Degradarea constantă a mediului înconjurător nu mai este niciun secret pentru nimeni, din păcate. Dacă acum câțiva ani se putea considera că o politică managerială eco-friendly era mai degrabă un trend, în prezent această atitudine este o necesitate. Nu numai că poți contribui la protejarea mediului înconjurător prin afacerea ta, dar vei beneficia de o imagine publică mai bună.
Vei afla din acest articol cum poți începe să schimbi impactul pe care firma ta îl are asupra planetei, precum și câteva soluții practice pe care le poți aplica chiar de astăzi.
Cum să-ți adaptezi afacerea la noile provocări
Dacă afacerea ta nu a fost gândită neapărat să fie sustenabilă din punct de vedere ecologic, este cel mai bun moment să-ți regândești strategia. Ține cont, însă, că nu este un lucru pe care îl poți face imediat, chiar dacă aplici soluții eficiente pentru reducerea impactului.
De exemplu, dacă ai un fast-food vei putea înlocui cea mai mare parte din ambalajele de plastic, reducând astfel consumul de plastic. Pe termen lung, însă, vei avea nevoie și o viziune mai clară asupra surselor de alimente pe care le folosești și utilizarea unor resurse de energie regenerabile.
TREI soluții practice pe care le poți implementa în afacerea ta chiar de astăzi:
- Înlocuiește plasticul cu produse biodegradabile. Dacă ești una dintre afacerile care consumă mult plastic prin specificul activității sale, încearcă să vezi felul în care poți reduce acest consum. De exemplu, poți înlocui vesela de unică folosință din plastic cu una biodegradabilă. Neopack.ro oferă o varietate de ambalaje compostabile, de la caserole și cutii până la farfurii, tacâmuri și boluri de unică folosință, produse din fibră de trestie de zahăr. Nu numai că astea sunt ecologice şi nu conţin toxine, dar este nevoie de mai puţină energie pentru a produce veselă de unică folosinţă din trestie de zahăr. În acest fel, se reduce amprenta de carbon.
- Renunță la flyere și cataloage. Sunt încă multe companii care folosesc aceste metode tradiționale pentru atragerea noilor clienți. Chiar dacă poate este o tehnică eficientă în multe cazuri, în funcție de business-ul tău, încearcă să reduci impactul pe care îl are asupra mediului. Nu doar că investești bani în tipărirea acestora, dar influențează și producerea de emisii nocive de CO2 prin crearea, livrarea și distrugerea acestui tip de reclame. Poți începe să colectezi emailuri de la clienții tăi și să le oferi reduceri prin abonarea la newsletterul firmei tale.
- Integrează-te în comunitate. În general, există comunități destul de relevante atunci când vine vorba de afaceri prietenoase cu planeta. Alege să te asociezi cu alte firme care investesc în soluții ecologice și care folosesc surse locale. De exemplu, dacă ai un restaurant de familie, caută alte afaceri similare pentru a cumpăra legumele de care ai nevoie. În acest fel, nu numai că vei susține economia locală, dar îți vei lărgi comunitatea de clienți. În plus, nu vei contribui la agricultura bazată pe exploatare intensivă.
Este tot mai clar că afacerile durabile au înțeles că oamenii și planeta trebuie să fie pe primul loc. Așa că se evidențiază pe piață prin alegerile sale: reducerea poluării, diminuarea deșeurilor și a emisiilor de gaze cu efecte de seră, folosirea surselor locale și reutilizarea produselor. Chiar dacă poate fi o investiție financiară, de timp și energie, tranziția către o afacere sustenabilă va fi eficientă pentru toată lumea, inclusiv pentru mediul înconjurător.